Volvo přejelo při předváděcí akci dva muže. Ale čí je to vina?

Volvo přejelo při předváděcí akci dva muže. Ale čí je to vina?

Na internetu se objevilo video zachycující zkoušku samočinného brzdění s Volvem XC60. K překvapení všech přihlížejících auto před figuranty nezastavilo a vše skončilo nečekanou nehodou. Otázka se nabízí: Kdo za to může? 

Nejjednodušší odpověď je jasná. Může za to Volvo, které se prezentuje jako na bezpečnost zaměřená automobilka, ale její produkty nejsou tím, za co se vydávají. Ostatně si v tomto kontextu určitě vzpomenete na slavné video, kdy si automobilka pozvala na prezentaci systému automatického brzdění novináře a testovací automobil skončil v návěsu. Video najdete níže pod článkem.

Nové Volvo XC90 bude samo dávat přednost při odbočování vlevo

Nové Volvo XC90 bude samo dávat přednost při odbočování vlevo

Při shlédnutí aktuálního videa snadno dojdete k závěru, že tohle asi nebude ten případ. Za prvé se informace o tom, co se vlastně stalo, rozcházejí. Podle některých došlo k nehodě při testu samočinného parkování, podle jiných nemělo auto aktivovaný systém City Safety. Důvod této nehody ale nakonec bude někde trochu jinde.

Volvo XC60 sice má ve standardu systém City Safety coby samočinné brzdění před překážkou, ale standardem pro všechny verze není systém detekce chodců a cyklistů. Platí to i pro český trh, kde se za tuto věc připlácí zhruba 55 tisíc korun. Auto na videu vypadá, že tento systém opravdu nemá, ale kvůli horší kvalitě obrazu to nelze říci stoprocentně. 

Polestar se podívá na motory T6, T5, D4 a D5 řady Drive-E

Polestar se podívá na motory T6, T5, D4 a D5 řady Drive-E

Ve hře je podle Volva ještě jedna možnost. Pokud totiž řidič přímo proti chodcům (nebo překážce obecně) akceleruje, systém samočinného brzdění se deaktivuje bez ohledu na přítomnost detekce chodců, protože je pokyn řidiče nadřazen automatickém systému.

Podle našeho názoru je pravděpodobná první možnost. Podle toho, jak jsou ti dva nešťastníci klidní, byli přesvědčeni, že auto opravdu zastaví, což svědčí o tom, že stejný test byl zkoušen těsně před tím na nějaké klasické překážce (něco takového se válí na konci videa na zemi). Tedy auto bylo opravdu schopné zastavit, ale chodce nepoznalo.

Celkově ale spíše než to, jak je švédská automobilka zlá a špatná, je tato aktuální událost důkazem toho, že Volvo čeká na cestě k ambicióznímu úkolu nulových smrtelných zranění ještě hodně práce. Lidská hloupost totiž nezná mezí.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků