Volvo S60 a V60 R-Design: paket z raket

Sportovně střižené pakety hýbou světem a pozadu s nechce zůstat ani Volvo. To nyní představuje paket R-Design i pro model S60.

Není pochyb o tom, že nová generace sedanu S60 a jeho první kombiverze V60 je pro automobilku Volvo stěžejní. K prosazení se mezi ostatním prémiovými značkami pro ně připravila sadu modifikací, jež pod souhrnným označením R-Design přináší vylepšený vzhled i techniku.

R-Design aspiruje na konkurenta zavedeným značkám BMW M Sport nebo Audi S-Line. Pozoruhodné ovšem je, že na rozdíl od německých konkurentů dnes Volvo žádné sportovně laděné modely nevyrábí a z dřívějších švédských raket dnes už zbyl jen tento... paket. Volvo je však i tak přesvědčeno o jeho symslu: „Tyto vozy byly připraveny zvláště pro ty zákazníky, kteří chtějí svému vozu vtisknout větší individualitu,“ tvrdí Magnus Jonsson, šéf vývoje Volvo Cars. „S R-Designem chceme zapůsobit na mladší klientelu. Předpokládáme, že 10 % ze všech prodaných vozů S60 a V60 bude tímto paketem osazena. Třetinu těchto zákazníků chceme k Volvu přivést od jiných značek.“

Na první pohled si všimneme černě lakované masky chladiče, agresivněji tvarovaného předního nárazníku s matově tmavými akcenty, decentních spoilerů na víku zavazadelníku, resp. nad zadním oknem, výrazného difuzoru v zadním nárazníku s dvojicí chromovaných koncovek výfuků a osmnáctipalcových, pětipaprskových litých ráfků. Uvnitř najdeme přední sedadla se zvýrazněnou boční oporou, čalounění kombinací kůže a textilu, kontrastního stehování a speciálních pedálů, volantu, hlavice řadicí páky a koberečků.

Závěsy kol dostaly o 15 % tužší pružiny a o 20 % tužší silentbloky, rozpěru mezi horními lůžky předních tlumičů a o 15 mm sníženou světlou výšku. Cílem konstruktérů bylo připravit podvozek sportovní, ale nikoli nekomfortní, řízení má být nyní z pohledu řidiče citlivější.

Sada R-Design bude k mání pro již od letošního podzimu veškeré nabízené verze sedanu S60 a kombi V60 od „šestnáctistovky“ DRIVe až po přeplňovaný zážehový šestiválec s objemem tří litrů. Poprvé na vlastí oči jej budeme moci spatřit pochopitelně v Paříži.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Volvo S60 R-Design
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků