Volvo představuje motory pro novou XC90. Bude i verze T8

Volvo zveřejnilo první informace o pohonných jednotkách pro nové SUV XC90, které se představí v srpnu. Samozřejmě bude k dispozici i hybridní verze a něco, co se jmenuje T8 TwinEngine. Vždyť přece samo Volvo tvrdilo, že osmiválec už nikdy nebude.

Švédská (nebo bychom měli napsat čínská?) automobilka označuje nové XC90 za nejčistčí a nejvýkonnější SUV na světě. Ehm, nemyslíme si ale, že by se muselo BMW X6 M nebo Porsche Cayenne Turbo S obávat o své neotřesitelné postavení.

Design | Premiéry | Hybridy | Volvo

Volvo V60 plug-in hybrid s paketem R-Line: Jak to jde dohromady?

Na pravou míru ale uveďme označení T8. Bohužel se nejedná o osmiválec, nýbrž o propracované hybridní ústrojí s možností domácího dobíjení (tzv. plug-in hybrid). Přední kola pohání turbem a kompresorem přeplňovaný benzínový čtyřválec 2,0 l, zadní kola pak roztáčí elektromotor o výkonu 60 kW (82 k).

Celkový výkon plug-in hybridu Volvo XC90 T8 je hezkých 298 kW (400 k) a točivý moment 640 Nm. Při tom všem může jen na elektřinu ujet až 40 km a vy jako řidič si zvolíte, jestli si chcete elektrický pohon schovat na později, nebo ho použít rovnou. Emise verze T8 dosahují jen 60 g/km CO2.

Elektromobily | Názory

Bjorn Lomborg: Zelená auta skrývají černé tajemství

Benzín budou spalovat i verze T5 a T6, rovněž s turbem a kompresorem. T5 nabídne 189 kW (257 k) a 350 Nm, silnější T6 pak 239 kW (325 k) a 400 Nm.

Největší zájem ale určitě bude o naftové verze. Prozatím jsou potvrzené modely D4 a D5 TwinTurbo. Víme jenom, že verze D4 nabídne 400 Nm a 142 kW (193 k), verze D5 se dvěma turby pak 470 Nm a 168 kW (228 k). Spotřeba naftových verzí bude 5, respektive 6 litrů na 100 km.

Volvo S80 2.4
Rok výroby: 2010
Stav: 124 859 km
Cena: 268 000 Kč
Volvo V70 2.4
Rok výroby: 2008
Stav: 209 064 km
Cena: 205 000 Kč
Volvo V60 2.4
Rok výroby: 2011
Stav: 114 904 km
Cena: 305 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků