Volvo S40 DRIVe Zeleným autem roku

Švédský model Volvo S40 se nyní může pyšnit nejvyšším oceněním pro ekologická auta. Rozhodovaly samozřejmě emise CO2...

Volvo S40 1,6D DRIVe disponuje kromě jiného technologií Start/Stop a jeho efektivitu právě ocenila jury prestižního britského časopisu What Car? ve své „zelené“ anketě Green Car Awards. Toto Volvo se tak honosí titulem Green Car of the Year, tedy Zelené auto roku. Cennou trofej předal v pondělí londýnský starosta Boris Johnson zástupcům automobilky na londýnské radnici během slavnostního večera.

Volvo S40 1,6D DRIVe zde ve třídě malých rodinných vozů porazilo vozy BMW 118d a Renault Mégane, ale deklasovalo též vítěze z ostatních kategorií, mezi nimiž figurují i Audi A8 nebo Mini Cooper S, jež ve svých třídách rovněž obdržely tituly Green Car of the Year. Za zmínku stojí, že pořádající magazín What Car? je největším a nejvýznamnějším průvodcem zákazníků při koupi nového auta ve Velké Británii. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Je ovšem s podivem, že se zrovna Volvo S40 1,6D stalo miláčkem ekologicky smýšlejících občanů. V kombinovaném provozu sice vykazuje průměrnou spotřebu nafty 3,9 l/100 km a tedy emise CO2 dosahují jen 104 g/km, ovšem emise přímo škodlivějších plynů a látek (CO, NOx, pevné částice...) jsou vyšší než u jakéhokoli průměrného benzinového motoru. Zaslepenost CO2 je dnes zkrátka nekonečná...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Použitý systém Start/Stop je u vznětových motorů zatím celkem výjimečným jevem, ale funguje obvyklým způsobem. Když řidič vyřadí na neutrál a vyšlápne spojku, motor zhasne. Po následném sešlápnutí spojkového pedálu motor opět naskočí. Přitom jsou zohledňovány podmínky v interiéru vozu. Když například stoupne teplota uvnitř nad únosou mez, motor sám naskočí a roztočí klimatizaci.

Systém Start/Stop však zůstává stále opředen řadou pochybností, jež jsou zvláště akcentovány u vznětového motoru. Bezpochyby významně zatěžuje startér, akumulátor i celou elektroinstalaci, nemluvě o emisích, které rázovitě produkuje během opakovaného startování.  Do elektrické soustavy Volva S40 DRIVe je včleněn dodatečný malý akumulátor, jenž má zajišťovat optimální funkci celého systému, ale teké nepřerušovaný přísun energie k audiosoustavě. Ani standardní akumulátor se nevyhnul úpravám. Je navržen tak, aby „ustál“ 175 000 cyklů Start/Stop.

Volvo v současnosti nabízí systém Start/Stop i pro své typy Volvo C30 SportsCoupe a V50 Sportswagon DRIVe. Pseudoekologicky orientované smýšlení DRIVe je přitom aplikováno i na modely C30, V50, V70, S80, XC60 a XC70.

Klepněte pro větší obrázek
Volvo DRIVe
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

včera | Miro Mihálik | 60 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků
TEST Audi A6 50 TDI quattro: Maximálně efektivní manažerský balíček?

Audi A6 50 TDI quattro

Audi přispěchala s novou A6 v nejisté emisní době, stojí na úplně nových základech a spolu s A8 reprezentuje nové pojetí interiéru. A postavit se má aktuální velmi povedené pětkové řadě od BMW. To je hodně úkolů na jeden sedan vyšší střední třídy!

6.  12.  2018 | Milan Lažanský | 38 příspěvků