Volvo propustí 1300 zaměstnanců. Pandemie koronaviru prý není hlavní příčinou

Švédská značka se chce v době pokoronavirové soustředit především na elektromobilitu, online prodej a autonomní technologie. Aby ale něco takového dokázala, bude muset propouštět.

Říká se, že ekonomická krize (minimálně v Evropě) byla na spadnutí tak jako tak, a že ji celosvětová pandemie způsobená novým typem koronaviru SARS-CoV-2 pouze urychlí. Jedním ze spouštěcích mechanizmů měl být i automobilový průmysl, který se i bez nebezpečného viru těžce potýká s drastickým pokutováním nadlimitním emisí a nutností vyrábět dražší a prozatím méně oblíbené hybridy i komplikovaněji provozovatelné elektromobily.

Volvo XC40 Recharge oficiálně: Elektrický crossover má 408 koní a ujede přes 400 km

Volvo XC40 Recharge oficiálně: Elektrický crossover má 408 koní a ujede přes 400 km

Jestli je tomu skutečně tak, tedy že jsme byli na prahu nové recese bez ohledu na globální karanténu, budou ekonomové zkoumat asi dlouho, každopádně ozvala se již první automobilka, která tuto teorii nepřímo potvrzuje.

Z titulku jste už nepochybně pochopili, o kom je zde řeč. Mluvíme o Volvu, které teprve minulý týden oznámilo, že po důkladné desinfekci a zavedení přísnějších hygienických pravidel a sociálního odstupu opět spouští své produkční linky ve Švédsku a Belgii. Dnešní zpráva je však poněkud méně optimistická. Firma právě zveřejnila svůj záměr propustit 1300 takzvaných bílých límečků, a tím to zřejmě neskončí.

Volvo a Geely chtějí společně vyvíjet nové motory. Techniku nabídnou i jiným značkám

Volvo a Geely chtějí společně vyvíjet nové motory. Techniku nabídnou i jiným značkám

Volvo zaměstnává ve Švédsku zhruba 24 tisíc lidí, přičemž avizované snižování aktuálního stavu souvisí podle oficiální tiskové zprávy automobilky „s urychlením transformace, aby byla společnost schopna dlouhodobě růst“. Volvo tvrdí, že se chce ve svých aktivitách zaměřit na online prodej, elektrifikaci, autonomní pohon a nové modely mobility, do kterých v poslední době investovalo, finanční rezervy však evidentně nemá bezedné.

O přesném počtu propuštěných zaměstnanců a pozicích, které mají být zrušeny, bude Volvo informovat v nejbližších měsících po jednáních s odbory, podle těch „bílých límečků“ se však o svou práci prozatím nemusí obávat lidé od výrobních linek. Zatímco část administrativy má své dny sečtené, radost nebudou mít ani kontraktoři. Volvo přiznává, že bude muset „přezkoumat a snížit i počet poradenských smluv“.

Omezíme rychlost na 180 km/h, i kdyby to mělo zachránit jediný život, říká Volvo

Omezíme rychlost na 180 km/h, i kdyby to mělo zachránit jediný život, říká Volvo

Pokud máte pocit, že tohle všechno lze snadno přičíst k důsledkům současné pandemie, tedy nedávnému totálnímu zastavení výroby a uzavření dealerství, vězte, že u Volva to vidí jinak. „Koronavirová pandemie nás v krátkodobém horizontu ovlivní, ale očekáváme návratnost růstu i dosavadních prodejů,“ tvrdí zástupci automobilky, i když vliv současné situace zcela nevylučují. Říkají, že pandemie koronaviru zvýšila přiměřenost ohlášeného opatření.

Minitest Volkswagen T-Cross 1.5 TSI ACT DSG: Kluk z plakátu

Volkswagen T-Cross 1.5 TSI ACT DSG

Nebude trvat dlouho a nabídka pohonných jednotek Volkswagen T-Cross projde drobnou úpravou. Benzinová patnáctistovka však zůstane, proto není od věci si říci, co od ní vlastně můžete očekávat.

včera | Jan Mička | 12 příspěvků
Minitest Dacia Duster 1.0 TCe Prestige: V plné výbavě za cenu holé Fabie Combi!

Dacia Duster 1.0 TCe

Druhá Dacie Duster není žádnou horkou novinkou. Novinkou je ale akční ceník. SUV od Dacie totiž aktuálně můžete mít za necelých 220 tisíc, s plnou výbavou za 326.900 Kč. Vždy to ale bude tříválec s předním pohonem. Dává smysl?

31.  5.  2020 | Petr Schnagl | 114 příspěvků
První jízda s novým Seatem Leon 1.5 TSI: Tak dobrý, že vás dostane na kolena

Seat Leon 1.5 TSI ACT 110 kW

První dostaveníčko s novou generací Seatu Leon považujme za hodně letmé seznámení. Vyzkoušeli jsme benzinovou patnáctistovku s manuálem, největší radost nám však dělal podvozek.

28.  5.  2020 | Jan Mička | 52 příspěvků