Volvo plánuje plno novinek: C30, XC50, XC60, C70 CC apod.

Následující léta se se švédským Volvem určitě nudit nebudete. Po novinkách S40 a V50 a faceliftu modelů S60, V70 a XC70 (o kterých budeme psát později) se objeví několik dalších zajímavých produktů, které rozšíří řady vozového parku této severské dcery Fordu. Velká část produkce, která se zvýší na dvojnásobek, bude podobně jako nyní směřovat do USA.

Ve hře je malé SUV, které chce Volvo namířit proti novince z Mnichova, BMW X3. Zatím není finálně rozhodnuto, zda se bude XC60 skutečně vyrábět, je to však velmi pravděpodobné. Technická báze by měla pocházet z další dcery Fordu, Land Roveru, konkrétně modelu Freelander. Zcela novým modelem bude i XC50, který bude podobně jako XC70 vycházet z běžné silniční verze kombi označovaného písmenem V. Platforma modelu S40/V50 byla navrhována tak, aby bylo možné použít pohon všech kol. „Předělávka“ na XC50 nebude díky tomu žádný problém. Podobně jako XC70 bude mít i XC50 zvýšený podvozek, plastové nárazníky, kryty motoru a podvozku proti poškození. Na trh by mohla být tato novinka uvedena už příští rok, XC60 se pak objeví až v roce 2007 (pokud ovšem vůbec).

Kromě sedanu a kombi (S40 a V50) chce Volvo zasáhnout segment nižší střední třídy také hatchbackem, který by měl být konkurencí pro Volkswagen Golf. Model C30 přijde na trh v roce 2006, podrobnější informace zatím nejsou známy. Třešničkou na dortu bude inovace kabrioletu C70, který dostane pevnou skládací střechu podobně jako Peugeot 307 CC, Mercedes-Benz SLK apod. Produkce modelu C70 CC je plánována na příští rok, o design se postará italské studio Pininfarina. Mluví se také o kupé na bázi nového sedanu S80.

Ten přijde na trh v roce 2006. Dostane novou platformu (C/D), kterou bude sdílet s Mazdou a Fordem, modernější automatické převodovky a silnější motory. Designově půjde spíše o evoluci stávajícho modelu než nějakou revoluci ve stylu Méganu. Zákazníci tohoto modelu vyšší střední třídy jsou převážně konzervativní a na nějaké výstřelky nejsou moc zvědaví. Na platformě nové generace S80 pak stane pokračovatel řady XC90 (2009). Novinkou v jeho nabídce motorů bude benzínový osmiválec určený především pro americký trh; objem bude vyšší než čtyři litry a výkon přes 300 koní. Evropu zase zaujmou vylepšené naftové pětiválce. Zkrátka je na co se těšit.

Zdroj: Auto Motor und Sport

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků