Volvo prodalo milion vozů s bezpečnostním systémem City Safety

Automobilka Volvo je nyní jediným výrobcem, který tuto soustavu dodává standardně do všech svých modelů.
Volvo prodalo milion vozů s bezpečnostním systémem City Safety

Systém automatického brzdění v případě kolizní situace není dnes ničím výjimečným a ve své nabídce jej má již řada výrobců. Jen Volvo jej však montuje standardně do všech svých nových vozů včetně nejmenšího typu Volvo V40. Do dnešních dnů již prodalo rovný milion aut opatřených touto soustavou. Vůbec poprvé se City Safety objevilo před pěti lety v modelu Volvo XC60.

Volvo zvyšuje bezpečnost provozu ve městech

Volvo zvyšuje bezpečnost provozu ve městech

Systém City Safety dnes Volvo montuje do svých vozů v jeho již druhé generaci, která je „chytřejší“ a pracuje až do rychlosti 50 km/h (v generaci první to bylo 30 km/h). Soustava City Safety je ale jen součástí souboru zařízení sloužících samočinnému brzdění v případě kolizní situace. Celý systém v případě, že před vozem zaznamená pomaleji jedoucí či stojící auto, ale také chodce či cyklistu, řidiče na hrozící nebezpečí nejprve upozorní odrazem LED v jeho zorném poli, a pokud adekvátně nereaguje, začne brzdit.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Součástmi systému automatického brzdění Volvo jsou soustava senzorů na předním skle a LED v horní části palubní desky, jež upozorňují řidiče na nebezpečí

Tato soustava pracuje i ve vyšších rychlostech a jejím posláním je zabránit hrozícímu střetu, nebo alespoň omezit jeho následky. Ovšem jde opět „jen“ o systém senzorů, jejichž signály zpracovává počítač a podle programu pak zasahuje do řízení. Jak jsme ale zaznamenali například během testu Volva V60 R-Design, občas se i City Safety „ztratí“ a brzdí zbytečně. Při nájezdu na kruhový objezd se nám City Safety „leklo“ auta, za které jsme se na objezdu připojovali, a prudce zastavilo. Jeli jsme sice krokem, ale řidič za námi z neočekávaného manévru rozhodně nadšen nebyl.

Bezpečnostní pás slaví padesát let

Bezpečnostní pás slaví padesát let

To ale nic nemění na skutečnosti, že automobilka Volvo dlouhodobě patří k největším novátorům a protagonistům zvyšování bezpečnosti silničního provozu. Připomeňme patent a zavedení tříbodového pásu v roce 1959, přičemž z novější doby si vzpomeneme na dnes již takřka legendární airbag pro chodce.

bazar

Volvo V50 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 112 482 km
Cena: 210 000 Kč
Volvo XC90 2,4
Rok výroby: 2011
Stav: 118 730 km
Cena: 560 000 Kč
Volvo V60 2
Rok výroby: 2012
Stav: 156 631 km
Cena: 320 000 Kč
Volvo XC60 2,4
Rok výroby: 2008
Stav: 193 679 km
Cena: 320 000 Kč
Volvo XC60 2,4
Rok výroby: 2009
Stav: 175 886 km
Cena: 380 000 Kč
Volvo S80 2,4
Rok výroby: 2007
Stav: 282 174 km
Cena: 166 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

dnes | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků