Volvo S40 2.4i: švédský mercedes (test)

Volvo se před časem nadechlo k výraznějším změnám a nadělilo svým modelům dynamický kabát. Nová S40 postavená na platformě společné i pro Mazdu3 a Focus C-Max dynamický trend potvrdila. Švédský mercedes jsme otestovali s motorem 2.4i (125 kW/170k).
Volvo S40 2.4i: švédský mercedes (test)
Seznam kapitol
  1. Volvo pro každého, severský design, zavazadlový prostor
  2. Interiér, plasty, uspořádání, vnitřní prostor, středová konzola, ovládání
  3. Bezpečnost, sedadla, palubní počítač, motor, odhlučnění, dynamika
  4. Jízdní vlastnosti, řízení, brzdy, řazení, hodnocení, parametry
  5. Všechny pořízení snímky

Staré S40 se někdy říkalo Volvo pro každého. To samozřejmě neznamená, že trhovec zavřel večer krámek se zeleninou a za utržené peníze si pořídil novou S40. Volvo S40 pouze ideálně splňovalo představy všech, kteří si vybrali značku Volvo, ale nechtěli kvůli koupi nového automobilu zastavit dům, nebo jednoduše požadovali bezpečí a komfort značky Volvo, ale také kompaktní rozměry místo záoceánského parníku. Tak či tak se stará S40 prodávala výborně.

S nástupem nové S40 se filosofie „Volva pro každého“ poněkud vytratila, na čemž neměla zásluhu pouze vyšší cena, ale i změněný design. Nová S40 útočí na city a vyvolává dojem elegantního, ale zároveň dynamického a luxusního vozu. Proti svému předchůdci učinila nová generace obrovský skok kupředu, což ocení každý, koho nenechávají severské vozy chladným. Volvo si ostatně za počínání v oblasti designu v posledních letech zaslouží obrovskou pochvalu.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nová S40 se za svůj vzhled rozhodně nemusí stydět. Přední část
působí dynamicky, ale zbytečně neprovokuje

Právě Volvo totiž ukázalo světu, že design vozu se může výrazně změnit, aniž by věrní zákazníci kolabovali z toho, co s jejich značkou nově povolaný designér provedl. Všechna nová Volva vynikají čistým a dynamickým designem… Pozor, to není marketingová fráze opsaná z propagačních materiálů, ale jasný fakt. Ačkoliv hodnocení designu konkrétního vozů zůstane vždy subjektivní záležitostí, trendy není možné přehlédnout.

Severský princ

Kdybyste dění ve světě automobilů nesledovali a najednou stanuli tváří v tvář nové S40, těžko byste v ní poznali Volvo. Vůz je pozoruhodným mixem různých prvků, přičemž nejpůsobivější jsou vypouklé přední světlomety a ostrá příď. Mřížka chladiče není zbytečně vyzývavá ani usedlá, nárazník je mohutný, široký. Pozornost přitahuje i krátká přední kapota, která není spojena s mřížkou chladiče, ale pouze vymezuje a překrývá prostor určený motoru.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mohutné dveře dávají tušit, že Volvo S40 bude asi dalším velmi
bezpečným vozem --- Výhled dozadu omezuje třetí brzdové světlo

Na zadní části můžeme pozorovat vliv starších a větších sourozenců S60 a S80, v těchto končinách se žádné dramatické změny neodehrály. Dynamicky střižená karoserie má i své neduhy, které v testu vypluly brzy na povrch. První mírné zklamání přichází s otevřením mělkého zavazadlového prostoru, do něhož stěží naskládáte i středně velkou sportovní tašku. Přístup a nakládání zavazadel omezuje velmi úzký otvor (vykrojení á la BMW nebo Mercedes by vůbec neškodilo) i vysoká nakládací hrana, samotnou přepravu potom vysoké dno.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Zavazadlový prostor základním objemem 404 litrů, mělkým dnem
a horším přístupem nepřesvědčí

V řeči čísel vypadá situace v zavazadlovém prostoru následovně: Základní objem 404 bez problémů zaplní větší víkendový nákup či několik málo zavazadel různých rozměrů. Sklopením sedadel využitelný objem více než zdvojnásobíte na 884 l. Jestliže plánujete přepravovat větší předměty, zvolte určitě V50. Ta je „stěhovákům“ přímo určena. Další stinnou stránkou sportovního kabátku je přední kapota. Možná vypadá efektně, možná má bezpečnostní účel, nicméně znemožňuje pohyb v motorovém prostoru.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ostré přídi dominují protáhlé a zatmavené světlomety a mřížka
chladiče se znakem Volvo

Nenarážím ani tak na to, že se nedostanete normální cestou k filtrům (to je záležitost mechaniků), ale spíše na to, že se u výměny žárovek pořádně zapotíte, respektive na ni můžete úplně zapomenout. Já jsem se skutečně snažil, ale k žárovkám jsem se neprobojoval.  

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Volvo pro každého, severský design, zavazadlový prostor
  2. Interiér, plasty, uspořádání, vnitřní prostor, středová konzola, ovládání
  3. Bezpečnost, sedadla, palubní počítač, motor, odhlučnění, dynamika
  4. Jízdní vlastnosti, řízení, brzdy, řazení, hodnocení, parametry
  5. Všechny pořízení snímky

bazar

Volvo V60 2
Rok výroby: 2012
Stav: 156 631 km
Cena: 320 000 Kč
Volvo XC60 2,4
Rok výroby: 2008
Stav: 193 679 km
Cena: 300 000 Kč
Volvo XC60 2,4
Rok výroby: 2009
Stav: 175 886 km
Cena: 380 000 Kč
Volvo S80 2,4
Rok výroby: 2007
Stav: 282 174 km
Cena: 166 000 Kč
Volvo C30 2
Rok výroby: 2007
Stav: 87 116 km
Cena: 130 000 Kč
Volvo V50 2
Rok výroby: 2007
Stav: 189 517 km
Cena: 126 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků