Volvo S40/V50 má druhý nafťák, 1.6D

Duo Volvo S40 a V50 bylo zatím v prodeji pouze s jediným naftovým motorem, 2.0D o výkonu 100 kW. S ním stojí v základu 744 tisíc korun, což je na vůz nižší střední třídy poměrně dost. Brzy však přibude v nabídce slabší diesel 1.6D s výkonem 81 kW a točivým momentem 260 Nm, s nímž stojí S40 jen 714 tisíc korun.

Pokud vám parametry přijdou povědomé, vězte, že jde o tentýž nafťák jaký používá např. Mazda 3, Peugeot 307, Citroen C5 aj. Je totiž výsledkem spolupráce koncernu Ford (kam Volvo patří) a koncernu PSA. Se základním naftovým motorem zrychlí S40 na stovku za 12 s a rozjede se na 190 km/h. Spotřeba se dokáže udržet pod pěti litry na sto km.

Poznámka: Do nabídky se dostal také základní motor 1.6, s nímž stojí S40 „jen“ 673 tisíc.

Tip: Test Volva S40 2.4i

Motor

Výkon

Točivý moment

Uvedení na trh

Benzínové

1.6

73 kW/100 k 145 Nm přelom 2004/5

1.8

88 kW/120 k 160 Nm v prodeji

2.4

103 kW/140 k 220 Nm v prodeji

2.4i

125 kW/170 k 230 Nm v prodeji

T5 (2.5)

161 kW/220 k 320 Nm v prodeji
Dieselové

2.0 D (turbodiesel)

100 kW/136 k 340 Nm v prodeji
1.6 D (turbodiesel) 81 kW/110 k 260 Nm přelom 2004/5

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

včera | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků