Volvo rozšiřuje portfolio úsporných modelů DRIVe

Letošní ženevský autosalon se Volvo rozhodlo využít k prezentaci všech svých úsporných modelů, které spojuje označení DRIVe.
Volvo rozšiřuje portfolio úsporných modelů DRIVe

Jakousi nevyhlášenou válku se spotřebou a emisemi bere každá automobilka jinak, ovšem v různých taktikách můžeme najít mnoho společních znaků a bohužel o nějaké invenci můžeme mluvit pouze zřídkakdy. Nicméně vlnu ekologičnosti a úspornosti máme zde a nic nenasvědčuje tomu, že by tato módní bublina měla brzy splasknout. Jak konkrétně se k ní staví Volvo? Odpověď je prostá, severská automobilka se rozhodla zabojovat a dát svým úsporným modelům společný název DRIVe a ucelený přehlad o tomto portfoliu budeme moci získat právě na letošním ženevském autosalonu, kde se představí „kompletní rodina“. Co nás tedy čeká?

Náš pozorný čtenář si jistě pamatuje vznik této řady a taktéž to, že doposud byly se znakem DRIVe nabízeny pouze tři modely: C30, S40 a V50, které oproti svým běžným verzím dosahovaly podstatně nižší spotřeby. S blížícím se autosalonem se ale rodinka úsporných rozrostla o další modely, a to sice XC60, V70, XC70 a S80, což je velice dobrý předpoklad k tomu, aby tyto verze oslovily širokou skupinu zákazníků. Pojďme se ale blíže podívat na optimistická čísla, jimiž nás automobilka chce oslovit.
V případu modelů V70 a S80 vsadil výrobce na úsporný 1,6 litrový čtyřválec disponující výkonem 109 koní, který si při kombinovaném provozu vystačí s pouhými 4,9 litry nafty na 100 km, což je u modelů této kategorie opravdu velmi lichotivá hodnota. Pseudoekologické zaslepence bude jistě  zajímat i to, že oba modely vyprodukují na kilometr zhruba 129 gramů emisí CO2. Druhá dvojice nových přírůstků, modely XC60 a XC70, je poháněna novým dieselovým pětiválcem 2,4D, který se po úpravách může pochlubit kombinovanou spotřebou 6l/100 km.
„Čarování“ s čísly tedy automobilce jde poměrně dobře, uvidíme ovšem, jaká bude praxe. Z poměrně strohé tizkové zprávy můžeme ještě vyčíst, že pro snížení spotřeby Volvo sáhlo po pneumatikách s nižším valivým odporem, upravené manuální převodovce a doplňcích zlepšující obtékání vzduchu kolem karoserie.  Zkrátka, dobře osvědčené prvky, jaké už dnes používá téměř každý.
Nové přírůstky v rodině DRIVe se do prodejů dostanou v průběhu letních měsíců a po jejich oficiálním debutu bychom se měli dočkat i prvních cenových nabídek.
Klepněte pro větší obrázek 
Volvo DRIVe: kompletní portfolio
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 39 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků