Volvo S40 a V50: omlazení je tu

Volvo připravilo pro své zákazníky malý dárek v podobě faceliftu pro modely S40 a V50. Jaké jsou po omlazovací kůře?

Nový vzhled

Facelifty lze zařadit do dvou kategorii - decentní a pořádné. Volvo připravilo pro jeden ze svých klíčových modelů omlazení, které je mixem obou těchto skupin.

I když model S40 neznáte zrovna detailně, patrně vás ihned upoutá kompletně přepracovaná příď vozu. Ta se více přiblížila větším modelům S60 a S80 a to hlavně díky zcela novému tvarování středové části nárazníku a mřížky chladiče.

Mimo samotnou změnu mřížky je nyní prodloužení kapoty zapuštěno až do poloviny předního nárazníku, na jehož spodní straně je nyní jeden celistvý prvek, ve kterém jsou i původní kulaté mlhovky. Samotné přední světlomety pak prošly jen velmi decentní proměnou.

Takné na opačném konci vozu došlo k rázným změnám. Zadní nárazník je zcela nově tvarovaný a také světlomety mají jinou optiku. Jejich tvar zůstal sice zachován, ale jednotlivé části byly řádně pozměněny. Navíc se zde nově objevují i části z LED.

Změny jsou v podstatě totožné jak pro model S40, tak pro model V50, i když automobilka tvrdí, že po faceliftu je kombík od sedanu snadněji odlišitelný. Jiné je ale v podstatě jen tvarování nárazníků a pochopotelně světlometů.

V interiéru jsou pak změny velmi decentní. Základní tvary i rozmístění je shodné a rozdíly jsou tak hlavně v nových materiálech, nových dekoracích a nových čalouněních.

Motory

Ani pod přední kapotou žádné velké změny nečekejte. Mimo vrcholnou verzi T5 s přeplňovaným pětiválcem totiž nedošlo téměř k žádnému navýšení výkonu. Motor T5 dostal o 10 koní navíc, naftový agregát D5 dostal nově i manuální převodovku. Toto spojení pak přinese točivý moment 400 Nm, zatímco D5 s automatem zůstane na hodnotě 350 Nm. Navíc tento motor již bude plnit emisní normu Euro 5.

Dobrou informací je pak, že lihová verze se bude od letošního roku prodávat již v devíti státech Evropské Unie a Volvo počítá, že se tento model bude na celkových prodejích podílet až z osmi procent.

Benzinové motory

1,6 16V - 74 kW (100 k), 150 Nm
1,8 16V - 92 kW (125 k), 165 Nm
1,8F - 92 kW (125 k) - spaluje E85
2,0 16V - 107 kW (145 k), 185 Nm
2,4 20V - 103 kW (140 k), 220 Nm
2,4 20V - 125 kW (170 k), 230 Nm
T5 - 169 kW (230 k), 340 Nm

Naftové motory

1,6 - 80 kW (110 k), 240 Nm
2,0 - 100 kW (136 k), 320 Nm
D5 - 132 kW (180 k), 350/400 Nm

Nové výbavy

Volvo připravilo pro zákazníky i nové prvky výbavy. Mezi nejdůležitější změny patří příplatkové adaptivní bi-xenonové světlomety. Z nových bezpečnostních prvků pak stojí za pozornost nová funkce směrových světel, které se aktivují v okamžiku, kdy jsou aktivovány airbagy.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Volvo S40 po faceliftu
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Volvo V50 po faceliftu

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

 

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků