Volvo představuje systém propojení automobilů s cyklisty

Na veletrhu CES 2015 bude prezentován systém, který vznikl ze spolupráce automobilky Volvo se společnostmi POC a Ericsson. První jmenovaná firma se zabývá výrobou různých ochranných pomůcek pro cyklistiku, ale také například pro skoky na lyžích. Ericsson se orientuje na komunikační technologie. Výsledkem je systém, jenž má zabránit kolizi cyklisty s automobilem.

Volvo připravuje nový tříválec. Dostane ho také XC60

Volvo připravuje nový tříválec. Dostane ho také XC60

Celá věc funguje relativně jednoduše. Helma s integrovaným varovným světlem je propojena s mobilním telefonem, ve kterém je aplikace sdílející polohu cyklisty. Tyto informace využívá automobil a ten tak v každém okamžiku ví, zda se v okolí pohybuje někdo na kole.

Pokud hrozí srážka nebo jestliže se cyklista pouze pohybuje například ve slepém úhlu, je řidič na přítomnost cyklisty upozorněn přes head-up displej. Stejně tak se cyklistovi aktivuje varovné světlo na helmě, pokud míří do dráhy vozu.

CES 2015 proběhne hned z kraje ledna a k vidění budou také další automobilky. Třeba BMW představí systém autonomního parkování v garážích.

Zobrazit tiskovou zprávu

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

dnes | David Rusol | 3 příspěvky
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky