Volvo přejelo při předváděcí akci dva muže. Ale čí je to vina?

17 komentářů

Dušan Mičica
26. května • 7:25

Vážená redakce, děkuji, že se snažíte vytvářet web, který je pro fanoušky aut zajímavý, ale prosím kultivujte si trochu své pisatele. S ohledem na subjektivní hodnocení autora bez relevantních podkladů začínají některé články aspirovat na příspěvky pro blesk...Přijde mi to jako škoda a v mých očích se tím spíše snižujete...Dušan Mičica

Bouce
24. května • 22:29

To, ze ridic akceleruje a tim je system deaktivovan by melo byt naopak. Polovina nehod na prechodech se stane prave proto, ze ridic co jede za jinym vozem, ktery zacne brzdi pred prechodem, vyboci a prida plyn. A tam pak sejme chodce na prechodu. Logika, ze prikaz cloveka je nadrazen, je moc hezka, ale ja behem jizdy porad davam prikazy, vceten toho jeď.

Martin
25. května • 14:40

Skutečně ?! jste si tím opravdu jistý? A pak tu budete zase přispívat něco o vzpouře robotů a jiné nesmysly... To by totiž znamenalo, že překonáte tu tenkou hranici, která je zatím stále pevně definována a to že tyto systémy jsou pouze podpůrné a zodpovědnost je zcela na řidiči... systémy jsou prediktivní a díky rychlosti jejich lepší než u člověka mají primárně varovat a v případě, kdy to řidič již nedá - spustit maximální brzdný účinek a minimalizovat nebo zcela zamezit kontaktu...Nikdy nesmí jít -právě pro tuto hranici- proti němu..a tady, pokud vím, je to definováno intenzitou, jakou řidič akceleruje, což lze vůči systému přesně nadefinovat - kdy to je vědomé jednání a kdy je to pouze udržování kontinuální jízdy...

mpolan
25. května • 7:43

Pak je na místě výchova řidičů, ne zavádění automatů. Za tebou popsanou aroganci rána palicí do hlavy, třeba se pak některým rozsvítí.
Čím to, že v Německu, ač si tam o jejich řidičském umění myslím své, se mi podobná věc nikdy nestane?

cert
24. května • 13:52

Sucastou City safety nie je system detekcie chodcov a cyklistov ???
To je cisty fail Volva - lebo logicky ta detekcia ma byt zahrnuta v tom systeme (City safety).A inak ukazuje sa ze vseliake "supermudre" systemy v autach nenahradia schopnejsieho ci vnimavejsieho vodica.

JirkaK
23. května • 8:17

Zkrátka všechny takové systémy fungují jen s určitou pravděpodobností. A čím jsou složitější, tím větší je riziko selhání. Bohužel, moderní auta se svou složitostí a spolehlivostí začínají blížit PC..... Možná u toho Volva stačilo vymazat nějakou závadu z registru, restartovat a opět by stavělo jedna báseň :-D
Zásadní je, že to v reálu bezpečnosti moc nepřispěje, protože to dopadne jako se všemi ostatními bezpečnostními systémy. Místo aby kompenzovaly občasné náhodné přehlédnutí nebo chybu, řidiči se na ně začnou spoléhat.

marek
24. května • 12:04

Uvedomte si ze to ano nema ziadny doplnok pre ochranu chodcov.... preto sa spravalo ako obycajne auto. Takze chceli uskodit volvu.

BoBo2sk
23. května • 0:59

Tento system celkom zabavne otestoval pan. Chvala uz v roku 2010. A vyzera ze od vtedy sa toho vela nezmenilo. Odporucam pozret
http://tv.sme.sk/v/16594/test-zastavi-volv... ...

Martin
25. května • 11:17

Nezlobte se, ale nemate pravdu - neotestoval tento systém, neb v tomto voze nebyl, ale systém detekce chodců, který je součástí Intellisafe paketu za příplatek. Detekce chodců a cyklistů je standardně součástí City Safety až od nové XC90...

Alvarez
24. května • 16:32

tak jsem to posrel a musim rict, vsechna cest slovakum za odvahu- i kdyz to v prvni casti bylo na Darwinovu cenu a Chocholouskuv diplom (ale on je to prece Rasto, neco jako soucasny Janosik)zaverecne rady pro chovani chodcu v pripade spatreni Volva (nehybat se) ovsem jak vidno u nekterych typu nefunguji...

Martin
22. května • 21:05

Tak jeste jednou a pro vsechny 😓 systém je designovan tak ze řeší situace kdy řidič ztrácí absolutne koncentraci na řízení a již nemůže reagovat . Jestliže se vědomě rozjedete proti překážce a akcelerujete - systém to bere coby vědomé řízení a nesmí jít proti řidiči !!! No a nakonec jeden podstatný detail - vse nasvědčuje tomu, ze zde vůz neni systémem vůbec vybaven...😏 A jeste jedna podstatná věc pro vsechny znalce 😁 detekce chodců a cyklistu je součásti City Safety pouze u nove XC90 - pro vsechny ostatní platí ze musi byt vuz vybaven IntelliSafe paketem, aby byl schopen detekce chodcu i cyklistu !!! HOWGH

Pepa z depa
22. května • 20:42

Omlouvám se, ale jsem neudržel smích. Lidi jsou fakt blbý :) Darwinova cena má nové kandidáty.

Marty
22. května • 16:23

To mohlo způsobit co chtělo, ať úplná absence systému, nebo nějaké jeho vyřazení. Celé mi to přijde jako video od konkurence, která chtěla ukázat, že to Volvo tak dobrý prostě neni. To že se na konci válí kus molitanu s nápisem Volvo z toho ještě garáž Volva neudělá.

Bimbo
22. května • 15:55

Vina je to bezesporu a jedine na strane ridice, nikdo jiny za to vinu nest nemuze. At ma auto sebevic systemu ktere udrzi auto na silnici v celku, vzdy za nehodu muze ridic.

:D
22. května • 16:11

Ano tady to je jasné, muže za to řidič, spíš jsem zvědavý až někoho sejme auto bez řidiče kdo za to bude moct

brk77
24. května • 10:42

Opět řidič, nebo spíš ten, co sedí za volantem. Nejdál jsou s tím asi v USA a tam zatím mají všichni nanejvýš NHTSA Level 3, což je druhá nejvyšší úroveň autonomního řízení, nicméně pořád musí za volantem sedět člověk schopen v případě potřeby převzít řízení a za havárie ručí on. Až Level 4 je plně autonomní i bez lidské posádky a domnívám se, že k tomu povede ještě hodně dlouhá cesta právě z těchto odpovědnostních důvodů.

Fantomas
22. května • 15:40

"Otázka se nabízí: Kdo za to může?"
Mě víc než ty testované systémy zaujala ta otázka. Takže se nezkoumá funkčnost nějakého systému, ani se nehledá příčina nefunkčnosti, ale hledá se kdo za to může? To nějak nechápu.

Doporučujeme

Články odjinud