Docela by mě zajímalo, jak budou vypadat na silnici nestandardní situace, které jsou do jisté míry prošením předpisů a které se přitom dějí dnes a denně a jsou vlastně v pořádku.Typický obraz center větších měst, pomalu jedoucí kolona na rušné hlavní cestě a z vedlejší přijíždí auto, které se nemá šanci zařadit jiným způsobem, než že ho někdo pustí. Bude mí takové autonomní auto tu slušnost někoho z vedlejší takhle pustit, nebo naopak bude ochotno autonomní auto odbočit, když na něj bude řidič blikat/mávat, že ho pouští?Nebo otáčení v křižovatce. Mám přednost, ale potřebuji aby auto, které mě pouští, odjelo, protože se chci otočit.Jak si tyhle signály předají autonomní a neautonomní auta?
Německo už má A9 z Berlína do Mnichova v speciálním režimu, kdy je výjimka z ústavy a lze tam legálně provozovat autonomní řízení, to je obrovský pokrok, všude ve světě je to nelegální, zatím. Kdo chce kvedlat řadičkou a točit kolečkem, nechť se předvede na Nordschleife. Tam se ukazuje, že prakticky až na pár promile jedinců je většina řidičů absolutně neschopná. Jeden ze sta umí, další 4 bojují celkem slušně ale zbytek pálí gumy jako by jeli poprvé v životě a při třetím okruhu na zničených pneu let ven a nebo jedou jak s hnojem. Z tohoto pohledu je pro 95% populace autonomní řízení velmi vhodné. Tak jako jsou už situace, kdyAutopilot přistává (nejsložitější manévr) s letadly bezpečněji než člověk (snížená viditelnost) tak za každého náledí nebo mlhy může být autonomní řízení velmi prospěšné. Né pro závodníky ale pro většinu kopyt. A stejně jako si dneska asistenty vypněte když spěcháte a jste fit, a zapnete když chcete komfort a máte čas, únavu, tak stejně takto lze používat autonomní řízení. Nebo třeba kamiony. Co tam chcete dramatizovat. To je vyloženě cílová skupina.
Je tam jen jeden problém. Aby to jednoho dne nedospělo do stavu, kdy vypnout nepůjde.
šílený, šílený, šílený...ať ten kdo chce autonomní auto jezdí vlakem...chci řídit, chci zpět auta bez elektroniky a chci zase mít radost z jízdy, kam se to všechno podělo a podělalo??? jsme jako lidi snad roboti....fuj, fuj, fuj...:-O:-O:-O
Vlak neni autonomní auto ani omylem. Vlak je hromadná doprava s některýma výhodama a hlavně všema nevýhodama. Individuální doprava autem je v mnoha ohledech nepřekonatelná. A že auto umí jet samo, kam si zadáš? Co je na tom špatného? Stejně máš stále možnost vzít do ruky volant a kroutit s ním.
Pokud to využiju třeba na odvoz z hospody domů tak proč ne ?
Vždyt to video dokonale ukazuje, pro koho taková auta jsou určená. Takový "člověk" se bez noutbůku a mobilu ani nevy*ere, natož aby se okrádal o svůj drahocený čas při řízení auta.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.