Volvo s dvoutaktním osmiválcem vypadá na hodně zajímavý projekt

Volvo s dvoutaktním osmiválcem vypadá na hodně zajímavý projekt

Rudezon je staré kupé Volvo Amazon přestavěné na závody dragsterů. Na tom by nebylo nic neobvyklého, kdyby pod kapotou nebyl šílený dvoutaktní osmiválec.

Motor pochází od společnosti Evinrude and Johnson, která se zabývá stavbou vysokovýkonných lodních motorů. Ano, tento osmiválec Evinrude 300XP byl původně vyvinut jako závodní motor pro čluny. Dodnes drží rychlostní rekord – téměř 285 km/h.

Volvo Amazon (1956-1970): Pontonový elegán

Volvo Amazon (1956-1970): Pontonový elegán

Podle stupně naladění má čtyřlitrový dvoutakt se dvěma karburátory výkon okolo 300 koní. Pečlivým laděním se ale dá dosáhnout na více než 400 koní výkonu. To není špatné na dvoudobý motor, který se umí roztočit někam k 10 000 ot./min. a váží jen asi 240 kg.

Z projektu Rudezon vznikne něco hodně zajímavého, takže to budeme průběžně sledovat. Docela jsme zvědaví na první testovací jízdy.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků