Volvo představuje motory pro novou XC90. Bude i verze T8

Volvo zveřejnilo první informace o pohonných jednotkách pro nové SUV XC90, které se představí v srpnu. Samozřejmě bude k dispozici i hybridní verze a něco, co se jmenuje T8 TwinEngine. Vždyť přece samo Volvo tvrdilo, že osmiválec už nikdy nebude.

Švédská (nebo bychom měli napsat čínská?) automobilka označuje nové XC90 za nejčistčí a nejvýkonnější SUV na světě. Ehm, nemyslíme si ale, že by se muselo BMW X6 M nebo Porsche Cayenne Turbo S obávat o své neotřesitelné postavení.

Volvo V60 plug-in hybrid s paketem R-Line: Jak to jde dohromady?

Volvo V60 plug-in hybrid s paketem R-Line: Jak to jde dohromady?

Na pravou míru ale uveďme označení T8. Bohužel se nejedná o osmiválec, nýbrž o propracované hybridní ústrojí s možností domácího dobíjení (tzv. plug-in hybrid). Přední kola pohání turbem a kompresorem přeplňovaný benzínový čtyřválec 2,0 l, zadní kola pak roztáčí elektromotor o výkonu 60 kW (82 k).

Celkový výkon plug-in hybridu Volvo XC90 T8 je hezkých 298 kW (400 k) a točivý moment 640 Nm. Při tom všem může jen na elektřinu ujet až 40 km a vy jako řidič si zvolíte, jestli si chcete elektrický pohon schovat na později, nebo ho použít rovnou. Emise verze T8 dosahují jen 60 g/km CO2.

Bjorn Lomborg: Zelená auta skrývají černé tajemství

Bjorn Lomborg: Zelená auta skrývají černé tajemství

Benzín budou spalovat i verze T5 a T6, rovněž s turbem a kompresorem. T5 nabídne 189 kW (257 k) a 350 Nm, silnější T6 pak 239 kW (325 k) a 400 Nm.

Největší zájem ale určitě bude o naftové verze. Prozatím jsou potvrzené modely D4 a D5 TwinTurbo. Víme jenom, že verze D4 nabídne 400 Nm a 142 kW (193 k), verze D5 se dvěma turby pak 470 Nm a 168 kW (228 k). Spotřeba naftových verzí bude 5, respektive 6 litrů na 100 km.

Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

včera | David Rusol | 15 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky