Volvo reagovalo na těžkou nehodu XC70. Proč se řidiči nic nestalo?

Minulý týden internetem proletělo video zobrazující těžkou nehodu Volva XC70. Vůz narazil do kamionu v rychlosti zhruba 60 km/h, řidiči se však nic vážného nestalo.

Řidič Volva XC70 si svou vinou nedobrovolně vyzkoušel crash test s malým přesahem rovnou na vlastní kůži. Jenže zatímco IIHS provádí tyto testy podle jasných standardů, zde nahradil nedeformovatelnou bariéru kamion jedoucí podobnou rychlostí jako nešťastník ve Volvu (cca 60 km/h). A to mohlo dopadnout jakkoliv...

Volvo má ambiciózní plán. Auta chce vyrábět z recyklovaných plastů

Volvo má ambiciózní plán. Auta chce vyrábět z recyklovaných plastů

Pokud jste již zhlédli přiložené video, možná vás napadlo, že tohle snad nemohl řidič osobáku přežít, podle dostupných informací však z vozu vystoupil bez vážnějších zranění. Nabízí se často opakovaná domněnka, že jsou Volva nejbezpečnější auta na světě, spíše než to bych ale vypíchnul pozornost, jakou Švédové samotné bezpečnosti věnují. Při vývoji totiž aplikují zkušenosti získané díky nehodám z reálného provozu, a jak se zdá, nesou svoje ovoce.

Volvo si chce udržet pověst. Podívejte se na tovární crashtest XC40

Volvo si chce udržet pověst. Podívejte se na tovární crashtest XC40

Podle Volva to v praxi funguje tak, že pokud dojde v okruhu zhruba sta kilometrů od Göteborgu k vážné dopravní nehodě, v níž figuruje vůz Volvo, dostane výzkumný tým upozornění a vyrazí na místo. Je-li to možné, policie odloží odtah vozidla, aby výzkumníci mohli vše zaprotokolovat a pořídit fotodokumentaci.

Zároveň zjišťují maximum informací o okolnostech nehody, ty jsou pak analyzovány oddělením konstrukce nových vozů a konzultovány s lékaři. Téměř padesát let tím vzniká databáze, která může pomoci při vývoji dalších produktů.

Poprvé bez znaku Volvo. Polestar poodhaluje své kupé!

Poprvé bez znaku Volvo. Polestar poodhaluje své kupé!

Roli přitom hrají nejenom stále schopnější bezpečnostní systémy, ale i pevnost vozů jako takových. U zmíněného modelu XC70 byla vysokopevnostní ocel k poměru hmotnosti karoserie zastoupena zhruba 11 procenty, u současných vozů už podíl neklesá pod 33 procent.

Sluší se zmínit, že žádný vůz Volvo neskončil od roku 2003 v nárazových testech Euro NCAP s hodnocením nižším než pět hvězdiček. To sice stále nedokládá, že jsou Volva nejbezpečnější auta na světě, vždyť ani konkurence na bezpečnost nekašle, ale ruku na srdce - jaký jste původně tipovali výsledek duelu XC70 vs. kamion?

TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

1.  4.  2020 | Jan Mička | 59 příspěvků
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 147 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 25 příspěvků