Volvo reaguje na změny v české legislativě

Od 1. února 2001 začal nabízet importér Volvo Auto Czech na českém trhu veškeré motorové varianty automobilů Volvo V70, Cross Country, S80 a vybrané modely Volvo S60 (s motory 2,4T a T5) standardně s integrovanou GSM hands free sadou.
Volvo reaguje na změny v české legislativě
Od 1. února 2001 začal nabízet importér Volvo Auto Czech na českém trhu veškeré motorové varianty automobilů Volvo V70, Cross Country, S80 a vybrané modely Volvo S60 (s motory 2,4T a T5) standardně s integrovanou GSM hands free sadou. Tato dodatková výbava se skládá z integrovaného GSM telefonu a audiosoupravy. Jejich ovládání jsou integrována ve volantu. Dosud stála 80 000 Kč, od nynějška nebude zákazník nic doplácet.

GSM telefon je u těchto vozidel integrován do středového panelu. Ovládá se tlačítky umístěnými na volantu. Telefonování se stává pro řidiče snadnější a hlavně bezpečnější. Neodpoutává totiž jeho pozornost a nenutí ho sejmout ruku z volantu při volbě čísel. Tím se liší od dodatečně montovaného systému hands free. Telefon se aktivuje zasunutím klíčku do zapalování. Volaná čísla a všechny příchozí SMS zprávy se zobrazují na displeji palubního počítače přímo před zrakem řidiče. Multifunkční volant, který je také součástí základní výbavy, obsahuje tlačítka pro příjem a ukončení hovoru, pro hledání v menu telefonu a pro regulaci hlasitosti jak telefonu, tak i audiosoupravy. Integrovaný GSM telefon poskytuje výkon 8 W, zatímco výkon mobilního telefonu se pohybuje v rozmezí 1 až 2 W. Paměť telefonu na 100 telefonních čísel se shoduje s pamětmi SIM karty a umožňuje rychlou předvolbu deseti čísel. Reproduktor je umístěný v opěrce hlavy sedadla řidiče, mikrofon je integrován ve vnitřním zpětném zrcátku. Integrovaná GSM hands free sada také obsahuje samostatné sluchátko. Je umístěno v přední loketní opěrce pro případ, že jiný člen posádky chce přijmout soukromý hovor, nebo kdy řidič, pokud není vozidlo v pohybu, nechce, aby ho někdo jiný z posádky slyšel.

Po spojení telefonního hovoru do automobilu, se radiopřijímač samočinně ztlumí a řidič spatří na přístrojové desce telefonní číslo nebo jméno volajícího. V tomto okamžiku se může rozhodnout, zda hovor přijme či nikoliv. Po skončení hovoru se vrátí hlasitost reprodukce radiopřijímače do původně nastavené hodnoty.

Výhodou provozu integrované GSM hands free sady je možnost využití duální SIM karty, kterou si zákazník vyžádá od svého operátora. Jednu kartu má v mobilním telefonu, druhá je ve vozidle. Zasunutím klíčku do zapalování se přednostně aktivuje karta vložená ve voze a spojení je navázáno prostřednictvím integrovaného GSM telefonu. V případě vyjmutého klíčku je aktivována jen karta v mobilním telefonu. Vestavěná sada esteticky neruší interiér, neboť v něm nejsou žádné vodiče ani držák.telefonního přístroje, který by při případné kolizi mohl být prvkem způsobujícím zranění. Jak je u firmy Volvo Cars obvyklé, integrovaná GSM hands free sada prošla v bezpečnostním centru automobilky mnoha zkouškami, které prokázaly, že při žádném z typů nárazů nemůže ohrozit zdraví cestujících.-bre-

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

VW Touareg Masaj 3.0 TDI (minitest)

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci Volkswagenu Touareg. Velké a bytelné SUV s oprávněnými terénními ambicemi tady s námi bude už doslova jenom pár týdnů.

včera | Jan Mička | 26 příspěvků
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky