Volvo reagovalo na těžkou nehodu XC70. Proč se řidiči nic nestalo?

Minulý týden internetem proletělo video zobrazující těžkou nehodu Volva XC70. Vůz narazil do kamionu v rychlosti zhruba 60 km/h, řidiči se však nic vážného nestalo.

Řidič Volva XC70 si svou vinou nedobrovolně vyzkoušel crash test s malým přesahem rovnou na vlastní kůži. Jenže zatímco IIHS provádí tyto testy podle jasných standardů, zde nahradil nedeformovatelnou bariéru kamion jedoucí podobnou rychlostí jako nešťastník ve Volvu (cca 60 km/h). A to mohlo dopadnout jakkoliv...

Volvo má ambiciózní plán. Auta chce vyrábět z recyklovaných plastů

Volvo má ambiciózní plán. Auta chce vyrábět z recyklovaných plastů

Pokud jste již zhlédli přiložené video, možná vás napadlo, že tohle snad nemohl řidič osobáku přežít, podle dostupných informací však z vozu vystoupil bez vážnějších zranění. Nabízí se často opakovaná domněnka, že jsou Volva nejbezpečnější auta na světě, spíše než to bych ale vypíchnul pozornost, jakou Švédové samotné bezpečnosti věnují. Při vývoji totiž aplikují zkušenosti získané díky nehodám z reálného provozu, a jak se zdá, nesou svoje ovoce.

Volvo si chce udržet pověst. Podívejte se na tovární crashtest XC40

Volvo si chce udržet pověst. Podívejte se na tovární crashtest XC40

Podle Volva to v praxi funguje tak, že pokud dojde v okruhu zhruba sta kilometrů od Göteborgu k vážné dopravní nehodě, v níž figuruje vůz Volvo, dostane výzkumný tým upozornění a vyrazí na místo. Je-li to možné, policie odloží odtah vozidla, aby výzkumníci mohli vše zaprotokolovat a pořídit fotodokumentaci.

Zároveň zjišťují maximum informací o okolnostech nehody, ty jsou pak analyzovány oddělením konstrukce nových vozů a konzultovány s lékaři. Téměř padesát let tím vzniká databáze, která může pomoci při vývoji dalších produktů.

Poprvé bez znaku Volvo. Polestar poodhaluje své kupé!

Poprvé bez znaku Volvo. Polestar poodhaluje své kupé!

Roli přitom hrají nejenom stále schopnější bezpečnostní systémy, ale i pevnost vozů jako takových. U zmíněného modelu XC70 byla vysokopevnostní ocel k poměru hmotnosti karoserie zastoupena zhruba 11 procenty, u současných vozů už podíl neklesá pod 33 procent.

Sluší se zmínit, že žádný vůz Volvo neskončil od roku 2003 v nárazových testech Euro NCAP s hodnocením nižším než pět hvězdiček. To sice stále nedokládá, že jsou Volva nejbezpečnější auta na světě, vždyť ani konkurence na bezpečnost nekašle, ale ruku na srdce - jaký jste původně tipovali výsledek duelu XC70 vs. kamion?

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků