Volvo s dvoutaktním osmiválcem vypadá na hodně zajímavý projekt

Volvo s dvoutaktním osmiválcem vypadá na hodně zajímavý projekt

Rudezon je staré kupé Volvo Amazon přestavěné na závody dragsterů. Na tom by nebylo nic neobvyklého, kdyby pod kapotou nebyl šílený dvoutaktní osmiválec.

Motor pochází od společnosti Evinrude and Johnson, která se zabývá stavbou vysokovýkonných lodních motorů. Ano, tento osmiválec Evinrude 300XP byl původně vyvinut jako závodní motor pro čluny. Dodnes drží rychlostní rekord – téměř 285 km/h.

Volvo Amazon (1956-1970): Pontonový elegán

Volvo Amazon (1956-1970): Pontonový elegán

Podle stupně naladění má čtyřlitrový dvoutakt se dvěma karburátory výkon okolo 300 koní. Pečlivým laděním se ale dá dosáhnout na více než 400 koní výkonu. To není špatné na dvoudobý motor, který se umí roztočit někam k 10 000 ot./min. a váží jen asi 240 kg.

Z projektu Rudezon vznikne něco hodně zajímavého, takže to budeme průběžně sledovat. Docela jsme zvědaví na první testovací jízdy.

TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

19.  4.  2018 | Jan Mička | 40 příspěvků
Minitest Peugeot 308 GTi: Skvělý hot-hatch! Dokud nestisknete „Sport“

Peugeot 308 GTi (minitest)

Vyzkoušeli jsme vrcholnou verzi modelu 308 druhé generace po modernizaci. Dokazuje, že mezi rychlými hatchbacky si může vybrat každý přesně dle svých potřeb a přání.

17.  4.  2018 | Milan Lažanský
TEST Lexus IS 300h: Není dokonalý, ale má k tomu blízko

Lexus IS 300h

Absenci vznětového motoru automobilka Lexus vyvažuje hybridním ústrojím. A jsem toho názoru, že pro model IS je to ta nejlepší možná varianta.

14.  4.  2018 | Jan Mička | 27 příspěvků