Volvo P1800 se blíží nájezdu neuvěřitelných 5 milionů kilometrů!

Američan Irv Gordon je opět na scéně. Se svým kupé Volvo P1800 z roku 1966 se chystá prolomit hranici tří milionů najetých mil…

Spolehlivost současných automobilů patří také na Autorevue.cz k nejčastěji probíraným tématům. Často se hovoří o tom (a dokládají to i některé naše testy ojetin), že běžné zánovní auto je po 100 tis. km docela opotřebené a od 200 tis. km výše již není vůbec perspektivní do jeho nákupu investovat. Jenže Američan Irv Gordon z East Patchogue ve státě New York se pohybuje v poněkud jiných řádech…

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Irv Gordon a jeho rekordy lámající Volvo P1800

O tomto pánovi se v souvislosti s jeho autem začalo psát, když za volantem svého kupé Volvo P1800 vyrobeného v roce 1966 pokořil roku 2006 hranici 2 500 000 najetých mil, tedy něco přes 4 mil. km. Toto Volvo P1800 se zapsalo také Guinessovy knihy rekordů. V březnu roku 2004 se totiž Gordonův stroj stal oficiálně uznaným osobním automobilem s největším počtem najetých kilometrů. Na jeho tachometru tehdy stála hodnota 2 219 751 mil, což je 3 572 343 km (ano, čtete správně!).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Počítadlo ujeté vzdálenosti se na tomto voze protočilo již několikrát...

Jistě, jsou to hodnoty trochu jako z říše snů, ale auto jezdí dál a nyní má před sebou prolomení kulaté hodnoty 3 000 000 mil, což je více než 4,8 mil. km. Irv Gordon (73) se připravuje tuto slavnou chvíli oslavit v průběhu letošního září na Aljašce, což je poslední stát USA, který dosud nenavštívil. A jak je vůbec možné tolik toho najezdit? V daném případě hraje hlavní roli nejspíš skutečnost, že tento penzionovaný pedagog dojížděl denně 100 km do práce a 100 km z ní.

Dvoudveřoví padesátníci: Volvo P1800

Dvoudveřoví padesátníci: Volvo P1800

Irv je ale také zaníceným cestovatelem: už po čtyřech dnech od převzetí svého auta v pátek 30. června 1966 se dostavil do servisu k první garanční prohlídce s porcí 1 500 mil na tachometru. Pokud se Gordona zeptáte, žádný recept na zajištění spolehlivosti žádný univerzální recept nemá. Se svým autem jezdí jen v pravidelných intervalech do osvědčeného servisu Volvo. Jistě, na autě již za ty roky bylo určitě vyměněno kde co, ovšem dle dostupných údajů třeba motor disponuje původním blokem a dosud prošel jen dvojicí generálních oprav.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Svým Volvem Irv Gordon jezdí běžně i dnes 

Výše zmíněné Volvo P1800, jeho komfortní a bezpečností prvky ani způsob či hospodárnost jeho provozu nelze srovnávat s moderními automobily. Nicméně každý, kdo někdy důkladnějším způsobem přišel do kontaktu se zachovalým autem vyrobeným řekněme před rokem 1980, ten jistě potvrdí, že tehdy se auta stavěla jinak. Líp, či hůř? Zkrátka jinak. Zatímco dříve ale byly hlavními reklamními lákadly dálkové jízdy a výsledky v závodech, dnes se již vše točí jen okolo ceny a délky seznamu elektronických „vychytávek“…

Více na: volvocars.3millionreasons.com

bazar

Volvo S40 2
Rok výroby: 2004
Stav: 191 195 km
Cena: 83 000 Kč
Volvo C30 2
Rok výroby: 2009
Stav: 212 489 km
Cena: 120 000 Kč
Volvo V70 2,4
Rok výroby: 2006
Stav: 210 940 km
Cena: 136 000 Kč
Volvo S80 3,2
Rok výroby: 2007
Stav: 167 221 km
Cena: 216 000 Kč
Volvo XC90 2,4
Rok výroby: 2011
Stav: 130 106 km
Cena: 460 000 Kč
Volvo C30 1,6
Rok výroby: 2010
Stav: 127 448 km
Cena: 185 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků