Volvo představuje svůj dvouspojkový automat

Švédská automobilka Volvo představuje svůj první dvouspojkový automat a zařazuje se tak po bok Volkswagenu a Mitsubishi, kteří již tento typ převodovky nasadili do produkčních vozů.

Automat, resp. robotizovaný manuál, funguje i u Volva stejně jako u konkurence. Dvě spojky, jedna pro liché stupně a druhá pro sudé stupně, má umožnit rychlejší a hladší řazení, spolu se snížením spotřeby. Ovšem realita ukazuje, že je to prozatím trochu jinak, obzvláště u prvního automatu tohoto druhu, DSG.

Převodovka bude dostupná nejdříve pro model s naftovým dvoulitrem o výkonu 136 koní a točivém momentu 320 Nm a to u modelů C30, S40 a V50.

Převodovka je schopna přenášet točivý moment až 450 Nm, což je dostatečná porce, aby se mohla převodovka objevit i u daleko výkonnějších a silnějších motorů.

Klepněte pro větší obrázek

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 30 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků