Volvo převezme odpovědnost za nehody svých autonomních vozů

Automobilka chce dostat auta schopná samočinné jízdy bez asistence řidiče na silnici do roku 2020.
Volvo převezme odpovědnost za nehody svých autonomních vozů

Volvo je první automobilka, která dala jasně najevo, že pokud její vůz v plně autonomním režimu nabourá, ponese za to odpovědnost ona, nikoli řidič. Je to docela zajímavý krok směrem k zákazníkům, kteří se autonomních systémů obávají.

Automobilka Volvo chce dostat auta schopná samočinné jízdy bez asistence řidiče na silnici do roku 2020. Volvo ale převzetím odpovědnosti také pošťuchuje politiky, aby změnili legislativu, která upravuje provoz na silnici a především pak autonomní vozy jako takové.

Předjíždění, počasí a výmoly: Největší překážky autonomních vozů

Předjíždění, počasí a výmoly: Největší překážky autonomních vozů

Přesto ještě čeká plně autonomní vozy dlouhá cesta. Prozatím to vypadá, že autonomní jízda bude v dohledné době možná jen v kolonách a na dálnicích s plynulým provozem. Běžný provoz je pro autonomní vozy ještě docela velkou překážkou.

Ne snad, že by si aktuální technologie neporadila s provozem, ale testy ukazují, že autonomní vozy jsou příliš opatrné a postrádají zdravou dávku agresivity, která je občas v hustém provozu potřeba. Pro stoprocentní fungování by bylo potřeba, aby spolu všechny vozy na silnici komunikovaly a věděly o sobě dopředu. Auto totiž neumí „číst“ ostatní řidiče a nerozumí základním gestům jako třeba zatroubení nebo probliknutí dálkovými světly.

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

16.  12.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků