Volvo představuje systém propojení automobilů s cyklisty

Na veletrhu CES 2015 bude prezentován systém, který vznikl ze spolupráce automobilky Volvo se společnostmi POC a Ericsson. První jmenovaná firma se zabývá výrobou různých ochranných pomůcek pro cyklistiku, ale také například pro skoky na lyžích. Ericsson se orientuje na komunikační technologie. Výsledkem je systém, jenž má zabránit kolizi cyklisty s automobilem.

Volvo připravuje nový tříválec. Dostane ho také XC60

Volvo připravuje nový tříválec. Dostane ho také XC60

Celá věc funguje relativně jednoduše. Helma s integrovaným varovným světlem je propojena s mobilním telefonem, ve kterém je aplikace sdílející polohu cyklisty. Tyto informace využívá automobil a ten tak v každém okamžiku ví, zda se v okolí pohybuje někdo na kole.

Pokud hrozí srážka nebo jestliže se cyklista pouze pohybuje například ve slepém úhlu, je řidič na přítomnost cyklisty upozorněn přes head-up displej. Stejně tak se cyklistovi aktivuje varovné světlo na helmě, pokud míří do dráhy vozu.

CES 2015 proběhne hned z kraje ledna a k vidění budou také další automobilky. Třeba BMW představí systém autonomního parkování v garážích.

Zobrazit tiskovou zprávu

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 9 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků