Volvo ReCharge Concept: zapojte auto do zástrčky

Zajímavý počin se zrodil u Volva. Už vás nebaví stavět u pumpy? A co takhle natáhnout kabely k nejbliží elektrické zásuvce?

Zdá se, že na Frankfurtském autosalonu se pořádně „zazelená“. Takovou dávku hybridních vozů snad tamější kongresové centrum ještě nezažilo. Ruku k dílu přiložilo také Volvo, které představí koncept vozidla, jenž si budete moct velice jednouše nabít, a to přes elektrickou zástrčku.

Volvo ReCharge nebylo překvapivě vyvíjeno ve Švédsku, ale ve výzkumném centru v Kalifornii. Vůz k pohybu používá čtveřici elektromotorů - každý na jedno kolo. Motory jsou poháněny Li-pol bateriemi, které, jak jsme již zmínili, bude možné nabíjet přes elektrickou zásuvku. Na elektromotory v pohodě ujedete vzdálenosti 100 km, co by nenáročným motoristům mělo bohatě stačit.

Pokud si však smyslíte, že chcete ujet více než 100 km, nebo se hodnota nabití baterky dostane pod hranici 30%, je zde možnost pro využití čtyrválce s výkonem 100 koní. Průměrná spotřeba „sekundárního“ agregátu optimalizovaného na palivovou směs E85 by se měla pohybovat kolem hodnoty 5,5l/ 100km. Po dobu, kdy auto pohání spalovací motor, se baterky dobíjejí při brzdění.

Dodat snad už je třeba jen tolik, že koncept ReCharge vznikl na platformě modelu C30 a automobilka do tohoto projektu investovala více než jednu miliardu dolarů. Volvu v tomto případě šlo o vyrobení auta, které by elektromotory nevyužívalo jen jako nějaký „náhradní pohon“, ale jako pohon primární.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Volvo ReCharge Concept

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 20 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků