Volvo přejelo při předváděcí akci dva muže. Ale čí je to vina?

Volvo přejelo při předváděcí akci dva muže. Ale čí je to vina?

Na internetu se objevilo video zachycující zkoušku samočinného brzdění s Volvem XC60. K překvapení všech přihlížejících auto před figuranty nezastavilo a vše skončilo nečekanou nehodou. Otázka se nabízí: Kdo za to může? 

Nejjednodušší odpověď je jasná. Může za to Volvo, které se prezentuje jako na bezpečnost zaměřená automobilka, ale její produkty nejsou tím, za co se vydávají. Ostatně si v tomto kontextu určitě vzpomenete na slavné video, kdy si automobilka pozvala na prezentaci systému automatického brzdění novináře a testovací automobil skončil v návěsu. Video najdete níže pod článkem.

Nové Volvo XC90 bude samo dávat přednost při odbočování vlevo

Nové Volvo XC90 bude samo dávat přednost při odbočování vlevo

Při shlédnutí aktuálního videa snadno dojdete k závěru, že tohle asi nebude ten případ. Za prvé se informace o tom, co se vlastně stalo, rozcházejí. Podle některých došlo k nehodě při testu samočinného parkování, podle jiných nemělo auto aktivovaný systém City Safety. Důvod této nehody ale nakonec bude někde trochu jinde.

Volvo XC60 sice má ve standardu systém City Safety coby samočinné brzdění před překážkou, ale standardem pro všechny verze není systém detekce chodců a cyklistů. Platí to i pro český trh, kde se za tuto věc připlácí zhruba 55 tisíc korun. Auto na videu vypadá, že tento systém opravdu nemá, ale kvůli horší kvalitě obrazu to nelze říci stoprocentně. 

Polestar se podívá na motory T6, T5, D4 a D5 řady Drive-E

Polestar se podívá na motory T6, T5, D4 a D5 řady Drive-E

Ve hře je podle Volva ještě jedna možnost. Pokud totiž řidič přímo proti chodcům (nebo překážce obecně) akceleruje, systém samočinného brzdění se deaktivuje bez ohledu na přítomnost detekce chodců, protože je pokyn řidiče nadřazen automatickém systému.

Podle našeho názoru je pravděpodobná první možnost. Podle toho, jak jsou ti dva nešťastníci klidní, byli přesvědčeni, že auto opravdu zastaví, což svědčí o tom, že stejný test byl zkoušen těsně před tím na nějaké klasické překážce (něco takového se válí na konci videa na zemi). Tedy auto bylo opravdu schopné zastavit, ale chodce nepoznalo.

Celkově ale spíše než to, jak je švédská automobilka zlá a špatná, je tato aktuální událost důkazem toho, že Volvo čeká na cestě k ambicióznímu úkolu nulových smrtelných zranění ještě hodně práce. Lidská hloupost totiž nezná mezí.

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

včera | Jan Mička | 59 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků