Volvo převezme odpovědnost za nehody svých autonomních vozů

Automobilka chce dostat auta schopná samočinné jízdy bez asistence řidiče na silnici do roku 2020.
Volvo převezme odpovědnost za nehody svých autonomních vozů

Volvo je první automobilka, která dala jasně najevo, že pokud její vůz v plně autonomním režimu nabourá, ponese za to odpovědnost ona, nikoli řidič. Je to docela zajímavý krok směrem k zákazníkům, kteří se autonomních systémů obávají.

Automobilka Volvo chce dostat auta schopná samočinné jízdy bez asistence řidiče na silnici do roku 2020. Volvo ale převzetím odpovědnosti také pošťuchuje politiky, aby změnili legislativu, která upravuje provoz na silnici a především pak autonomní vozy jako takové.

Předjíždění, počasí a výmoly: Největší překážky autonomních vozů

Předjíždění, počasí a výmoly: Největší překážky autonomních vozů

Přesto ještě čeká plně autonomní vozy dlouhá cesta. Prozatím to vypadá, že autonomní jízda bude v dohledné době možná jen v kolonách a na dálnicích s plynulým provozem. Běžný provoz je pro autonomní vozy ještě docela velkou překážkou.

Ne snad, že by si aktuální technologie neporadila s provozem, ale testy ukazují, že autonomní vozy jsou příliš opatrné a postrádají zdravou dávku agresivity, která je občas v hustém provozu potřeba. Pro stoprocentní fungování by bylo potřeba, aby spolu všechny vozy na silnici komunikovaly a věděly o sobě dopředu. Auto totiž neumí „číst“ ostatní řidiče a nerozumí základním gestům jako třeba zatroubení nebo probliknutí dálkovými světly.

bazar

Volvo V60 2
Rok výroby: 2012
Stav: 156 631 km
Cena: 316 000 Kč
Volvo XC60 2,4
Rok výroby: 2008
Stav: 193 679 km
Cena: 300 000 Kč
Volvo S40 2
Rok výroby: 2007
Stav: 150 985 km
Cena: 150 000 Kč
Volvo V50 2
Rok výroby: 2007
Stav: 189 517 km
Cena: 120 000 Kč
Volvo C30 2
Rok výroby: 2009
Stav: 212 489 km
Cena: 100 000 Kč
Volvo V70 2,4
Rok výroby: 2006
Stav: 211 054 km
Cena: 126 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

včera | Milan Lažanský | 14 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků