Volvo S40/V50 má druhý nafťák, 1.6D

Duo Volvo S40 a V50 bylo zatím v prodeji pouze s jediným naftovým motorem, 2.0D o výkonu 100 kW. S ním stojí v základu 744 tisíc korun, což je na vůz nižší střední třídy poměrně dost. Brzy však přibude v nabídce slabší diesel 1.6D s výkonem 81 kW a točivým momentem 260 Nm, s nímž stojí S40 jen 714 tisíc korun.

Pokud vám parametry přijdou povědomé, vězte, že jde o tentýž nafťák jaký používá např. Mazda 3, Peugeot 307, Citroen C5 aj. Je totiž výsledkem spolupráce koncernu Ford (kam Volvo patří) a koncernu PSA. Se základním naftovým motorem zrychlí S40 na stovku za 12 s a rozjede se na 190 km/h. Spotřeba se dokáže udržet pod pěti litry na sto km.

Poznámka: Do nabídky se dostal také základní motor 1.6, s nímž stojí S40 „jen“ 673 tisíc.

Tip: Test Volva S40 2.4i

Motor

Výkon

Točivý moment

Uvedení na trh

Benzínové

1.6

73 kW/100 k 145 Nm přelom 2004/5

1.8

88 kW/120 k 160 Nm v prodeji

2.4

103 kW/140 k 220 Nm v prodeji

2.4i

125 kW/170 k 230 Nm v prodeji

T5 (2.5)

161 kW/220 k 320 Nm v prodeji
Dieselové

2.0 D (turbodiesel)

100 kW/136 k 340 Nm v prodeji
1.6 D (turbodiesel) 81 kW/110 k 260 Nm přelom 2004/5

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků