Volvo představuje svůj dvouspojkový automat

Švédská automobilka Volvo představuje svůj první dvouspojkový automat a zařazuje se tak po bok Volkswagenu a Mitsubishi, kteří již tento typ převodovky nasadili do produkčních vozů.

Automat, resp. robotizovaný manuál, funguje i u Volva stejně jako u konkurence. Dvě spojky, jedna pro liché stupně a druhá pro sudé stupně, má umožnit rychlejší a hladší řazení, spolu se snížením spotřeby. Ovšem realita ukazuje, že je to prozatím trochu jinak, obzvláště u prvního automatu tohoto druhu, DSG.

Převodovka bude dostupná nejdříve pro model s naftovým dvoulitrem o výkonu 136 koní a točivém momentu 320 Nm a to u modelů C30, S40 a V50.

Převodovka je schopna přenášet točivý moment až 450 Nm, což je dostatečná porce, aby se mohla převodovka objevit i u daleko výkonnějších a silnějších motorů.

Klepněte pro větší obrázek

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

včera | Milan Lažanský
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků