Volvo předvádí svůj systém autonomní jízdy na videu

Volvo chce do roku 2017 spustit projekt Drive Me v okolí Göteborgu, kdy se bude moci veřejnost podílet na testování systému autonomní jízdy automobilky Volvo. Vozy budou vybaveny produkční verzí funkce samočinné jízdy bez zásahů řidiče.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Auto si vytváří 3D obraz o dění na silnici. Samotný princip funkce je, zdá se, jednoduchý, ale nejobtížnější je nastavit ho tak, aby dokázal reagovat na měnící se podmínky

Stejně jako u konkurenčních značek i Volvo využívá pro orientaci auta spojený obraz ze senzorů, radarů, laseru a kamer. Všechno pak vyhodnocuje výkonný procesor a vysílá autu potřebné signály. Jak můžete vidět, systém funguje v naprosto konvenčním modelu XC90 s pedály a volantem.

Chcete jezdit bezpečně? Naučte se správně z auta dívat

Chcete jezdit bezpečně? Naučte se správně z auta dívat

Volvo si také dává záležet na spolehlivosti a stejně jako v případě dopravních letadel se i ono spoléhá na záložní systém, aby se minimalizovala pravděpodobnost selhání „autopilota“ v nejméně vhodný okamžik. Volvo tvrdí, že řidič nebude pravděpodobně připraven ihned převzít řízení.

Autonomní vozidla budou nebezpečná a nespolehlivá, myslí si řidiči

Autonomní vozidla budou nebezpečná a nespolehlivá, myslí si řidiči

Systém Volva je navržen tak, aby důležitá rozhodnutí nechal na řidiči a dopředu ho informuje o tom, že mu předá řízení. Stát se tak může při selhání některého ze senzorů, v nepříznivém počasí nebo například v momentě, kdy se auto blíží do cíle.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

dnes | David Rusol | 4 příspěvky
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky