Volvo připravuje řadu kompaktních modelů včetně soupeře Golfu

Volvo připravuje řadu kompaktních modelů včetně soupeře Golfu

Ve švédském Göteborgu bylo právě otevřeno vývojové centrum společnosti China Euro Vehicle Technology. Ta patří čínské automobilce Geely, která vlastní i Volvo. Šéfem nové technologické společnosti je Mats Fagerhag, který byl ještě u Saabu odpovědný za vývoj nikdy nepoužité modulární platformy Phoenix.

Společnost CEVT bude schopná připravit kompletní auto včetně platformy, motoru, převodovky a karoserie. Prvním produktem bude modulární platforma pro kompaktní modely včetně nástupce Volva V40 a z něj vycházející crossover XC40.

Nové Volvo XC90 konečně představeno. Jak se vám líbí?

Nové Volvo XC90 konečně představeno. Jak se vám líbí?

Vedle modelů značky Volvo vzniknou na společném základu i vozy značky Geely určené nejen pro čínský, ale také pro evropský trh. První vozy Volvo a Geely na nové platformě by se měly na trhu objevit zhruba za dva a půl roku.

Nová technologická společnost počítá i s masovým nasazením hybridního pohonu, což ostatně plánoval Mats Fagerhag už u Saabu. Součástí architektury nových aut má být například elektromotorem poháněná zadní náprava.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

dnes | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků