Volvo prodalo milion vozů s bezpečnostním systémem City Safety

Automobilka Volvo je nyní jediným výrobcem, který tuto soustavu dodává standardně do všech svých modelů.
Volvo prodalo milion vozů s bezpečnostním systémem City Safety

Systém automatického brzdění v případě kolizní situace není dnes ničím výjimečným a ve své nabídce jej má již řada výrobců. Jen Volvo jej však montuje standardně do všech svých nových vozů včetně nejmenšího typu Volvo V40. Do dnešních dnů již prodalo rovný milion aut opatřených touto soustavou. Vůbec poprvé se City Safety objevilo před pěti lety v modelu Volvo XC60.

Volvo zvyšuje bezpečnost provozu ve městech

Volvo zvyšuje bezpečnost provozu ve městech

Systém City Safety dnes Volvo montuje do svých vozů v jeho již druhé generaci, která je „chytřejší“ a pracuje až do rychlosti 50 km/h (v generaci první to bylo 30 km/h). Soustava City Safety je ale jen součástí souboru zařízení sloužících samočinnému brzdění v případě kolizní situace. Celý systém v případě, že před vozem zaznamená pomaleji jedoucí či stojící auto, ale také chodce či cyklistu, řidiče na hrozící nebezpečí nejprve upozorní odrazem LED v jeho zorném poli, a pokud adekvátně nereaguje, začne brzdit.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Součástmi systému automatického brzdění Volvo jsou soustava senzorů na předním skle a LED v horní části palubní desky, jež upozorňují řidiče na nebezpečí

Tato soustava pracuje i ve vyšších rychlostech a jejím posláním je zabránit hrozícímu střetu, nebo alespoň omezit jeho následky. Ovšem jde opět „jen“ o systém senzorů, jejichž signály zpracovává počítač a podle programu pak zasahuje do řízení. Jak jsme ale zaznamenali například během testu Volva V60 R-Design, občas se i City Safety „ztratí“ a brzdí zbytečně. Při nájezdu na kruhový objezd se nám City Safety „leklo“ auta, za které jsme se na objezdu připojovali, a prudce zastavilo. Jeli jsme sice krokem, ale řidič za námi z neočekávaného manévru rozhodně nadšen nebyl.

Bezpečnostní pás slaví padesát let

Bezpečnostní pás slaví padesát let

To ale nic nemění na skutečnosti, že automobilka Volvo dlouhodobě patří k největším novátorům a protagonistům zvyšování bezpečnosti silničního provozu. Připomeňme patent a zavedení tříbodového pásu v roce 1959, přičemž z novější doby si vzpomeneme na dnes již takřka legendární airbag pro chodce.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků