Volvo S40 a V50: omlazení je tu

Volvo připravilo pro své zákazníky malý dárek v podobě faceliftu pro modely S40 a V50. Jaké jsou po omlazovací kůře?

Nový vzhled

Facelifty lze zařadit do dvou kategorii - decentní a pořádné. Volvo připravilo pro jeden ze svých klíčových modelů omlazení, které je mixem obou těchto skupin.

I když model S40 neznáte zrovna detailně, patrně vás ihned upoutá kompletně přepracovaná příď vozu. Ta se více přiblížila větším modelům S60 a S80 a to hlavně díky zcela novému tvarování středové části nárazníku a mřížky chladiče.

Mimo samotnou změnu mřížky je nyní prodloužení kapoty zapuštěno až do poloviny předního nárazníku, na jehož spodní straně je nyní jeden celistvý prvek, ve kterém jsou i původní kulaté mlhovky. Samotné přední světlomety pak prošly jen velmi decentní proměnou.

Takné na opačném konci vozu došlo k rázným změnám. Zadní nárazník je zcela nově tvarovaný a také světlomety mají jinou optiku. Jejich tvar zůstal sice zachován, ale jednotlivé části byly řádně pozměněny. Navíc se zde nově objevují i části z LED.

Změny jsou v podstatě totožné jak pro model S40, tak pro model V50, i když automobilka tvrdí, že po faceliftu je kombík od sedanu snadněji odlišitelný. Jiné je ale v podstatě jen tvarování nárazníků a pochopotelně světlometů.

V interiéru jsou pak změny velmi decentní. Základní tvary i rozmístění je shodné a rozdíly jsou tak hlavně v nových materiálech, nových dekoracích a nových čalouněních.

Motory

Ani pod přední kapotou žádné velké změny nečekejte. Mimo vrcholnou verzi T5 s přeplňovaným pětiválcem totiž nedošlo téměř k žádnému navýšení výkonu. Motor T5 dostal o 10 koní navíc, naftový agregát D5 dostal nově i manuální převodovku. Toto spojení pak přinese točivý moment 400 Nm, zatímco D5 s automatem zůstane na hodnotě 350 Nm. Navíc tento motor již bude plnit emisní normu Euro 5.

Dobrou informací je pak, že lihová verze se bude od letošního roku prodávat již v devíti státech Evropské Unie a Volvo počítá, že se tento model bude na celkových prodejích podílet až z osmi procent.

Benzinové motory

1,6 16V - 74 kW (100 k), 150 Nm
1,8 16V - 92 kW (125 k), 165 Nm
1,8F - 92 kW (125 k) - spaluje E85
2,0 16V - 107 kW (145 k), 185 Nm
2,4 20V - 103 kW (140 k), 220 Nm
2,4 20V - 125 kW (170 k), 230 Nm
T5 - 169 kW (230 k), 340 Nm

Naftové motory

1,6 - 80 kW (110 k), 240 Nm
2,0 - 100 kW (136 k), 320 Nm
D5 - 132 kW (180 k), 350/400 Nm

Nové výbavy

Volvo připravilo pro zákazníky i nové prvky výbavy. Mezi nejdůležitější změny patří příplatkové adaptivní bi-xenonové světlomety. Z nových bezpečnostních prvků pak stojí za pozornost nová funkce směrových světel, které se aktivují v okamžiku, kdy jsou aktivovány airbagy.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Volvo S40 po faceliftu
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Volvo V50 po faceliftu

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

 

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků