Volvo převezme odpovědnost za nehody svých autonomních vozů

Automobilka chce dostat auta schopná samočinné jízdy bez asistence řidiče na silnici do roku 2020.
Volvo převezme odpovědnost za nehody svých autonomních vozů

Volvo je první automobilka, která dala jasně najevo, že pokud její vůz v plně autonomním režimu nabourá, ponese za to odpovědnost ona, nikoli řidič. Je to docela zajímavý krok směrem k zákazníkům, kteří se autonomních systémů obávají.

Automobilka Volvo chce dostat auta schopná samočinné jízdy bez asistence řidiče na silnici do roku 2020. Volvo ale převzetím odpovědnosti také pošťuchuje politiky, aby změnili legislativu, která upravuje provoz na silnici a především pak autonomní vozy jako takové.

Předjíždění, počasí a výmoly: Největší překážky autonomních vozů

Předjíždění, počasí a výmoly: Největší překážky autonomních vozů

Přesto ještě čeká plně autonomní vozy dlouhá cesta. Prozatím to vypadá, že autonomní jízda bude v dohledné době možná jen v kolonách a na dálnicích s plynulým provozem. Běžný provoz je pro autonomní vozy ještě docela velkou překážkou.

Ne snad, že by si aktuální technologie neporadila s provozem, ale testy ukazují, že autonomní vozy jsou příliš opatrné a postrádají zdravou dávku agresivity, která je občas v hustém provozu potřeba. Pro stoprocentní fungování by bylo potřeba, aby spolu všechny vozy na silnici komunikovaly a věděly o sobě dopředu. Auto totiž neumí „číst“ ostatní řidiče a nerozumí základním gestům jako třeba zatroubení nebo probliknutí dálkovými světly.

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků