Volvo převezme odpovědnost za nehody svých autonomních vozů

6 komentářů

Kenny
9. října • 0:12

Automobilka nikdy odpovědná nebude !!! To je jak pojišťovna, ty ti vysvělí proč to a ono. Ty systémy jsou fajn, nepodléhají únavě, nedělají chyby, nemají emoce atd, všecko beru. Problém je, že to vše platí jen, když se dějí zcela typizované situace. Jakmile začně sněžit, nebo je na silnici více vody, popřípadě jedeš v trávě, trubkový stojan na kola atd, tak je to bezradné. Nehledě k tomu různé typy myšek, když ti někdo blikne že tě pouští atd. Ne ne ne, to si nikdo na triko nevezme. V dnešním světě se s vámi budou mocní hádat i o poslední kalhoty. Pomineme, že to pak bude jak prvňáčci a čtení v době tabletů. Řidiči budou "koktat" i tam, kde to minulá generace uměla bez problémů. Už dneska hodně hodně mladých když nemá kruháč, tak neví kdo má přednost.

MATY
11. října • 17:44

Vse Ok příteli, ale díváte se moc dopředu - ted je to jen o "vypínatelne funkci" a jen na vybraných úsecích treba dalnic, coz auto pozná dle presne GPS polohy a zejména zdůrazňují "jen kdyz se Vam chce" .. Ja si to pri denním dojíždění cca 200 km porad stejnou trasou představit dovedu a urcite bych si podle toho i auto vybíral - stejne jako bych ho uz nechtěl bez adaptivního tempomatu 😉 Jen názor ...

runner42
7. října • 16:19

:-D :-D :-D
Díky, opravdu jste mě pobavili a zlepšili náladu. Takhle jsem se opravdu dlouho nenachechtal. To že Volvo převezme odpovědnost mohl vypustit jen nějaký marketingový fantasta bez základních znalostí kontinentálního evropského práva, řízení rizik a pojišovacího/zajišťovacího trhu.Pro příští článek doporučuji nastudovat pět základních kategorií autonomního řízení (např. z materiálů Lloyds), jaká rizika lze přenášet mezi pojistníkem, pojistitelem a zajištovatelem, a co jsou trestné činy v dopravě.Za domácí úkol si zjistěte, proč nelze přenést a pojistit rizika spojená se spácháním trestného činu v dopravě způsobená provozováním autonomního vozidla páté kategorie.

Maty
7. října • 18:56

No asi to bude míněno seriozně - tohle prohlásil nejvyšší šéf Volva příteli a to by se nemuselo vyplatit ;) . https://www.media.volvocars.com/global/en-gb/media/pressr... ...

runner42
8. října • 8:58

Může se to vyplatit. Do první smrti.
Autonomní vozidlo kategorie pět je scifi, která předpokládá úplně od základu změnit právní systém s nedozírnými důsledky.
Jen si představte situaci, kdy lze činit výrobce odpovědného za užívání výrobku, v jiných odvětvích - IT, farmaceutický průmysl, zbrojní průmysl.... prostě nesmysl.

Mirek
8. října • 12:17

Myslím, že se na to díváš ze špatného úhlu, úprava legislativy bude nutná, ale nikoliv v takovém měřítku, jak to tu popisuješ. Nemůžeš ovlivnit konstrukční chybu výrobku, který jsi používal předepsaným způsobem a předpokládám, že v demokratickém právním státě by tě za to nemohl nikdo odsoudit (trestně). Co se týče škody, tak to bys i v případě, že to bude po tobě někdo vymáhat, bys ses minimálně zahojil stejným způsobem na výrobci (plus určitě i nějaké odškodnění za psychykou újmu apod. ;) )

Doporučujeme

Články odjinud