Volvo předvádí svůj systém autonomní jízdy na videu

Volvo chce do roku 2017 spustit projekt Drive Me v okolí Göteborgu, kdy se bude moci veřejnost podílet na testování systému autonomní jízdy automobilky Volvo. Vozy budou vybaveny produkční verzí funkce samočinné jízdy bez zásahů řidiče.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Auto si vytváří 3D obraz o dění na silnici. Samotný princip funkce je, zdá se, jednoduchý, ale nejobtížnější je nastavit ho tak, aby dokázal reagovat na měnící se podmínky

Stejně jako u konkurenčních značek i Volvo využívá pro orientaci auta spojený obraz ze senzorů, radarů, laseru a kamer. Všechno pak vyhodnocuje výkonný procesor a vysílá autu potřebné signály. Jak můžete vidět, systém funguje v naprosto konvenčním modelu XC90 s pedály a volantem.

Chcete jezdit bezpečně? Naučte se správně z auta dívat

Chcete jezdit bezpečně? Naučte se správně z auta dívat

Volvo si také dává záležet na spolehlivosti a stejně jako v případě dopravních letadel se i ono spoléhá na záložní systém, aby se minimalizovala pravděpodobnost selhání „autopilota“ v nejméně vhodný okamžik. Volvo tvrdí, že řidič nebude pravděpodobně připraven ihned převzít řízení.

Autonomní vozidla budou nebezpečná a nespolehlivá, myslí si řidiči

Autonomní vozidla budou nebezpečná a nespolehlivá, myslí si řidiči

Systém Volva je navržen tak, aby důležitá rozhodnutí nechal na řidiči a dopředu ho informuje o tom, že mu předá řízení. Stát se tak může při selhání některého ze senzorů, v nepříznivém počasí nebo například v momentě, kdy se auto blíží do cíle.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

včera | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků