Volvo převezme odpovědnost za nehody svých autonomních vozů

runner42  |  07. 10. 2015 16:19


Díky, opravdu jste mě pobavili a zlepšili náladu. Takhle jsem se opravdu dlouho nenachechtal. To že Volvo převezme odpovědnost mohl vypustit jen nějaký marketingový fantasta bez základních znalostí kontinentálního evropského práva, řízení rizik a pojišovacího/zajišťovacího trhu.

Pro příští článek doporučuji nastudovat pět základních kategorií autonomního řízení (např. z materiálů Lloyds), jaká rizika lze přenášet mezi pojistníkem, pojistitelem a zajištovatelem, a co jsou trestné činy v dopravě.

Za domácí úkol si zjistěte, proč nelze přenést a pojistit rizika spojená se spácháním trestného činu v dopravě způsobená provozováním autonomního vozidla páté kategorie.

Odpovědět  |   | 
Maty  |  07. 10. 2015 18:56

No asi to bude míněno seriozně - tohle prohlásil nejvyšší šéf Volva příteli a to by se nemuselo vyplatit ;) . https://www.media.volvocars.com/global/en-gb/media/pressr... ...

Odpovědět  |   | 
runner42  |  08. 10. 2015 08:58

Může se to vyplatit. Do první smrti.
Autonomní vozidlo kategorie pět je scifi, která předpokládá úplně od základu změnit právní systém s nedozírnými důsledky.
Jen si představte situaci, kdy lze činit výrobce odpovědného za užívání výrobku, v jiných odvětvích - IT, farmaceutický průmysl, zbrojní průmysl.... prostě nesmysl.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  08. 10. 2015 12:17

Myslím, že se na to díváš ze špatného úhlu, úprava legislativy bude nutná, ale nikoliv v takovém měřítku, jak to tu popisuješ. Nemůžeš ovlivnit konstrukční chybu výrobku, který jsi používal předepsaným způsobem a předpokládám, že v demokratickém právním státě by tě za to nemohl nikdo odsoudit (trestně). Co se týče škody, tak to bys i v případě, že to bude po tobě někdo vymáhat, bys ses minimálně zahojil stejným způsobem na výrobci (plus určitě i nějaké odškodnění za psychykou újmu apod. ;) )

Odpovědět  |   | 
Kenny  |  09. 10. 2015 00:12

Automobilka nikdy odpovědná nebude !!! To je jak pojišťovna, ty ti vysvělí proč to a ono. Ty systémy jsou fajn, nepodléhají únavě, nedělají chyby, nemají emoce atd, všecko beru. Problém je, že to vše platí jen, když se dějí zcela typizované situace. Jakmile začně sněžit, nebo je na silnici více vody, popřípadě jedeš v trávě, trubkový stojan na kola atd, tak je to bezradné. Nehledě k tomu různé typy myšek, když ti někdo blikne že tě pouští atd. Ne ne ne, to si nikdo na triko nevezme. V dnešním světě se s vámi budou mocní hádat i o poslední kalhoty. Pomineme, že to pak bude jak prvňáčci a čtení v době tabletů. Řidiči budou "koktat" i tam, kde to minulá generace uměla bez problémů. Už dneska hodně hodně mladých když nemá kruháč, tak neví kdo má přednost.

Odpovědět  |   | 
MATY  |  11. 10. 2015 17:44

Vse Ok příteli, ale díváte se moc dopředu - ted je to jen o "vypínatelne funkci" a jen na vybraných úsecích treba dalnic, coz auto pozná dle presne GPS polohy a zejména zdůrazňují "jen kdyz se Vam chce" .. Ja si to pri denním dojíždění cca 200 km porad stejnou trasou představit dovedu a urcite bych si podle toho i auto vybíral - stejne jako bych ho uz nechtěl bez adaptivního tempomatu 😉 Jen názor ...

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

včera | Vladimír Kadera | 16 příspěvků
Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 37 příspěvků
TEST Suzuki Swift Sport: Kluci se baví, holky budou čumět!

Suzuki Swift Sport

Kdo říká, že musí mít sportovní auto stovky koní, nemluví pravdu. Novému Suzuki Swift Sport jich stačí 140 a stejně se budete usmívat do ucha k uchu.

4.  9.  2019 | Jan Mička | 29 příspěvků

Nejčtenější články

Zaujmout dnešní mládež není snadné. Bývalá hvězda Top Gearu ale našla řešení

Zaujmout dnešní mládež není snadné. Bývalá …

Lék na krizi středního věku podle Richarda Hamonda je opět na scéně. Tentokrát je to ještě větší sranda než minule.

5.  9.  2019 | | 11 N/A
Připadá vám nová Škoda Superb moc drahá? Ceny z roku 2002 to možná změní

Připadá vám nová Škoda Superb moc drahá? Ce…

Při pohledu do archivních ceníků si člověk uvědomí, že to, co je dnes samozřejmostí, kdysi bývalo za tučný příplatek, nebo nebylo vůbec. Podobně můžeme nahlížet i na Škodu Superb z roku 2002, která v základu vycházela na ty samé peníze co dnes.

25.  8.  2019 | | 72 N/A
Nový Renault Clio má české ceny a výbavy. Konkurenti by se měli zamyslet

Nový Renault Clio má české ceny a výbavy. K…

Renault zveřejnil české ceny nového Clia během dnešní tiskové konference. Vůz je v základu o téměř 50 tisíc levnější než Volkswagen Polo a trumfnul i Škodu Fabia.

10.  9.  2019 | | 57 N/A
Motor 1.5 TSI má problém. Svolávací akce neprobíhá, o opravu musíte zažádat

Motor 1.5 TSI má problém. Svolávací akce ne…

Na problémový chod motoru 1.5 TSI si majitelé vozů koncernu VW stěžovali už dlouhou dobu. Opravu sice autorizované servisy řeší, o svolávací akci se však oficiálně nejedná.

30.  8.  2019 | | 191 N/A
Nová Kia Xceed odhaluje ceny. V základu má plno asistentů a LED světlomety

Nová Kia Xceed odhaluje ceny. V základu má …

Novou Kiu Xceed si budete moci už příští týden prohlédnout na výstavě Auta na náplavce. Importér už zveřejnil ceny a nevypadají vůbec zle.

24.  8.  2019 | | 34 N/A