Volvo přejelo při předváděcí akci dva muže. Ale čí je to vina?

Volvo přejelo při předváděcí akci dva muže. Ale čí je to vina?

Na internetu se objevilo video zachycující zkoušku samočinného brzdění s Volvem XC60. K překvapení všech přihlížejících auto před figuranty nezastavilo a vše skončilo nečekanou nehodou. Otázka se nabízí: Kdo za to může? 

Nejjednodušší odpověď je jasná. Může za to Volvo, které se prezentuje jako na bezpečnost zaměřená automobilka, ale její produkty nejsou tím, za co se vydávají. Ostatně si v tomto kontextu určitě vzpomenete na slavné video, kdy si automobilka pozvala na prezentaci systému automatického brzdění novináře a testovací automobil skončil v návěsu. Video najdete níže pod článkem.

Nové Volvo XC90 bude samo dávat přednost při odbočování vlevo

Nové Volvo XC90 bude samo dávat přednost při odbočování vlevo

Při shlédnutí aktuálního videa snadno dojdete k závěru, že tohle asi nebude ten případ. Za prvé se informace o tom, co se vlastně stalo, rozcházejí. Podle některých došlo k nehodě při testu samočinného parkování, podle jiných nemělo auto aktivovaný systém City Safety. Důvod této nehody ale nakonec bude někde trochu jinde.

Volvo XC60 sice má ve standardu systém City Safety coby samočinné brzdění před překážkou, ale standardem pro všechny verze není systém detekce chodců a cyklistů. Platí to i pro český trh, kde se za tuto věc připlácí zhruba 55 tisíc korun. Auto na videu vypadá, že tento systém opravdu nemá, ale kvůli horší kvalitě obrazu to nelze říci stoprocentně. 

Polestar se podívá na motory T6, T5, D4 a D5 řady Drive-E

Polestar se podívá na motory T6, T5, D4 a D5 řady Drive-E

Ve hře je podle Volva ještě jedna možnost. Pokud totiž řidič přímo proti chodcům (nebo překážce obecně) akceleruje, systém samočinného brzdění se deaktivuje bez ohledu na přítomnost detekce chodců, protože je pokyn řidiče nadřazen automatickém systému.

Podle našeho názoru je pravděpodobná první možnost. Podle toho, jak jsou ti dva nešťastníci klidní, byli přesvědčeni, že auto opravdu zastaví, což svědčí o tom, že stejný test byl zkoušen těsně před tím na nějaké klasické překážce (něco takového se válí na konci videa na zemi). Tedy auto bylo opravdu schopné zastavit, ale chodce nepoznalo.

Celkově ale spíše než to, jak je švédská automobilka zlá a špatná, je tato aktuální událost důkazem toho, že Volvo čeká na cestě k ambicióznímu úkolu nulových smrtelných zranění ještě hodně práce. Lidská hloupost totiž nezná mezí.

bazar

Volvo XC90 2,4
Rok výroby: 2011
Stav: 118 740 km
Cena: 560 000 Kč
Volvo S80 2,4
Rok výroby: 2012
Stav: 117 530 km
Cena: 380 000 Kč
Volvo XC90 2,4
Rok výroby: 2010
Stav: 199 811 km
Cena: 390 000 Kč
Volvo V40 1,9
Rok výroby: 2004
Stav: 242 247 km
Cena: 60 000 Kč
Volvo V60 2
Rok výroby: 2012
Stav: 156 631 km
Cena: 320 000 Kč
Volvo XC60 2,4
Rok výroby: 2008
Stav: 193 679 km
Cena: 300 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků