Volvo opět hlásí problémy s bezpečnostními pásy u XC90

Automobilka Volvo si získala jméno především díky výrobě mimořádně bezpečných automobilů. Druhá generace modelu Volvo XC90 je považována za jeden z nejbezpečnějších vozů na trhu. To ale neznamená, že se mu svolávací akce vyhýbají.

V loňském roce byl model XC90 společně s modely S60, V60, XC90 a S90 zařazen na seznam automobilů, které musí do servisu na svolávací akci kvůli problémům s bezpečnostními pásy. Na počátku letošního roku se XC90 opět dostalo na seznam problematických vozů, společně s modely S90 a V90, a tentokrát šlo o boční airbagy. Nyní je na černé listině znovu, opět kvůli bezpečnostním pásům.

Svolávací akce, kterou organizuje americká asociace Národní správa bezpečnosti silničního provozu, se protentokrát týká malé součástky, která se může uvolnit a v případě nárazu se proměnit v nebezpečný projektil. Drobný díl se jmenuje Mikro plynový generátor a je součástí navíječe bezpečnostního pásu na pravém sedadle ve třetí řadě.

Naštěstí se problém týká prozatím velmi malého počtu vyrobených vozů (například v USA jde pouze o nějakých 1300 automobilů), které budou muset projít prohlídkou v autorizovaných servisech Volvo. Tam pak budou navíječe vyměněny. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

včera | Radek Pecák | 8 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků