Volvo představuje svůj dvouspojkový automat

Švédská automobilka Volvo představuje svůj první dvouspojkový automat a zařazuje se tak po bok Volkswagenu a Mitsubishi, kteří již tento typ převodovky nasadili do produkčních vozů.

Automat, resp. robotizovaný manuál, funguje i u Volva stejně jako u konkurence. Dvě spojky, jedna pro liché stupně a druhá pro sudé stupně, má umožnit rychlejší a hladší řazení, spolu se snížením spotřeby. Ovšem realita ukazuje, že je to prozatím trochu jinak, obzvláště u prvního automatu tohoto druhu, DSG.

Převodovka bude dostupná nejdříve pro model s naftovým dvoulitrem o výkonu 136 koní a točivém momentu 320 Nm a to u modelů C30, S40 a V50.

Převodovka je schopna přenášet točivý moment až 450 Nm, což je dostatečná porce, aby se mohla převodovka objevit i u daleko výkonnějších a silnějších motorů.

Klepněte pro větší obrázek

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků