Volvo převezme odpovědnost za nehody svých autonomních vozů

Automobilka chce dostat auta schopná samočinné jízdy bez asistence řidiče na silnici do roku 2020.
Volvo převezme odpovědnost za nehody svých autonomních vozů

Volvo je první automobilka, která dala jasně najevo, že pokud její vůz v plně autonomním režimu nabourá, ponese za to odpovědnost ona, nikoli řidič. Je to docela zajímavý krok směrem k zákazníkům, kteří se autonomních systémů obávají.

Automobilka Volvo chce dostat auta schopná samočinné jízdy bez asistence řidiče na silnici do roku 2020. Volvo ale převzetím odpovědnosti také pošťuchuje politiky, aby změnili legislativu, která upravuje provoz na silnici a především pak autonomní vozy jako takové.

Předjíždění, počasí a výmoly: Největší překážky autonomních vozů

Předjíždění, počasí a výmoly: Největší překážky autonomních vozů

Přesto ještě čeká plně autonomní vozy dlouhá cesta. Prozatím to vypadá, že autonomní jízda bude v dohledné době možná jen v kolonách a na dálnicích s plynulým provozem. Běžný provoz je pro autonomní vozy ještě docela velkou překážkou.

Ne snad, že by si aktuální technologie neporadila s provozem, ale testy ukazují, že autonomní vozy jsou příliš opatrné a postrádají zdravou dávku agresivity, která je občas v hustém provozu potřeba. Pro stoprocentní fungování by bylo potřeba, aby spolu všechny vozy na silnici komunikovaly a věděly o sobě dopředu. Auto totiž neumí „číst“ ostatní řidiče a nerozumí základním gestům jako třeba zatroubení nebo probliknutí dálkovými světly.

Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 6 příspěvků
TEST Audi A6 50 TDI quattro: Maximálně efektivní manažerský balíček?

Audi A6 50 TDI quattro

Audi přispěchala s novou A6 v nejisté emisní době, stojí na úplně nových základech a spolu s A8 reprezentuje nové pojetí interiéru. A postavit se má aktuální velmi povedené pětkové řadě od BMW. To je hodně úkolů na jeden sedan vyšší střední třídy!

6.  12.  2018 | Milan Lažanský | 35 příspěvků
Minitest Lexus CT200h: Výjimečný hatchback nikdy nebyl levnější

Lexus CT200h (minitest)

Lexus přestane vyrábět kompaktní luxusní hatchback. Mrzí vás to? Tak máte poslední příležitost! Vyzkoušeli jsme, jestli je v dnešním kontextu ještě o co stát.

4.  12.  2018 | Milan Lažanský | 22 příspěvků