Volvo provedlo extrémní nárazový test. Podívejte se, jak ničí auta pomocí jeřábu

29 komentářů

PredsaJa
15. listopadu • 19:02

..Volvo for life 👍🏻
Skvelý výsledok pre 60.series, wow.Pripomenulo mi to test v Top Gear-e, Saab vs.BMW a žeriav ....https://youtu.be/J4cPWZ9VdI8Švédska vs. Nemecká škola ....

Jyrka Syrka
15. listopadu • 21:38

Tak, že Volvo a Saab byly průkopníky v kvalitě a bezpečnosti je všeobecně známo.
Před 40 lety ano - dnes ? Saab snad již nevyrábí a Volvo ? U služebáku se musela po 40K vyměnit všechna ložiska v kolech - prý je to normální. Jako že, švédská ocel ? To tedy těžko.

Redblock
16. listopadu • 17:32

A teď prosím tu o Karkulce :)

Jyrka Syrka
15. listopadu • 22:10

PS
Najděte si tam každý tu svoji nejbezpečnější šunku:-P
mimochodem ten SAAB 900 z roku 1997 je v čase 1:24https://www.youtube.com/watch...

PredsaJa
16. listopadu • 10:36

.. vymeniť všetky ložiská po 40.tis ...?! 😂. To je historka do "hospody".
Btw.: Volvo Corp., používa ložiská SKF a viac nie je čo dodať ! 🤫Pre druhého motoristického experta s videom o 900series...
Miešaš dve rozdielne generácie vyvoja. Moje video bolo z čias SAAB-u a jej vlastnej projekcie a tvoje video je z čias GM, kde už úradoval americky manažér, a v tom čase už nešlo o saab, ale o Opel ... Každopádne "Zdar", každý má právo na názor 🤳... Vivat Germany

Honza
15. listopadu • 1:38

Volvo objevilo Ameriku? Nebo je okurková sezóna, tak se vytáhlo ze šuplíku tohle "nárazové" video? Nebo Volvo potřebovalo nějaké PR?
Takhle se zkoušela auta už v dřevních dobách, v kursu byly tyhle nárazové testy v 70 letech...

Warumnicht
15. listopadu • 12:28

Možná by to chtělo si ten článek pořádně přečíst. To nebyl crashtest, ale akce pro hasiče.
Jinak Volvo forever!

Majkl
15. listopadu • 10:19

Je to PR.

Jyrka Syrka
15. listopadu • 9:27

Souhlasím, že je to spíše PR.

10w60
14. listopadu • 15:54

Extrémní? Ano svým způsobem je každá nehoda extrém a ještě k tomu zbytečný. Ale já myslím, že je to normální test. Ještě ho mohou nalisovat 2 naklaďáky kdy jeden stojí a druhý si v 80 nevšimne, nebo nějaký opakovaný roll over dolů ze sklály. Každý není tak zpátečnický jako AZNP, kde chlapečci neřidiči s grafickými programy pustí do sebe 2 polotovary rychlostí 40-50 km/h a dokud nejsou ihned všechny figuríny mrtvé, tak to považují za výborný výsledek. Kde to stejně pak zoptimalizují, kdyby náhodou byl 1g materiálu nebo 1 šroubek navíc. Jooo Volvo provedlo normální test, věřím, že ze série několika desítek možností. Tak jen tak dál. Sice nová Volva nejsou co bývaly, i koroze už kupodivu nic moc nebo materiály v kabině odpad. Ale mírná snaha udělat automobil tam asi stále je, nechápu proč to někoho překvapuje.

Majkl
15. listopadu • 10:19

Tak ty jsi slusnej zoufalec. Nova Volva jsou ve výsledku (interiérem) dal, než bmw ci audi. Recyklovane materiály jsou výzva a ekologie, protože někde to řeší, ne snaha uspořit. Naopak. Infotaiment Volva , ac už ma par let zasebou, je daleko lepší, než německé konkurence. Předpokládám, ze tě dráždí cenovka, která z Volva děla něco, co si nemůžeš dovolit a tak zle places hate slzy. A koroze? Jsi magor?

petr r. (petrumr)
14. listopadu • 19:33

dobře žes vzpomenul škoda a ty jejich chatrný, nebezpečný s žádnou pevností zadku vozidel. Zkouší vůbec někdo nárazy ze zadu.

umr.covid19
15. listopadu • 1:39

už někdo zkoušel pevnost tvého zadku?Tuším,že to může být také nebezpečné...

Jyrka Syrka
14. listopadu • 20:53

Není náhodou na tom tragickém videu tvá oblíbená Toyota Yaris ?https://www.youtube.com/watch... Prosím tě Petře nepindej cosi a chatrnosti zadní části škodovek..toto by nepřežil nikdo ani v tom Volvu.

petr r. (petrumr)
15. listopadu • 7:48

Není..... Já diskutuji třeba o octávii, kde není příprava na tažný a ten zadek je jak z papíru, ale nemá deformační zony-viz nehoda policejní octavie versus mercedes. Už jsme to tady probírali a tuším, že ty chceš něco ututlat. A já vůbec nepindám osobák versus nákladák jak ty jsi začal odkazama.

Allamarein
15. listopadu • 8:31

To jsou hrozné sračky, co tu zase meleš. Zkus se podívat, jestli náhodou nemáš z papíru mozek, kulatá lopato.

Jyrka Syrka
14. listopadu • 17:40

Áááá další škoda hejtr ?
1. AZNP ? to je jako co ? vono to snad ještě existuje ?
2. Mám dojem, že při vzájemném střetu se rychlosti sčítají takže jeho 40-50 km/hod vychází ve výsledku 80-100 km/ do pevné překážky. V té rychlosti pokud crash dummy "přežije" tak to byl velice dobrý výsledek.
3. Myslím, že těch 80-100 zhruba odpovídá tomu pádu Volva ze 30 metrů.
Jestli se pletu tak mi to někdo opravte.

julo19
15. listopadu • 10:34

Úf fyzikálny nedouk rýchlosti sa nesčítajú, len tak zlahka: zoberme 2 vozidla rovnakej hmotnosti a rýchlosti ak sa čelne zrazia tak vo výsledku je to to iste akokeby každé z nich vrazilo tou istou rýchlosťou do pevnej prekazky
Ak túto hlúpu teóriu scitavani rýchlosti aplikujeme trocha ináč tak vo výsledku by mala byť sila pôsobiaca na vozidlá nulová dve rovnaké sily pôsobiace na jednej priamke opačným smerom

Karel
14. listopadu • 19:04

Pleteš se. Při nárazu dvou podobných aut se jejich rychlosti sčítají, to jo. Ale stejně tak se sčítají i jejich deformační zóny. Takže dvě auta proti sobě každé 50 km/h je podobné jako jedno auto s 50 km/h do pevné stěny.

Jyrka Syrka
14. listopadu • 20:46

Karel -
Strýc google :https://garaz.autorevue.cz/viewtopic.php... p0etrik
ServismenU toho nicku je výpočet.

Jyrka Syrka
14. listopadu • 20:29

Hmm, OK a nesčítají se také jejich kinetické energie ? To by se pak nemohlo rovnat nárazu do pevné překážky. Jen se ptám nechám se poučit.

Karel
14. listopadu • 21:02

Energie klidně sečíst můžeš, na výsledku to nic nezmění. Dvě stejná auta pohybující se proti sobě stejnou rychlostí mají součet kinetických energií rovný dvojnásobku energie každého auta,. Jedno auto má energii W, druhé má také energii W, obě dohromady mají 2W

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Karel
14. listopadu • 21:09

ještě doplním teda že když se srazí dvě auta, tak se maří energie 2W na deformační vzdálenosti 2d. A když narazí jedno auto do zdi tak se maří 1W na vzdálenosti 1d.
Tj. následky jsou podobné

Jyrka Syrka
14. listopadu • 21:31

Karel
OK něco víc jsem pohledal a ....máš recht
mea culpa
:-)

Karel
15. listopadu • 7:34

ok :-)

Jyrka Syrka
14. listopadu • 21:14

Chceš rozporovat ten výsledek výpočtu na který jsem dal odkaz ?
Budeme hledat dál ?

Karel
14. listopadu • 21:21

Výpočet z odkazu je jiný případ.
- Já porovnávám dvě auta proti sobě stejnou rychlostí s jedním autem do zdi.
- Ve výpočtu z odkazu je porovnání dvou aut proti sobě s jedním autem do druhého. Tj. deformační vzdálenost je v tomto případě odlišná, dvojnásobnáa ještě je potřeba zohlednít jestli to stojící auto po nárazu bude stále stát na místě, nebo bude couvat nějakou rychlostí. Pokaždé to vyjde jinak

Freddka
15. listopadu • 15:31

Karle to je velmi velmi hruba teorie. Kdyby auta byly kostky, ktere se deformuji po cele plose stejne a narazily presne kolmo do sebe (PRESNE) tak to je jak rikas.Ale realita je uplne odlisna. Nikdy nenarazi presne kolmo. Naopak vetsiou maji prekryv a potom je vsechno jinak. Jedno je tezsi nez druhe. Jedno ma kratkou deformacni zonu a druhe dlouhou. Ty hlavni struktury nejsou rozlozene po cele sirce auta atd. atd.Teoretizovat si muzes jak chces, ale opavdu jsi hodne mimo. V realite to rozhodne neni tak, ze 2 auta proti sobe v 50 je jako jedno auto v 50 kolmo do steny. Je z toho vyrazne odlisny vysledek a rozhodne v neprospech osob v obou vozech.

Honza
14. listopadu • 18:53

Pokud počítám správně, tak těleso padající ze 30 metrů má při dopadu rychlost 87,3km/h.

Doporučujeme

Články odjinud