Volvo ReCharge Concept: zapojte auto do zástrčky

Zajímavý počin se zrodil u Volva. Už vás nebaví stavět u pumpy? A co takhle natáhnout kabely k nejbliží elektrické zásuvce?

Zdá se, že na Frankfurtském autosalonu se pořádně „zazelená“. Takovou dávku hybridních vozů snad tamější kongresové centrum ještě nezažilo. Ruku k dílu přiložilo také Volvo, které představí koncept vozidla, jenž si budete moct velice jednouše nabít, a to přes elektrickou zástrčku.

Volvo ReCharge nebylo překvapivě vyvíjeno ve Švédsku, ale ve výzkumném centru v Kalifornii. Vůz k pohybu používá čtveřici elektromotorů - každý na jedno kolo. Motory jsou poháněny Li-pol bateriemi, které, jak jsme již zmínili, bude možné nabíjet přes elektrickou zásuvku. Na elektromotory v pohodě ujedete vzdálenosti 100 km, co by nenáročným motoristům mělo bohatě stačit.

Pokud si však smyslíte, že chcete ujet více než 100 km, nebo se hodnota nabití baterky dostane pod hranici 30%, je zde možnost pro využití čtyrválce s výkonem 100 koní. Průměrná spotřeba „sekundárního“ agregátu optimalizovaného na palivovou směs E85 by se měla pohybovat kolem hodnoty 5,5l/ 100km. Po dobu, kdy auto pohání spalovací motor, se baterky dobíjejí při brzdění.

Dodat snad už je třeba jen tolik, že koncept ReCharge vznikl na platformě modelu C30 a automobilka do tohoto projektu investovala více než jednu miliardu dolarů. Volvu v tomto případě šlo o vyrobení auta, které by elektromotory nevyužívalo jen jako nějaký „náhradní pohon“, ale jako pohon primární.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Volvo ReCharge Concept

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků