Volvo provedlo extrémní nárazový test. Podívejte se, jak ničí auta pomocí jeřábu

10w60  |  14. 11. 2020 15:54

Extrémní? Ano svým způsobem je každá nehoda extrém a ještě k tomu zbytečný. Ale já myslím, že je to normální test. Ještě ho mohou nalisovat 2 naklaďáky kdy jeden stojí a druhý si v 80 nevšimne, nebo nějaký opakovaný roll over dolů ze sklály. Každý není tak zpátečnický jako AZNP, kde chlapečci neřidiči s grafickými programy pustí do sebe 2 polotovary rychlostí 40-50 km/h a dokud nejsou ihned všechny figuríny mrtvé, tak to považují za výborný výsledek. Kde to stejně pak zoptimalizují, kdyby náhodou byl 1g materiálu nebo 1 šroubek navíc. Jooo Volvo provedlo normální test, věřím, že ze série několika desítek možností. Tak jen tak dál. Sice nová Volva nejsou co bývaly, i koroze už kupodivu nic moc nebo materiály v kabině odpad. Ale mírná snaha udělat automobil tam asi stále je, nechápu proč to někoho překvapuje.

Odpovědět  |   | 
Jyrka Syrka  |  14. 11. 2020 17:40

Áááá další škoda hejtr ?
1. AZNP ? to je jako co ? vono to snad ještě existuje ?
2. Mám dojem, že při vzájemném střetu se rychlosti sčítají takže jeho 40-50 km/hod vychází ve výsledku 80-100 km/ do pevné překážky. V té rychlosti pokud crash dummy "přežije" tak to byl velice dobrý výsledek.
3. Myslím, že těch 80-100 zhruba odpovídá tomu pádu Volva ze 30 metrů.
Jestli se pletu tak mi to někdo opravte.

Odpovědět  |   | 
Honza  |  14. 11. 2020 18:53

Pokud počítám správně, tak těleso padající ze 30 metrů má při dopadu rychlost 87,3km/h.

Odpovědět  |   | 
Karel  |  14. 11. 2020 19:04

Pleteš se. Při nárazu dvou podobných aut se jejich rychlosti sčítají, to jo. Ale stejně tak se sčítají i jejich deformační zóny. Takže dvě auta proti sobě každé 50 km/h je podobné jako jedno auto s 50 km/h do pevné stěny.

Odpovědět  |   | 
Jyrka Syrka  |  14. 11. 2020 20:29

Hmm, OK a nesčítají se také jejich kinetické energie ? To by se pak nemohlo rovnat nárazu do pevné překážky. Jen se ptám nechám se poučit.

Odpovědět  |   | 
Karel  |  14. 11. 2020 21:02

Energie klidně sečíst můžeš, na výsledku to nic nezmění. Dvě stejná auta pohybující se proti sobě stejnou rychlostí mají součet kinetických energií rovný dvojnásobku energie každého auta,. Jedno auto má energii W, druhé má také energii W, obě dohromady mají 2W

Odpovědět  |   | 
Karel  |  14. 11. 2020 21:09

ještě doplním teda že když se srazí dvě auta, tak se maří energie 2W na deformační vzdálenosti 2d. A když narazí jedno auto do zdi tak se maří 1W na vzdálenosti 1d.
Tj. následky jsou podobné

Odpovědět  |   | 
Jyrka Syrka  |  14. 11. 2020 21:14

Chceš rozporovat ten výsledek výpočtu na který jsem dal odkaz ?
Budeme hledat dál ?

Odpovědět  |   | 
Karel  |  14. 11. 2020 21:21

Výpočet z odkazu je jiný případ.
- Já porovnávám dvě auta proti sobě stejnou rychlostí s jedním autem do zdi.
- Ve výpočtu z odkazu je porovnání dvou aut proti sobě s jedním autem do druhého. Tj. deformační vzdálenost je v tomto případě odlišná, dvojnásobná

a ještě je potřeba zohlednít jestli to stojící auto po nárazu bude stále stát na místě, nebo bude couvat nějakou rychlostí. Pokaždé to vyjde jinak

Odpovědět  |   | 
Freddka  |  15. 11. 2020 15:31

Karle to je velmi velmi hruba teorie. Kdyby auta byly kostky, ktere se deformuji po cele plose stejne a narazily presne kolmo do sebe (PRESNE) tak to je jak rikas.

Ale realita je uplne odlisna. Nikdy nenarazi presne kolmo. Naopak vetsiou maji prekryv a potom je vsechno jinak. Jedno je tezsi nez druhe. Jedno ma kratkou deformacni zonu a druhe dlouhou. Ty hlavni struktury nejsou rozlozene po cele sirce auta atd. atd.

Teoretizovat si muzes jak chces, ale opavdu jsi hodne mimo. V realite to rozhodne neni tak, ze 2 auta proti sobe v 50 je jako jedno auto v 50 kolmo do steny. Je z toho vyrazne odlisny vysledek a rozhodne v neprospech osob v obou vozech.

Odpovědět  |   | 
Jyrka Syrka  |  14. 11. 2020 21:31

Karel
OK něco víc jsem pohledal a ....máš recht
mea culpa

Odpovědět  |   | 
Karel  |  15. 11. 2020 07:34

ok

Odpovědět  |   | 
Jyrka Syrka  |  14. 11. 2020 20:46

Karel -
Strýc google :

https://garaz.autorevue.cz/viewtopic.php...

p0etrik
Servismen

U toho nicku je výpočet.

Odpovědět  |   | 
julo19  |  15. 11. 2020 10:34

Úf fyzikálny nedouk rýchlosti sa nesčítajú, len tak zlahka: zoberme 2 vozidla rovnakej hmotnosti a rýchlosti ak sa čelne zrazia tak vo výsledku je to to iste akokeby každé z nich vrazilo tou istou rýchlosťou do pevnej prekazky
Ak túto hlúpu teóriu scitavani rýchlosti aplikujeme trocha ináč tak vo výsledku by mala byť sila pôsobiaca na vozidlá nulová dve rovnaké sily pôsobiace na jednej priamke opačným smerom

Odpovědět  |   | 

dobře žes vzpomenul škoda a ty jejich chatrný, nebezpečný s žádnou pevností zadku vozidel. Zkouší vůbec někdo nárazy ze zadu.

Odpovědět  |   | 
Jyrka Syrka  |  14. 11. 2020 20:53

Není náhodou na tom tragickém videu tvá oblíbená Toyota Yaris ?

https://www.youtube.com/watch...

Prosím tě Petře nepindej cosi a chatrnosti zadní části škodovek..toto by nepřežil nikdo ani v tom Volvu.

Odpovědět  |   | 

Není..... Já diskutuji třeba o octávii, kde není příprava na tažný a ten zadek je jak z papíru, ale nemá deformační zony-viz nehoda policejní octavie versus mercedes. Už jsme to tady probírali a tuším, že ty chceš něco ututlat. A já vůbec nepindám osobák versus nákladák jak ty jsi začal odkazama.

Odpovědět  |   | 
Allamarein  |  15. 11. 2020 08:31

To jsou hrozné sračky, co tu zase meleš. Zkus se podívat, jestli náhodou nemáš z papíru mozek, kulatá lopato.

Odpovědět  |   | 
umr.covid19  |  15. 11. 2020 01:39

už někdo zkoušel pevnost tvého zadku?Tuším,že to může být také nebezpečné...

Odpovědět  |   | 
Majkl  |  15. 11. 2020 10:19

Tak ty jsi slusnej zoufalec. Nova Volva jsou ve výsledku (interiérem) dal, než bmw ci audi. Recyklovane materiály jsou výzva a ekologie, protože někde to řeší, ne snaha uspořit. Naopak. Infotaiment Volva , ac už ma par let zasebou, je daleko lepší, než německé konkurence. Předpokládám, ze tě dráždí cenovka, která z Volva děla něco, co si nemůžeš dovolit a tak zle places hate slzy. A koroze? Jsi magor?

Odpovědět  |   | 
Honza  |  15. 11. 2020 01:38

Volvo objevilo Ameriku? Nebo je okurková sezóna, tak se vytáhlo ze šuplíku tohle "nárazové" video? Nebo Volvo potřebovalo nějaké PR?
Takhle se zkoušela auta už v dřevních dobách, v kursu byly tyhle nárazové testy v 70 letech...

Odpovědět  |   | 
Jyrka Syrka  |  15. 11. 2020 09:27

Souhlasím, že je to spíše PR.

Odpovědět  |   | 
Majkl  |  15. 11. 2020 10:19

Je to PR.

Odpovědět  |   | 
Warumnicht  |  15. 11. 2020 12:28

Možná by to chtělo si ten článek pořádně přečíst. To nebyl crashtest, ale akce pro hasiče.
Jinak Volvo forever!

Odpovědět  |   | 
PredsaJa  |  15. 11. 2020 19:02

..Volvo for life 👍🏻
Skvelý výsledok pre 60.series, wow.

Pripomenulo mi to test v Top Gear-e, Saab vs.BMW a žeriav ....

https://youtu.be/J4cPWZ9VdI8

Švédska vs. Nemecká škola ....

Odpovědět  |   | 
Jyrka Syrka  |  15. 11. 2020 21:38

Tak, že Volvo a Saab byly průkopníky v kvalitě a bezpečnosti je všeobecně známo.
Před 40 lety ano - dnes ? Saab snad již nevyrábí a Volvo ? U služebáku se musela po 40K vyměnit všechna ložiska v kolech - prý je to normální. Jako že, švédská ocel ? To tedy těžko.

Odpovědět  |   | 
Jyrka Syrka  |  15. 11. 2020 22:10

PS
Najděte si tam každý tu svoji nejbezpečnější šunku
mimochodem ten SAAB 900 z roku 1997 je v čase 1:24

https://www.youtube.com/watch...

Odpovědět  |   | 
PredsaJa  |  16. 11. 2020 10:36

.. vymeniť všetky ložiská po 40.tis ...?! 😂. To je historka do "hospody".
Btw.: Volvo Corp., používa ložiská SKF a viac nie je čo dodať ! 🤫

Pre druhého motoristického experta s videom o 900series...
Miešaš dve rozdielne generácie vyvoja. Moje video bolo z čias SAAB-u a jej vlastnej projekcie a tvoje video je z čias GM, kde už úradoval americky manažér, a v tom čase už nešlo o saab, ale o Opel ... Každopádne "Zdar", každý má právo na názor 🤳... Vivat Germany

Odpovědět  |   | 
Redblock  |  16. 11. 2020 17:32

A teď prosím tu o Karkulce :)

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST VW Arteon Shooting Brake 2.0 TDI DSG R-Line: Styl a komfort především

VW Arteon SB 2.0 TDI/147 kW

Že model Arteon dorazí také v provedení kombi, Volkswagen oficiálně potvrdil až loni v červnu. Shooting Brake působí takřka dokonale, ale je takový i ve skutečnosti?

dnes | Jan Mička | 1 příspěvek
TEST Subaru BRZ Final Edition: Devět let nás učilo tlačit na pilu. Teď už naposledy

Subaru BRZ Final Edition

Subaru již devátým rokem připomíná, že teď je ten správný čas na pořízení řidičského kupé za hodně dobré peníze. Kdo i letos zaváhá, nejspíš bude mít na nějakou dobu smůlu.

13.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 32 příspěvků
TEST Audi e-tron 55 quattro Sportback: Tichý a hodně nápadný žrout elektřiny

Audi e-tron 55 quattro SB

Audi e-tron jsme tu měli už předloni. Tenkrát jsme s ním vyrazili do Rakouska a zažili pár neočekávaných dobrodružství. Dnes tu máme elegantnější verzi Sportback. Do žádných akcích se ale nehrneme, mrkneme na jeho schopnosti hezky v domácích podmínkách.

10.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 118 příspěvků

Nejčtenější články

Legendární Tatra T148 6x6 se vrátila zpět k životu. Poznáte, kde se improvizovalo?

Legendární Tatra T148 6x6 se vrátila zpět k…

I zmenšené modely reálných vozů si zaslouží pořádnou renovaci. Klasický náklaďák od Tatry je toho důkazem.

23.  12.  2020 | | 24 N/A
David Rusol
RenovaceTatraRetro
Favorit Silver line byl zrozen z blahobytu. Měl 548 zlepšení, přesto jezdil mizerně

Favorit Silver line byl zrozen z blahobytu.…

Ze všech akčních modelů favoritu & formanu se největšímu zájmu těšil typ Silver line. Kombinace stříbrné metalízy, efektních litých disků a zelenomodrého loga si udržovala dlouhodobý zájem, což ukončení nabídky stále oddalovalo. Celkově si získal 20.481 zákazníků.

19.  12.  2020 | | 150 N/A
Lukáš Prejzek
Škoda FavoritRetro
České kupé ÚVMV 1100 GT předběhlo dobu. Je extrémně vzácné, slaví 50 let

České kupé ÚVMV 1100 GT předběhlo dobu. Je …

Ne nadarmo se říká zlaté české ručičky. Možná to zní jako fráze, ale přísloví je víc než pravdivé. Přesvědčil se o tom i věhlasný italský designer Giorgetto Giugiaro, když na výstavě IEMA – Člověk a automobil v Praze spatřil v roce 1970 sportovní kupé ÚVMV 1100 GT.

25.  12.  2020 | | 104 N/A
Jindra Lasík
Sportovní autaRetro
Nejdražší Dacia Sandero v Česku vypadá takto. Stepway s CVT už víc mít nemůže

Nejdražší Dacia Sandero v Česku vypadá takt…

S uvedením ceníků rozjela Dacia i konfigurátor, ve kterém se můžeme kouknout, jak vypadá ta vůbec nejdražší varianta nového Sandera.

11.  1.  2021 | | 79 N/A
Daniel Fuglevič
Dacia SanderoČeský trhCeny
Co jsou zač luxusní auta z miliardové razie v Praze? Jedním z nich jezdí i Leoš Mareš!

Co jsou zač luxusní auta z miliardové razie…

Sedm luxusních automobilů a řada luxusních hodinek jsou jenom špičkou ledovce.

21.  12.  2020 | | 17 N/A
David Rusol
PolicieLuxusní auta