Volvo s dvoutaktním osmiválcem vypadá na hodně zajímavý projekt

Volvo s dvoutaktním osmiválcem vypadá na hodně zajímavý projekt

Rudezon je staré kupé Volvo Amazon přestavěné na závody dragsterů. Na tom by nebylo nic neobvyklého, kdyby pod kapotou nebyl šílený dvoutaktní osmiválec.

Motor pochází od společnosti Evinrude and Johnson, která se zabývá stavbou vysokovýkonných lodních motorů. Ano, tento osmiválec Evinrude 300XP byl původně vyvinut jako závodní motor pro čluny. Dodnes drží rychlostní rekord – téměř 285 km/h.

Volvo Amazon (1956-1970): Pontonový elegán

Volvo Amazon (1956-1970): Pontonový elegán

Podle stupně naladění má čtyřlitrový dvoutakt se dvěma karburátory výkon okolo 300 koní. Pečlivým laděním se ale dá dosáhnout na více než 400 koní výkonu. To není špatné na dvoudobý motor, který se umí roztočit někam k 10 000 ot./min. a váží jen asi 240 kg.

Z projektu Rudezon vznikne něco hodně zajímavého, takže to budeme průběžně sledovat. Docela jsme zvědaví na první testovací jízdy.

Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

včera | Miro Mihálik | 15 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků