Volvo opět hlásí problémy s bezpečnostními pásy u XC90

Automobilka Volvo si získala jméno především díky výrobě mimořádně bezpečných automobilů. Druhá generace modelu Volvo XC90 je považována za jeden z nejbezpečnějších vozů na trhu. To ale neznamená, že se mu svolávací akce vyhýbají.

V loňském roce byl model XC90 společně s modely S60, V60, XC90 a S90 zařazen na seznam automobilů, které musí do servisu na svolávací akci kvůli problémům s bezpečnostními pásy. Na počátku letošního roku se XC90 opět dostalo na seznam problematických vozů, společně s modely S90 a V90, a tentokrát šlo o boční airbagy. Nyní je na černé listině znovu, opět kvůli bezpečnostním pásům.

Svolávací akce, kterou organizuje americká asociace Národní správa bezpečnosti silničního provozu, se protentokrát týká malé součástky, která se může uvolnit a v případě nárazu se proměnit v nebezpečný projektil. Drobný díl se jmenuje Mikro plynový generátor a je součástí navíječe bezpečnostního pásu na pravém sedadle ve třetí řadě.

Naštěstí se problém týká prozatím velmi malého počtu vyrobených vozů (například v USA jde pouze o nějakých 1300 automobilů), které budou muset projít prohlídkou v autorizovaných servisech Volvo. Tam pak budou navíječe vyměněny. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

bazar

Volvo XC90 2,4
Rok výroby: 2011
Stav: 118 759 km
Cena: 540 000 Kč
Volvo S80 2,4
Rok výroby: 2012
Stav: 117 530 km
Cena: 370 000 Kč
Volvo V60 2
Rok výroby: 2014
Stav: 158 409 km
Cena: 370 000 Kč
Volvo V50 1,6
Rok výroby: 2006
Stav: 259 065 km
Cena: 100 000 Kč
Volvo C30 2
Rok výroby: 2007
Stav: 187 411 km
Cena: 136 000 Kč
Volvo V60 2
Rok výroby: 2012
Stav: 156 631 km
Cena: 316 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků