Volvo S40 a V50: elegance ze severu (Ženeva živě)

Volvo vystavovalo v Ženevě vedle konceptu YCC také nové modely S40 a V50. Zatímco S40 je elegantní sedan, V50 je praktické kombi. Oba automobily stojí na podvozku Mazdy 3, nicméně svou cenou a základní výbavou se řadí do luxusnějšího segmentu třídy.
Volvo S40 a V50: elegance ze severu (Ženeva živě)
Seznam kapitol
  1. Fotografie z Ženevy a základní informace
  2. Oficiální fotografie

Volvo S40

S40 navazuje na linie starších a větších bratříčků S60 a S80. Patrná je řada typických prvků, které dělají Volvo Volvem. Při pohledu z ptačí perspektivy má S40 tvar člunu se širokou prostřední částí a zužující se přední a zadní částí. Narozdíl od vyšších modelů má S40 dveře vypouklé ven (S60 i S80 mají dveře klenuté dovnitř). Ačkoliv je nová S40 prostornější než předchůdce, jedním údajem za ním přece jen zaostává – celkovou délku. Oproti předchozí verzi je totiž S40 o 48 mm kratší.


Oficiální fotografie Volva S40 a V50 najdete v druhé kapitole.

Co ztrácí novinka do délky, získává do šířky a do výšky. Do šířky narostla o 54 mm na 1770 mm, do výšky přibylo 44 mm na 1452 mm. Zvětšil se také rozvor kol o 78 mm na 2640 mm, rozchod kol v předu na 1535 mm a rozchod kol v zadu na 1531 mm. Růst do výšky a šířky společně s větším rozvorem kol a konvexními dveřmi přinesl více prostoru posádce, především pak cestujícím na zadních sedadlech.

Dominantou celého interiéru je v prostoru umístěná středová konzola, která byla vyvinuta speciálně pro Volvo S40. Narozdíl od klasického řešení netvoří s palubní deskou celistvý kus, nýbrž samostatný celek (konzolu lze připodobnit k opěradlu stoličky – tam se také designéři inspirovali). Za středovou konzolou se nachází volný prostor s odkládací plochou, což vytváří dojem vzdušnosti. Odkládací plocha je dobře přístupná jak ze strany řidiče, tak i spolujezdce. Kompletní informace o novém Volvu S40 najdete ve starším článku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Volvo V50

Volvo V50 je druhou karosářskou variantou k sedanu S40. Proti modelu S40 je V50 o 46 mm delší, ve srovnání s Volvem V40 je však o 2 mm kratší.Po S40 zdědilo nové kombi celou přední část, odlišná je pouze mřížka chladiče a tvar mlhových světlometů. Luxusní XC90 připomene V50 tvarem zadních světlometů. Silnými stránkami novinky jsou dostatečný vnitřní prostor a variabilní interiér. Po sklopení zadních sedadel vznikne zcela rovná ložná plocha. Přístupnost zavazadlového prostoru má být díky nízké nakládací hraně dobrá.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Kompletní ceník a výbavu v Česku najdete v našem starším článku.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Fotografie z Ženevy a základní informace
  2. Oficiální fotografie
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

včera | Radek Pecák | 74 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků