Volvo S40/V50 má druhý nafťák, 1.6D

Duo Volvo S40 a V50 bylo zatím v prodeji pouze s jediným naftovým motorem, 2.0D o výkonu 100 kW. S ním stojí v základu 744 tisíc korun, což je na vůz nižší střední třídy poměrně dost. Brzy však přibude v nabídce slabší diesel 1.6D s výkonem 81 kW a točivým momentem 260 Nm, s nímž stojí S40 jen 714 tisíc korun.

Pokud vám parametry přijdou povědomé, vězte, že jde o tentýž nafťák jaký používá např. Mazda 3, Peugeot 307, Citroen C5 aj. Je totiž výsledkem spolupráce koncernu Ford (kam Volvo patří) a koncernu PSA. Se základním naftovým motorem zrychlí S40 na stovku za 12 s a rozjede se na 190 km/h. Spotřeba se dokáže udržet pod pěti litry na sto km.

Poznámka: Do nabídky se dostal také základní motor 1.6, s nímž stojí S40 „jen“ 673 tisíc.

Tip: Test Volva S40 2.4i

Motor

Výkon

Točivý moment

Uvedení na trh

Benzínové

1.6

73 kW/100 k 145 Nm přelom 2004/5

1.8

88 kW/120 k 160 Nm v prodeji

2.4

103 kW/140 k 220 Nm v prodeji

2.4i

125 kW/170 k 230 Nm v prodeji

T5 (2.5)

161 kW/220 k 320 Nm v prodeji
Dieselové

2.0 D (turbodiesel)

100 kW/136 k 340 Nm v prodeji
1.6 D (turbodiesel) 81 kW/110 k 260 Nm přelom 2004/5

Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
Minitest VW T-Roc 1.5 TSI a 2.0 TSI: Dvakrát podstatně jinak

VW T-Roc 1.5 TSI vs 2.0 TSI (minitest)

Vyzkoušeli jsme dvě zážehové zážehové verze Volkswagenu T-Roc. Významně se liší i výbavou.

7.  6.  2018 | Milan Lažanský | 36 příspěvků