Volvo S60 a V60 R-Design: paket z raket

Sportovně střižené pakety hýbou světem a pozadu s nechce zůstat ani Volvo. To nyní představuje paket R-Design i pro model S60.

Není pochyb o tom, že nová generace sedanu S60 a jeho první kombiverze V60 je pro automobilku Volvo stěžejní. K prosazení se mezi ostatním prémiovými značkami pro ně připravila sadu modifikací, jež pod souhrnným označením R-Design přináší vylepšený vzhled i techniku.

R-Design aspiruje na konkurenta zavedeným značkám BMW M Sport nebo Audi S-Line. Pozoruhodné ovšem je, že na rozdíl od německých konkurentů dnes Volvo žádné sportovně laděné modely nevyrábí a z dřívějších švédských raket dnes už zbyl jen tento... paket. Volvo je však i tak přesvědčeno o jeho symslu: „Tyto vozy byly připraveny zvláště pro ty zákazníky, kteří chtějí svému vozu vtisknout větší individualitu,“ tvrdí Magnus Jonsson, šéf vývoje Volvo Cars. „S R-Designem chceme zapůsobit na mladší klientelu. Předpokládáme, že 10 % ze všech prodaných vozů S60 a V60 bude tímto paketem osazena. Třetinu těchto zákazníků chceme k Volvu přivést od jiných značek.“

Na první pohled si všimneme černě lakované masky chladiče, agresivněji tvarovaného předního nárazníku s matově tmavými akcenty, decentních spoilerů na víku zavazadelníku, resp. nad zadním oknem, výrazného difuzoru v zadním nárazníku s dvojicí chromovaných koncovek výfuků a osmnáctipalcových, pětipaprskových litých ráfků. Uvnitř najdeme přední sedadla se zvýrazněnou boční oporou, čalounění kombinací kůže a textilu, kontrastního stehování a speciálních pedálů, volantu, hlavice řadicí páky a koberečků.

Závěsy kol dostaly o 15 % tužší pružiny a o 20 % tužší silentbloky, rozpěru mezi horními lůžky předních tlumičů a o 15 mm sníženou světlou výšku. Cílem konstruktérů bylo připravit podvozek sportovní, ale nikoli nekomfortní, řízení má být nyní z pohledu řidiče citlivější.

Sada R-Design bude k mání pro již od letošního podzimu veškeré nabízené verze sedanu S60 a kombi V60 od „šestnáctistovky“ DRIVe až po přeplňovaný zážehový šestiválec s objemem tří litrů. Poprvé na vlastí oči jej budeme moci spatřit pochopitelně v Paříži.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Volvo S60 R-Design
Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků