Volvo opět hlásí problémy s bezpečnostními pásy u XC90

Automobilka Volvo si získala jméno především díky výrobě mimořádně bezpečných automobilů. Druhá generace modelu Volvo XC90 je považována za jeden z nejbezpečnějších vozů na trhu. To ale neznamená, že se mu svolávací akce vyhýbají.

V loňském roce byl model XC90 společně s modely S60, V60, XC90 a S90 zařazen na seznam automobilů, které musí do servisu na svolávací akci kvůli problémům s bezpečnostními pásy. Na počátku letošního roku se XC90 opět dostalo na seznam problematických vozů, společně s modely S90 a V90, a tentokrát šlo o boční airbagy. Nyní je na černé listině znovu, opět kvůli bezpečnostním pásům.

Svolávací akce, kterou organizuje americká asociace Národní správa bezpečnosti silničního provozu, se protentokrát týká malé součástky, která se může uvolnit a v případě nárazu se proměnit v nebezpečný projektil. Drobný díl se jmenuje Mikro plynový generátor a je součástí navíječe bezpečnostního pásu na pravém sedadle ve třetí řadě.

Naštěstí se problém týká prozatím velmi malého počtu vyrobených vozů (například v USA jde pouze o nějakých 1300 automobilů), které budou muset projít prohlídkou v autorizovaných servisech Volvo. Tam pak budou navíječe vyměněny. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test Renaultu Clio R.S. po faceliftu: Je to opravdu ztracená generace?

Renault Clio R.S. 2017

Někteří odklon od jednoduššího pohonného ústrojí Renaultu neodpustí. Není to ale škoda? Jaké je Clio R.S. po faceliftu?

dnes | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Volkswagen Arteon

Volkswagen Arteon do třídních škatulí nezapadá. Na trh manažerských sedanů vstupuje jako černý kůň. Je dobré se rozhodnout právě pro tento model?

21.  7.  2017 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Test: Nissan Micra zpět na vrcholu své třídy! Má ale jednu zásadní vadu

Nissan Micra

Po předchozí nevýrazné generaci je Nissan Micra zpátky v plné síle. Vyzkoušeli jsme jej s motorem 0,9 I-GT.

13.  7.  2017 | Milan Lažanský | 15 příspěvků