Volvo rozšiřuje portfolio úsporných modelů DRIVe

Letošní ženevský autosalon se Volvo rozhodlo využít k prezentaci všech svých úsporných modelů, které spojuje označení DRIVe.
Volvo rozšiřuje portfolio úsporných modelů DRIVe

Jakousi nevyhlášenou válku se spotřebou a emisemi bere každá automobilka jinak, ovšem v různých taktikách můžeme najít mnoho společních znaků a bohužel o nějaké invenci můžeme mluvit pouze zřídkakdy. Nicméně vlnu ekologičnosti a úspornosti máme zde a nic nenasvědčuje tomu, že by tato módní bublina měla brzy splasknout. Jak konkrétně se k ní staví Volvo? Odpověď je prostá, severská automobilka se rozhodla zabojovat a dát svým úsporným modelům společný název DRIVe a ucelený přehlad o tomto portfoliu budeme moci získat právě na letošním ženevském autosalonu, kde se představí „kompletní rodina“. Co nás tedy čeká?

Náš pozorný čtenář si jistě pamatuje vznik této řady a taktéž to, že doposud byly se znakem DRIVe nabízeny pouze tři modely: C30, S40 a V50, které oproti svým běžným verzím dosahovaly podstatně nižší spotřeby. S blížícím se autosalonem se ale rodinka úsporných rozrostla o další modely, a to sice XC60, V70, XC70 a S80, což je velice dobrý předpoklad k tomu, aby tyto verze oslovily širokou skupinu zákazníků. Pojďme se ale blíže podívat na optimistická čísla, jimiž nás automobilka chce oslovit.
V případu modelů V70 a S80 vsadil výrobce na úsporný 1,6 litrový čtyřválec disponující výkonem 109 koní, který si při kombinovaném provozu vystačí s pouhými 4,9 litry nafty na 100 km, což je u modelů této kategorie opravdu velmi lichotivá hodnota. Pseudoekologické zaslepence bude jistě  zajímat i to, že oba modely vyprodukují na kilometr zhruba 129 gramů emisí CO2. Druhá dvojice nových přírůstků, modely XC60 a XC70, je poháněna novým dieselovým pětiválcem 2,4D, který se po úpravách může pochlubit kombinovanou spotřebou 6l/100 km.
„Čarování“ s čísly tedy automobilce jde poměrně dobře, uvidíme ovšem, jaká bude praxe. Z poměrně strohé tizkové zprávy můžeme ještě vyčíst, že pro snížení spotřeby Volvo sáhlo po pneumatikách s nižším valivým odporem, upravené manuální převodovce a doplňcích zlepšující obtékání vzduchu kolem karoserie.  Zkrátka, dobře osvědčené prvky, jaké už dnes používá téměř každý.
Nové přírůstky v rodině DRIVe se do prodejů dostanou v průběhu letních měsíců a po jejich oficiálním debutu bychom se měli dočkat i prvních cenových nabídek.
Klepněte pro větší obrázek 
Volvo DRIVe: kompletní portfolio
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

včera | Jan Mička | 2 příspěvky
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků