Volvo s dvoutaktním osmiválcem vypadá na hodně zajímavý projekt

Volvo s dvoutaktním osmiválcem vypadá na hodně zajímavý projekt

Rudezon je staré kupé Volvo Amazon přestavěné na závody dragsterů. Na tom by nebylo nic neobvyklého, kdyby pod kapotou nebyl šílený dvoutaktní osmiválec.

Motor pochází od společnosti Evinrude and Johnson, která se zabývá stavbou vysokovýkonných lodních motorů. Ano, tento osmiválec Evinrude 300XP byl původně vyvinut jako závodní motor pro čluny. Dodnes drží rychlostní rekord – téměř 285 km/h.

Retro | Kombi | Sedany | Volvo

Volvo Amazon (1956-1970): Pontonový elegán

Podle stupně naladění má čtyřlitrový dvoutakt se dvěma karburátory výkon okolo 300 koní. Pečlivým laděním se ale dá dosáhnout na více než 400 koní výkonu. To není špatné na dvoudobý motor, který se umí roztočit někam k 10 000 ot./min. a váží jen asi 240 kg.

Z projektu Rudezon vznikne něco hodně zajímavého, takže to budeme průběžně sledovat. Docela jsme zvědaví na první testovací jízdy.

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

dnes | Michal Žďárský
Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

včera | Daniel Havlina | 12 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků