Volvo S40 a V50: elegance ze severu (Ženeva živě)

Volvo vystavovalo v Ženevě vedle konceptu YCC také nové modely S40 a V50. Zatímco S40 je elegantní sedan, V50 je praktické kombi. Oba automobily stojí na podvozku Mazdy 3, nicméně svou cenou a základní výbavou se řadí do luxusnějšího segmentu třídy.
Volvo S40 a V50: elegance ze severu (Ženeva živě)
Seznam kapitol
  1. Fotografie z Ženevy a základní informace
  2. Oficiální fotografie

Volvo S40

S40 navazuje na linie starších a větších bratříčků S60 a S80. Patrná je řada typických prvků, které dělají Volvo Volvem. Při pohledu z ptačí perspektivy má S40 tvar člunu se širokou prostřední částí a zužující se přední a zadní částí. Narozdíl od vyšších modelů má S40 dveře vypouklé ven (S60 i S80 mají dveře klenuté dovnitř). Ačkoliv je nová S40 prostornější než předchůdce, jedním údajem za ním přece jen zaostává – celkovou délku. Oproti předchozí verzi je totiž S40 o 48 mm kratší.


Oficiální fotografie Volva S40 a V50 najdete v druhé kapitole.

Co ztrácí novinka do délky, získává do šířky a do výšky. Do šířky narostla o 54 mm na 1770 mm, do výšky přibylo 44 mm na 1452 mm. Zvětšil se také rozvor kol o 78 mm na 2640 mm, rozchod kol v předu na 1535 mm a rozchod kol v zadu na 1531 mm. Růst do výšky a šířky společně s větším rozvorem kol a konvexními dveřmi přinesl více prostoru posádce, především pak cestujícím na zadních sedadlech.

Dominantou celého interiéru je v prostoru umístěná středová konzola, která byla vyvinuta speciálně pro Volvo S40. Narozdíl od klasického řešení netvoří s palubní deskou celistvý kus, nýbrž samostatný celek (konzolu lze připodobnit k opěradlu stoličky – tam se také designéři inspirovali). Za středovou konzolou se nachází volný prostor s odkládací plochou, což vytváří dojem vzdušnosti. Odkládací plocha je dobře přístupná jak ze strany řidiče, tak i spolujezdce. Kompletní informace o novém Volvu S40 najdete ve starším článku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Volvo V50

Volvo V50 je druhou karosářskou variantou k sedanu S40. Proti modelu S40 je V50 o 46 mm delší, ve srovnání s Volvem V40 je však o 2 mm kratší.Po S40 zdědilo nové kombi celou přední část, odlišná je pouze mřížka chladiče a tvar mlhových světlometů. Luxusní XC90 připomene V50 tvarem zadních světlometů. Silnými stránkami novinky jsou dostatečný vnitřní prostor a variabilní interiér. Po sklopení zadních sedadel vznikne zcela rovná ložná plocha. Přístupnost zavazadlového prostoru má být díky nízké nakládací hraně dobrá.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Kompletní ceník a výbavu v Česku najdete v našem starším článku.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Fotografie z Ženevy a základní informace
  2. Oficiální fotografie
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků