Kapitoly článku:
- Volvo pro každého, severský design, zavazadlový prostor
- Interiér, plasty, uspořádání, vnitřní prostor, středová konzola, ovládání
- Bezpečnost, sedadla, palubní počítač, motor, odhlučnění, dynamika
- Jízdní vlastnosti, řízení, brzdy, řazení, hodnocení, parametry
- Všechny pořízení snímky
Plavba krajinou
Platforma, na níž stojí Volvo S40, se blýskla na Autorevue.cz již několikrát. Testem prošla Mazda3 i Focus C-Max, oba vozy v kategorii jízdních vlastností rozhodně nezklamaly. Jednotná platforma ovšem neznamená jednotné naladění, což S40 znovu dokázala. Proti tvrdšímu projevu Mazdy3 se S40 trochu uvolnila a ze sportovní tvrdosti Mazdy3 si nevzala téměř nic. Ostatně jedná se o vůz se zcela odlišným charakterem, k němuž měkčí naladění patří.
Schopnost podvozku eliminovat nedokonalosti českých vozovek je úžasná, jízda není o nic méně příjemná na hladkém asfaltu i kostkové dlažbě. S40 bez námitek vyžehlí i nejhorší úseky, dokonce ani obrovská díra uprostřed cesty ji nevyvede z míry. Měkčí naladění se projevuje v zatáčkách mírnými náklony, na klikatých cestičkách s tisíci zatáčkami vystihuje charakter vozu nejlépe slovo houpavý. Větší kola a nižší profil pneumatiky stabilitu v zatáčkách posílí, nicméně i 16palcová kola dynamickou jízdu ustojí.
S držením příčného směru nemá S40 problémy, slalom kvůli měkčímu naladění a pneumatikám není její silnou stránkou. Na dálnici se změní S40 ve vznášedlo, které vás pohodlně přenese přes všechny nástrahy D1 a nepřivede vás k šílenství. Řízení je naprosto přesné a poskytuje narozdíl od S80 perfektní zpětnou vazbu. Veliký volant a velmi dobrý poloměr otáčení pozitivní dojmy ještě umocňuje, takže si řízení vychutnáváte. Řazení nemá chybu, je krátké a přesné, rychlosti zapadají lehce.
Krok správným směrem
Volvo S40 se povedlo. Vyvážený vnější vzhled s dynamickým nádechem, přehledný, přesto pohledný interiér a komfortně naladěný podvozek činí z S40 zajímavou volbu pro všechny, kteří chtějí pěkný a pohodlný vůz s vysokou mírou bezpečnosti. Testovaná benzínová jednotka 2.4i je kultivovaná, ale pod kapotou se v evropských podmínkách více vyjímá přeplňovaná T5 nebo čtyřválcový diesel s výkonem 100 kW.
Parametry
- Volvo S40 2.4I
- Rozměry: 4468 × 1770 × 1452
- Rozvor: 2640 mm
- Hmotnost: 1433 - 1466 kg
- Zavazadlový prostor: 404/883 l
- Kola: 205/55 R 16, litá
- Motor: 2.4i, výkon: 125 kW při 6000 ot./min., točivý moment: 230 Nm při 4400 ot./min
- Převodovka: pětistupňová, manuální
- Zrychlení na 100 km/h: 8,2
- Max. rychlost: 220
- Kombinovaná spotřeba: 8,5
- Základní cena: 1 010 000 Kč
Volvo je švédský výrobce osobních a nákladních automobilů, autobusů a stavebních strojů. Vznikl v roce 1915, od 1944 používá současný název.
V roce 1999 Volvo prodalo svoji divizi osobních automobilů Fordu. Ten ji v roce 2010 postoupil čínské společnosti Geely Automobile.
Volvo S90 • Volvo S60 • Volvo V60 • Volvo XC90 • Volvo XC60 • Volvo XC40