Volvo S40 a V50: omlazení je tu

Volvo připravilo pro své zákazníky malý dárek v podobě faceliftu pro modely S40 a V50. Jaké jsou po omlazovací kůře?

Nový vzhled

Facelifty lze zařadit do dvou kategorii - decentní a pořádné. Volvo připravilo pro jeden ze svých klíčových modelů omlazení, které je mixem obou těchto skupin.

I když model S40 neznáte zrovna detailně, patrně vás ihned upoutá kompletně přepracovaná příď vozu. Ta se více přiblížila větším modelům S60 a S80 a to hlavně díky zcela novému tvarování středové části nárazníku a mřížky chladiče.

Mimo samotnou změnu mřížky je nyní prodloužení kapoty zapuštěno až do poloviny předního nárazníku, na jehož spodní straně je nyní jeden celistvý prvek, ve kterém jsou i původní kulaté mlhovky. Samotné přední světlomety pak prošly jen velmi decentní proměnou.

Takné na opačném konci vozu došlo k rázným změnám. Zadní nárazník je zcela nově tvarovaný a také světlomety mají jinou optiku. Jejich tvar zůstal sice zachován, ale jednotlivé části byly řádně pozměněny. Navíc se zde nově objevují i části z LED.

Změny jsou v podstatě totožné jak pro model S40, tak pro model V50, i když automobilka tvrdí, že po faceliftu je kombík od sedanu snadněji odlišitelný. Jiné je ale v podstatě jen tvarování nárazníků a pochopotelně světlometů.

V interiéru jsou pak změny velmi decentní. Základní tvary i rozmístění je shodné a rozdíly jsou tak hlavně v nových materiálech, nových dekoracích a nových čalouněních.

Motory

Ani pod přední kapotou žádné velké změny nečekejte. Mimo vrcholnou verzi T5 s přeplňovaným pětiválcem totiž nedošlo téměř k žádnému navýšení výkonu. Motor T5 dostal o 10 koní navíc, naftový agregát D5 dostal nově i manuální převodovku. Toto spojení pak přinese točivý moment 400 Nm, zatímco D5 s automatem zůstane na hodnotě 350 Nm. Navíc tento motor již bude plnit emisní normu Euro 5.

Dobrou informací je pak, že lihová verze se bude od letošního roku prodávat již v devíti státech Evropské Unie a Volvo počítá, že se tento model bude na celkových prodejích podílet až z osmi procent.

Benzinové motory

1,6 16V - 74 kW (100 k), 150 Nm
1,8 16V - 92 kW (125 k), 165 Nm
1,8F - 92 kW (125 k) - spaluje E85
2,0 16V - 107 kW (145 k), 185 Nm
2,4 20V - 103 kW (140 k), 220 Nm
2,4 20V - 125 kW (170 k), 230 Nm
T5 - 169 kW (230 k), 340 Nm

Naftové motory

1,6 - 80 kW (110 k), 240 Nm
2,0 - 100 kW (136 k), 320 Nm
D5 - 132 kW (180 k), 350/400 Nm

Nové výbavy

Volvo připravilo pro zákazníky i nové prvky výbavy. Mezi nejdůležitější změny patří příplatkové adaptivní bi-xenonové světlomety. Z nových bezpečnostních prvků pak stojí za pozornost nová funkce směrových světel, které se aktivují v okamžiku, kdy jsou aktivovány airbagy.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Volvo S40 po faceliftu
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Volvo V50 po faceliftu

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

 

Volvo

Volvo je švédský výrobce osobních a nákladních automobilů, autobusů a stavebních strojů. Vznikl v roce 1915, od 1944 používá současný název.

V roce 1999 Volvo prodalo svoji divizi osobních automobilů Fordu. Ten ji v roce 2010 postoupil čínské společnosti Geely Automobile.

Volvo S90 • Volvo S60 • Volvo V60 • Volvo XC90 • Volvo XC60 • Volvo XC40

Nová Škoda Fabia je luxusnější. Už jsme ji řídili, bude to největší malé auto na trhu

Škoda Fabia IV 1.0 TSI DSG

Čtvrtá generace Škody Fabia je za rohem, představí se už v květnu, od léta si ji budete moci objednat v rámci předprodeje a s podzimem dorazí na showroomy a k prvním zákazníkům.

25.  2.  2021 | Jiří Baborský | 68 příspěvků
TEST Volkswagen Golf GTE 1.4 PHEV: Dobrý přítel bohatého pendlera

Volkswagen Golf GTE

Plug-in hybridní GTE je nejvýkonnější eko verzí Volkswagenu Golf. Slibuje úsporný provoz i vysoký výkon, jak ale funguje v podmínkách české zimy?

24.  2.  2021 | Richard Herbich | 26 příspěvků
TEST Kia e-Soul 64 kWh: Sladký život s volty a ampéry i v třeskutých mrazech?

Kia e-Soul 64 kWh

První generace Kie Soul se světu představila už v roce 2008 a pro značku představovala důležitý milník. V té době Kia nabízela vcelku fádně vypadající picanta, ria nebo cee’dy a funky krabička na čtyřech kolech byla konečně vozem, po které bylo možné toužit.

21.  2.  2021 | Richard Herbich | 42 příspěvků