Volvo S40 a V50: omlazení je tu

Volvo připravilo pro své zákazníky malý dárek v podobě faceliftu pro modely S40 a V50. Jaké jsou po omlazovací kůře?

Nový vzhled

Facelifty lze zařadit do dvou kategorii - decentní a pořádné. Volvo připravilo pro jeden ze svých klíčových modelů omlazení, které je mixem obou těchto skupin.

I když model S40 neznáte zrovna detailně, patrně vás ihned upoutá kompletně přepracovaná příď vozu. Ta se více přiblížila větším modelům S60 a S80 a to hlavně díky zcela novému tvarování středové části nárazníku a mřížky chladiče.

Mimo samotnou změnu mřížky je nyní prodloužení kapoty zapuštěno až do poloviny předního nárazníku, na jehož spodní straně je nyní jeden celistvý prvek, ve kterém jsou i původní kulaté mlhovky. Samotné přední světlomety pak prošly jen velmi decentní proměnou.

Takné na opačném konci vozu došlo k rázným změnám. Zadní nárazník je zcela nově tvarovaný a také světlomety mají jinou optiku. Jejich tvar zůstal sice zachován, ale jednotlivé části byly řádně pozměněny. Navíc se zde nově objevují i části z LED.

Změny jsou v podstatě totožné jak pro model S40, tak pro model V50, i když automobilka tvrdí, že po faceliftu je kombík od sedanu snadněji odlišitelný. Jiné je ale v podstatě jen tvarování nárazníků a pochopotelně světlometů.

V interiéru jsou pak změny velmi decentní. Základní tvary i rozmístění je shodné a rozdíly jsou tak hlavně v nových materiálech, nových dekoracích a nových čalouněních.

Motory

Ani pod přední kapotou žádné velké změny nečekejte. Mimo vrcholnou verzi T5 s přeplňovaným pětiválcem totiž nedošlo téměř k žádnému navýšení výkonu. Motor T5 dostal o 10 koní navíc, naftový agregát D5 dostal nově i manuální převodovku. Toto spojení pak přinese točivý moment 400 Nm, zatímco D5 s automatem zůstane na hodnotě 350 Nm. Navíc tento motor již bude plnit emisní normu Euro 5.

Dobrou informací je pak, že lihová verze se bude od letošního roku prodávat již v devíti státech Evropské Unie a Volvo počítá, že se tento model bude na celkových prodejích podílet až z osmi procent.

Benzinové motory

1,6 16V - 74 kW (100 k), 150 Nm
1,8 16V - 92 kW (125 k), 165 Nm
1,8F - 92 kW (125 k) - spaluje E85
2,0 16V - 107 kW (145 k), 185 Nm
2,4 20V - 103 kW (140 k), 220 Nm
2,4 20V - 125 kW (170 k), 230 Nm
T5 - 169 kW (230 k), 340 Nm

Naftové motory

1,6 - 80 kW (110 k), 240 Nm
2,0 - 100 kW (136 k), 320 Nm
D5 - 132 kW (180 k), 350/400 Nm

Nové výbavy

Volvo připravilo pro zákazníky i nové prvky výbavy. Mezi nejdůležitější změny patří příplatkové adaptivní bi-xenonové světlomety. Z nových bezpečnostních prvků pak stojí za pozornost nová funkce směrových světel, které se aktivují v okamžiku, kdy jsou aktivovány airbagy.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Volvo S40 po faceliftu
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Volvo V50 po faceliftu

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

 

bazar

Volvo XC90 2,4
Rok výroby: 2011
Stav: 118 740 km
Cena: 560 000 Kč
Volvo S80 2,4
Rok výroby: 2012
Stav: 117 530 km
Cena: 380 000 Kč
Volvo XC90 2,4
Rok výroby: 2010
Stav: 199 811 km
Cena: 390 000 Kč
Volvo V40 1,9
Rok výroby: 2004
Stav: 242 247 km
Cena: 60 000 Kč
Volvo V60 2
Rok výroby: 2012
Stav: 156 631 km
Cena: 320 000 Kč
Volvo XC60 2,4
Rok výroby: 2008
Stav: 193 679 km
Cena: 300 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků