Volvo S40/V50 má druhý nafťák, 1.6D

Duo Volvo S40 a V50 bylo zatím v prodeji pouze s jediným naftovým motorem, 2.0D o výkonu 100 kW. S ním stojí v základu 744 tisíc korun, což je na vůz nižší střední třídy poměrně dost. Brzy však přibude v nabídce slabší diesel 1.6D s výkonem 81 kW a točivým momentem 260 Nm, s nímž stojí S40 jen 714 tisíc korun.

Pokud vám parametry přijdou povědomé, vězte, že jde o tentýž nafťák jaký používá např. Mazda 3, Peugeot 307, Citroen C5 aj. Je totiž výsledkem spolupráce koncernu Ford (kam Volvo patří) a koncernu PSA. Se základním naftovým motorem zrychlí S40 na stovku za 12 s a rozjede se na 190 km/h. Spotřeba se dokáže udržet pod pěti litry na sto km.

Poznámka: Do nabídky se dostal také základní motor 1.6, s nímž stojí S40 „jen“ 673 tisíc.

Tip: Test Volva S40 2.4i

Motor

Výkon

Točivý moment

Uvedení na trh

Benzínové

1.6

73 kW/100 k 145 Nm přelom 2004/5

1.8

88 kW/120 k 160 Nm v prodeji

2.4

103 kW/140 k 220 Nm v prodeji

2.4i

125 kW/170 k 230 Nm v prodeji

T5 (2.5)

161 kW/220 k 320 Nm v prodeji
Dieselové

2.0 D (turbodiesel)

100 kW/136 k 340 Nm v prodeji
1.6 D (turbodiesel) 81 kW/110 k 260 Nm přelom 2004/5

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

dnes | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků