Volvo plánuje plno novinek: C30, XC50, XC60, C70 CC apod.

Následující léta se se švédským Volvem určitě nudit nebudete. Po novinkách S40 a V50 a faceliftu modelů S60, V70 a XC70 (o kterých budeme psát později) se objeví několik dalších zajímavých produktů, které rozšíří řady vozového parku této severské dcery Fordu. Velká část produkce, která se zvýší na dvojnásobek, bude podobně jako nyní směřovat do USA.

Ve hře je malé SUV, které chce Volvo namířit proti novince z Mnichova, BMW X3. Zatím není finálně rozhodnuto, zda se bude XC60 skutečně vyrábět, je to však velmi pravděpodobné. Technická báze by měla pocházet z další dcery Fordu, Land Roveru, konkrétně modelu Freelander. Zcela novým modelem bude i XC50, který bude podobně jako XC70 vycházet z běžné silniční verze kombi označovaného písmenem V. Platforma modelu S40/V50 byla navrhována tak, aby bylo možné použít pohon všech kol. „Předělávka“ na XC50 nebude díky tomu žádný problém. Podobně jako XC70 bude mít i XC50 zvýšený podvozek, plastové nárazníky, kryty motoru a podvozku proti poškození. Na trh by mohla být tato novinka uvedena už příští rok, XC60 se pak objeví až v roce 2007 (pokud ovšem vůbec).

Kromě sedanu a kombi (S40 a V50) chce Volvo zasáhnout segment nižší střední třídy také hatchbackem, který by měl být konkurencí pro Volkswagen Golf. Model C30 přijde na trh v roce 2006, podrobnější informace zatím nejsou známy. Třešničkou na dortu bude inovace kabrioletu C70, který dostane pevnou skládací střechu podobně jako Peugeot 307 CC, Mercedes-Benz SLK apod. Produkce modelu C70 CC je plánována na příští rok, o design se postará italské studio Pininfarina. Mluví se také o kupé na bázi nového sedanu S80.

Ten přijde na trh v roce 2006. Dostane novou platformu (C/D), kterou bude sdílet s Mazdou a Fordem, modernější automatické převodovky a silnější motory. Designově půjde spíše o evoluci stávajícho modelu než nějakou revoluci ve stylu Méganu. Zákazníci tohoto modelu vyšší střední třídy jsou převážně konzervativní a na nějaké výstřelky nejsou moc zvědaví. Na platformě nové generace S80 pak stane pokračovatel řady XC90 (2009). Novinkou v jeho nabídce motorů bude benzínový osmiválec určený především pro americký trh; objem bude vyšší než čtyři litry a výkon přes 300 koní. Evropu zase zaujmou vylepšené naftové pětiválce. Zkrátka je na co se těšit.

Zdroj: Auto Motor und Sport

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků