Volvo pozdrží facelifty modelů S60 a XC90

Automobilka Volvo oznámila, že byla nucena odložit uvedení svých faceliftovaných modelů - sedanu S60 a oblíbeného SUV XC90.

Důvod je ale jiný, než byl třeba ten, díky němuž se představení faceliftované Octavie II zdrželo o řadu měsíců. Facelift Octavie totiž byl již připraven a vedoucí pracovníci Škoda Auto jej nechtěli představit proto, že stávající provedení se stále dobře prodávalo. Volvo se však potýká s finančními prostředky a většinu z těch dostupných vynakládá na zcela nové modely a především nové technologie. Facelifty zmíněných dvou modelů se tak odkládají o jeden až dva roky, což je v životě každého modelu poměrně dlouhá doba. Omlazeného typu XC90 se tak dočkáme zřejmě až někdy v roce 2012 a sedan S60 bude modernizován pravděpodobně až na sklonku roku 2010.
 
Místo toho ale společnost plánuje zcela novou generaci sedanu S40. Bující trhy v Rusku a Číně totiž skýtají velké možnosti pro menší a dobře vybavená auta prestižních značek, což Volvu hraje do karet a naznačuje mu snad veselejší budoucnost. Hovoří se také o expanzi současné modelové palety Volva směrem dolů a o nové karosářské verzi pro nový S40.

Finanční situace Volva však vzhledem k váznoucím prodejům není zatím nijak příznivá. Dle dostupných informací utratila vývojová oddělení Volva peníze určené k faceliftům stávajících řad za pokrokové technologie včetně zavedení systému City Safety, pro automobilku významnou částku znamenalo také představení nové řady XC60. Viceperzident Lex Kerssemakers k tomu uvádí: „Je to všechno o prioritách. Abyste všechno zvládli, máte určitou sumu určenou na vývoj. Ta se však tenčí v případě, kdy vám klesají tržby, a vy musíte přehodnotit, jak s ní naložit.“

Velké peníze stály Volvo také tlaky na snižování spotřeby paliva a emisí. V Paříži se letos například představila řada vozů DRIVe a pro rok 2012 Volvo ohlásilo zavedení dieselového hybridu. Za první pololetí letošního roku vykázalo Volvo ztrátu 271 milionů dolarů, k níž přispěly také dobíhající cykly většiny modelových řad a s nimi spojené zhoršení jejich tržní atraktivity. Takřka jisté ale je, že tyto cykly zatím zůstanou skutečně delší než je ve třídě luxusních značek zvykem. 

I když se před časem hovořilo o tom, že by koncern Ford chtěl Volvo prodat, švédští představitelé nyní ujišťují, že to zatím není na pořadu dne a že mají při vývoji nových produktů stále plnou podporu FMC.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Volvo S40/S60/XC90
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Volvo S40, V50 a C30 DRIVe
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Pět modelů Volvo s rozpětím výkonu od 125 do 200 koní jezdí na E85 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Volvo ReCharge Concept

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Volvo YCC Concept
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

dnes | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků