Volvo představuje systém propojení automobilů s cyklisty

Na veletrhu CES 2015 bude prezentován systém, který vznikl ze spolupráce automobilky Volvo se společnostmi POC a Ericsson. První jmenovaná firma se zabývá výrobou různých ochranných pomůcek pro cyklistiku, ale také například pro skoky na lyžích. Ericsson se orientuje na komunikační technologie. Výsledkem je systém, jenž má zabránit kolizi cyklisty s automobilem.

Volvo připravuje nový tříválec. Dostane ho také XC60

Volvo připravuje nový tříválec. Dostane ho také XC60

Celá věc funguje relativně jednoduše. Helma s integrovaným varovným světlem je propojena s mobilním telefonem, ve kterém je aplikace sdílející polohu cyklisty. Tyto informace využívá automobil a ten tak v každém okamžiku ví, zda se v okolí pohybuje někdo na kole.

Pokud hrozí srážka nebo jestliže se cyklista pouze pohybuje například ve slepém úhlu, je řidič na přítomnost cyklisty upozorněn přes head-up displej. Stejně tak se cyklistovi aktivuje varovné světlo na helmě, pokud míří do dráhy vozu.

CES 2015 proběhne hned z kraje ledna a k vidění budou také další automobilky. Třeba BMW představí systém autonomního parkování v garážích.

Zobrazit tiskovou zprávu

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků