Volvo S60 a V60 Polestar míří i na český trh

Prémiová automobilka Volvo Cars spolu se svou podznačkou Polestar zaměřenou na stavbu vysoce výkonných vozů a dílů pro zvýšení výkonu, oznámily uvedení těch vůbec nejrychlejších silničních vozů, které kdy vyrobily, nové limuzíny Volvo S60 Polestar a nového kombi V60 Polestar. Oba vozy se mohou pochlubit výkonem 367 koní.
Volvo S60 a V60 Polestar míří i na český trh

Tyto vozy poháněné speciální verzí cenami ověnčeného čtyřválcového motoru Drive-E dokážou zrychlit z 0 na 100 km/h během 4,7 vteřin a mohou pokračovat dále až do elektronicky omezené maximální rychlosti 250 km/h.

Konstruktéři společnosti Polestar převzali původní variantu motoru modelů V60 a S60, kterou opatřili větším turbodmychadlem, kompresorem, novými ojnicemi, novými vačkovými hřídeli, větším sáním vzduchu a palivovým čerpadlem s větší kapacitou, aby se zvýšil výkon celého agregátu, ze kterého je hnací moment přenášen na kola prostřednictvím pohonu všech kol BorgWarner a nové osmistupňové automatické převodovky Geartronic, u níž byla provedena optimalizace Polestar.

Mimo této nové výkonové optimalizace zásadních dílů konstruktéři Polestar také snížili hmotnost obou vozů. Volva S60 a V60 Polestar mají oproti předchozím modelovým rokům o 24 kilogramů nižší zatížení přední nápravy a celkově jsou o 20 kilogramů lehčí.

„Tato auta se mohou pochlubit pořádnou rychlostí,“ prohlásil Niels Möller, provozní ředitel společnosti Polestar. „Ale nabízejí více než jen to. Představují spojení 20leté závodní tradice společnosti Polestar s vrozeným pragmatismem a konstruktérským dědictvím automobilky Volvo. Jsou to rychlá auta, která můžete potkat v jakémkoliv všedním dni v průběhu celého roku. “

Mimo to se tyto dva nové modely stávají symboly globálního růstu značky Polestar.

První vozidla Polestar schválená pro silniční provoz byla uvedena v roce 2014 na omezeném počtu trhů. Dnes společnost Polestar s potěšením oznamuje, že rozšířila sféru svého působení ze 13 na 47 trhů, přičemž zdvojnásobuje svůj výrobní objem ze 750 vozů až na 1 500 vozů ročně.

Součástí rodokmenu obou nových vozů je Volvo S60 Polestar TC1, které je zcela novým závodním vozem stáje Polestar Cyan Racing na Mistrovství světa cestovních vozů FIA WTCC. Tyto vozy sdílejí společný podvozkový základ, motor a filozofii týmu, který stojí za jejich vývojem.

„Přestože jsou využívána v naprosto odlišném prostředí, mají tato vozidla společného více než jen technologii. Vycházejí ze stejné filozofie a byla zkonstruována lidmi, kteří na nich pracovali se stejnou vášní. Základem bylo vytvořit výkonný vůz vhodný pro každou situaci bez ohledu na to, zda se jedná o vítězství šampionátu, nebo o celoroční užívání si bezpečné a zábavné jízdy,“ řekl Thed Björk, jezdec stáje Polestar Cyan Racing, který testuje vyvíjené automobily.

Závodní i silniční vůz jsou vybaveny zdokonaleným čtyřválcovým motorem Drive-E se zdvihovým objemem 2 litry, dvojitým přeplňováním, výkonem 367 koní a max. točivým momentem 470 Nm.

Přes zvýšený výkon se podařilo udržet množství spotřebovaného paliva na úrovni 7,8 l / 100 km a emisí CO2 179 g/km, což jsou jedny z nejlepších hodnot v dané třídě, které jsou důkazem efektivity hnacích agregátů Drive-E automobilky Volvo Cars.

Ve srovnání s předchozími verzemi došlo také ke zlepšení výkonu a především ovladatelnosti díky optimálnějšímu rozložení hmotnosti.

„Důvodem všech změn, které jsme u tohoto vozu provedli, bylo zlepšení ovladatelnosti a efektivity. Základ nového motoru stojí na technologii využívané v automobilových závodech a zahrnuje řešení, jako je například kombinované přeplňování turbodmychadlem a kompresorem, komponenty motoru jsou vyrobeny z lehkých materiálů atd. To vše jde ruku v ruce s naší klíčovou filozofií a umožnilo nám to posunout vývoj modelů Volvo S60 a V60 Polestar na novou úroveň,“ prohlásil Henrik Fries, viceprezident oddělení výzkumu a vývoje ve společnosti Polestar.

Mezi další novinkovou výbavu těchto vozů patří nové 20" odlehčené disky, elektrický posilovač řízení kalibrovaný techniky společnosti Polestar a nové drážkované brzdové kotouče o průměru 371 mm.

Na český trh dorazí oba šedesátkové modely během léta. Objednat si je budou moci zákazníci již během dubna, cena S60 ve verzi Polestar činí 1  600 000,- Kč a V60 Polestar 1 640 000,- Kč.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků