Volvo plánuje plno novinek: C30, XC50, XC60, C70 CC apod.

Volvo plánuje plno novinek: C30, XC50, XC60, C70 CC apod.

Následující léta se se švédským Volvem určitě nudit nebudete. Po novinkách S40 a V50 a faceliftu modelů S60, V70 a XC70 (o kterých budeme psát později) se objeví několik dalších zajímavých produktů, které rozšíří řady vozového parku této severské dcery Fordu. Velká část produkce, která se zvýší na dvojnásobek, bude podobně jako nyní směřovat do USA.

Ve hře je malé SUV, které chce Volvo namířit proti novince z Mnichova, BMW X3. Zatím není finálně rozhodnuto, zda se bude XC60 skutečně vyrábět, je to však velmi pravděpodobné. Technická báze by měla pocházet z další dcery Fordu, Land Roveru, konkrétně modelu Freelander. Zcela novým modelem bude i XC50, který bude podobně jako XC70 vycházet z běžné silniční verze kombi označovaného písmenem V. Platforma modelu S40/V50 byla navrhována tak, aby bylo možné použít pohon všech kol. „Předělávka“ na XC50 nebude díky tomu žádný problém. Podobně jako XC70 bude mít i XC50 zvýšený podvozek, plastové nárazníky, kryty motoru a podvozku proti poškození. Na trh by mohla být tato novinka uvedena už příští rok, XC60 se pak objeví až v roce 2007 (pokud ovšem vůbec).

Kromě sedanu a kombi (S40 a V50) chce Volvo zasáhnout segment nižší střední třídy také hatchbackem, který by měl být konkurencí pro Volkswagen Golf. Model C30 přijde na trh v roce 2006, podrobnější informace zatím nejsou známy. Třešničkou na dortu bude inovace kabrioletu C70, který dostane pevnou skládací střechu podobně jako Peugeot 307 CC, Mercedes-Benz SLK apod. Produkce modelu C70 CC je plánována na příští rok, o design se postará italské studio Pininfarina. Mluví se také o kupé na bázi nového sedanu S80.

Ten přijde na trh v roce 2006. Dostane novou platformu (C/D), kterou bude sdílet s Mazdou a Fordem, modernější automatické převodovky a silnější motory. Designově půjde spíše o evoluci stávajícho modelu než nějakou revoluci ve stylu Méganu. Zákazníci tohoto modelu vyšší střední třídy jsou převážně konzervativní a na nějaké výstřelky nejsou moc zvědaví. Na platformě nové generace S80 pak stane pokračovatel řady XC90 (2009). Novinkou v jeho nabídce motorů bude benzínový osmiválec určený především pro americký trh; objem bude vyšší než čtyři litry a výkon přes 300 koní. Evropu zase zaujmou vylepšené naftové pětiválce. Zkrátka je na co se těšit.

Zdroj: Auto Motor und Sport

bazar

Volvo XC90 2,4
Rok výroby: 2011
Stav: 118 740 km
Cena: 560 000 Kč
Volvo S80 2,4
Rok výroby: 2012
Stav: 117 530 km
Cena: 380 000 Kč
Volvo XC90 2,4
Rok výroby: 2010
Stav: 199 811 km
Cena: 390 000 Kč
Volvo V40 1,9
Rok výroby: 2004
Stav: 242 247 km
Cena: 60 000 Kč
Volvo V60 2
Rok výroby: 2012
Stav: 156 631 km
Cena: 320 000 Kč
Volvo XC60 2,4
Rok výroby: 2008
Stav: 193 679 km
Cena: 300 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků