Volvo s dvoutaktním osmiválcem vypadá na hodně zajímavý projekt

Volvo s dvoutaktním osmiválcem vypadá na hodně zajímavý projekt

Rudezon je staré kupé Volvo Amazon přestavěné na závody dragsterů. Na tom by nebylo nic neobvyklého, kdyby pod kapotou nebyl šílený dvoutaktní osmiválec.

Motor pochází od společnosti Evinrude and Johnson, která se zabývá stavbou vysokovýkonných lodních motorů. Ano, tento osmiválec Evinrude 300XP byl původně vyvinut jako závodní motor pro čluny. Dodnes drží rychlostní rekord – téměř 285 km/h.

Volvo Amazon (1956-1970): Pontonový elegán

Volvo Amazon (1956-1970): Pontonový elegán

Podle stupně naladění má čtyřlitrový dvoutakt se dvěma karburátory výkon okolo 300 koní. Pečlivým laděním se ale dá dosáhnout na více než 400 koní výkonu. To není špatné na dvoudobý motor, který se umí roztočit někam k 10 000 ot./min. a váží jen asi 240 kg.

Z projektu Rudezon vznikne něco hodně zajímavého, takže to budeme průběžně sledovat. Docela jsme zvědaví na první testovací jízdy.

Minitest Toyota Hilux 2.4 D4-D: I ta už se umí vyšňořit!

Toyota Hilux 2.4 D4-D (minitest)

Hilux osmé generace už má nový čumák. V rámci výroční edice se snaží zaujmout i tu klientelu kolem tunových pick-upů, která touží po co nejosobnějším vzezření a chování svého pracanta.

dnes | AutoRevue.cz
Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

17.  1.  2019 | Miro Mihálik | 3 příspěvky
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků