Volvo S60 a V60 R-Design: paket z raket

Sportovně střižené pakety hýbou světem a pozadu s nechce zůstat ani Volvo. To nyní představuje paket R-Design i pro model S60.

Není pochyb o tom, že nová generace sedanu S60 a jeho první kombiverze V60 je pro automobilku Volvo stěžejní. K prosazení se mezi ostatním prémiovými značkami pro ně připravila sadu modifikací, jež pod souhrnným označením R-Design přináší vylepšený vzhled i techniku.

R-Design aspiruje na konkurenta zavedeným značkám BMW M Sport nebo Audi S-Line. Pozoruhodné ovšem je, že na rozdíl od německých konkurentů dnes Volvo žádné sportovně laděné modely nevyrábí a z dřívějších švédských raket dnes už zbyl jen tento... paket. Volvo je však i tak přesvědčeno o jeho symslu: „Tyto vozy byly připraveny zvláště pro ty zákazníky, kteří chtějí svému vozu vtisknout větší individualitu,“ tvrdí Magnus Jonsson, šéf vývoje Volvo Cars. „S R-Designem chceme zapůsobit na mladší klientelu. Předpokládáme, že 10 % ze všech prodaných vozů S60 a V60 bude tímto paketem osazena. Třetinu těchto zákazníků chceme k Volvu přivést od jiných značek.“

Na první pohled si všimneme černě lakované masky chladiče, agresivněji tvarovaného předního nárazníku s matově tmavými akcenty, decentních spoilerů na víku zavazadelníku, resp. nad zadním oknem, výrazného difuzoru v zadním nárazníku s dvojicí chromovaných koncovek výfuků a osmnáctipalcových, pětipaprskových litých ráfků. Uvnitř najdeme přední sedadla se zvýrazněnou boční oporou, čalounění kombinací kůže a textilu, kontrastního stehování a speciálních pedálů, volantu, hlavice řadicí páky a koberečků.

Závěsy kol dostaly o 15 % tužší pružiny a o 20 % tužší silentbloky, rozpěru mezi horními lůžky předních tlumičů a o 15 mm sníženou světlou výšku. Cílem konstruktérů bylo připravit podvozek sportovní, ale nikoli nekomfortní, řízení má být nyní z pohledu řidiče citlivější.

Sada R-Design bude k mání pro již od letošního podzimu veškeré nabízené verze sedanu S60 a kombi V60 od „šestnáctistovky“ DRIVe až po přeplňovaný zážehový šestiválec s objemem tří litrů. Poprvé na vlastí oči jej budeme moci spatřit pochopitelně v Paříži.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Volvo S60 R-Design
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

dnes | David Rusol | 5 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky