Volvo prodalo milion vozů s bezpečnostním systémem City Safety

Automobilka Volvo je nyní jediným výrobcem, který tuto soustavu dodává standardně do všech svých modelů.
Volvo prodalo milion vozů s bezpečnostním systémem City Safety

Systém automatického brzdění v případě kolizní situace není dnes ničím výjimečným a ve své nabídce jej má již řada výrobců. Jen Volvo jej však montuje standardně do všech svých nových vozů včetně nejmenšího typu Volvo V40. Do dnešních dnů již prodalo rovný milion aut opatřených touto soustavou. Vůbec poprvé se City Safety objevilo před pěti lety v modelu Volvo XC60.

Volvo zvyšuje bezpečnost provozu ve městech

Volvo zvyšuje bezpečnost provozu ve městech

Systém City Safety dnes Volvo montuje do svých vozů v jeho již druhé generaci, která je „chytřejší“ a pracuje až do rychlosti 50 km/h (v generaci první to bylo 30 km/h). Soustava City Safety je ale jen součástí souboru zařízení sloužících samočinnému brzdění v případě kolizní situace. Celý systém v případě, že před vozem zaznamená pomaleji jedoucí či stojící auto, ale také chodce či cyklistu, řidiče na hrozící nebezpečí nejprve upozorní odrazem LED v jeho zorném poli, a pokud adekvátně nereaguje, začne brzdit.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Součástmi systému automatického brzdění Volvo jsou soustava senzorů na předním skle a LED v horní části palubní desky, jež upozorňují řidiče na nebezpečí

Tato soustava pracuje i ve vyšších rychlostech a jejím posláním je zabránit hrozícímu střetu, nebo alespoň omezit jeho následky. Ovšem jde opět „jen“ o systém senzorů, jejichž signály zpracovává počítač a podle programu pak zasahuje do řízení. Jak jsme ale zaznamenali například během testu Volva V60 R-Design, občas se i City Safety „ztratí“ a brzdí zbytečně. Při nájezdu na kruhový objezd se nám City Safety „leklo“ auta, za které jsme se na objezdu připojovali, a prudce zastavilo. Jeli jsme sice krokem, ale řidič za námi z neočekávaného manévru rozhodně nadšen nebyl.

Bezpečnostní pás slaví padesát let

Bezpečnostní pás slaví padesát let

To ale nic nemění na skutečnosti, že automobilka Volvo dlouhodobě patří k největším novátorům a protagonistům zvyšování bezpečnosti silničního provozu. Připomeňme patent a zavedení tříbodového pásu v roce 1959, přičemž z novější doby si vzpomeneme na dnes již takřka legendární airbag pro chodce.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský | 34 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků