Volvo opět zvyšuje bezpečnostní standardy. Vozy si teď budou povídat

Nemůžete s nimi jezdit dvě stě, monitorují váš zdravotní stav a teď už si spolu budou i povídat. Volva ze své vize jen tak neustoupí.

Volvo a bezpečnost, to je nerozlučná dvojka. Automobilka, která se řadí ke špičce v ochraně posádky, se chce stále držet titulu pionýra bezpečnostních systémů. Svůj post se nyní snaží potvrdit dalším inovativním systémem, o kterém se dosud jen mluvilo.

Elektrické Volvo XC40 přijede ještě letos. Doplní novou dvojici hybridních variant

Elektrické Volvo XC40 přijede ještě letos. Doplní novou dvojici hybridních variant

Půjde o varování před kluzkým povrchem nebo jiná nebezpečí na silnici, která si budou švédské vozy mezi sebou posílat pomocí cloudové sítě. Systémem bude vybaveno každé nové Volvo a lze jej zpětně doinstalovat i do starších modelů. Již funguje ve Švédsku a Norsku, nyní bude pokrývat celou Evropu.

Systém bude prozatím fungovat pouze v bezpečné galaxii jménem Volvo. Sdílení dat s ostatními značkami je předmětem diskuze. Švédská automobilka ale nabádá ostatní výrobce, aby spolu tato data, která mají pomáhat bezpečnosti na silnici, sdíleli.

Volvo chce detekovat opilé řidiče za volantem. Použije k tomu kamery v interiéru

Volvo chce detekovat opilé řidiče za volantem. Použije k tomu kamery v interiéru

„Čím více vozidel bude v reálném čase sdílet bezpečnostní informace, tím vyšší bezpečnost bude na silnicích. Doufáme v navázání další spolupráce s partnery, kteří sdílejí náš závazek k bezpečnosti,“ řekla Malin Ekholm, ředitelka centra bezpečnosti automobilky Volvo Cars.

V předstihu varovat před nebezpečím na silnici bude určitě vítaným asistentem. Ať už půjde o ledovku na silnici nebo o odstavené vozidlo. Otázkou teď zůstává, kdy spolu začnou v této inovaci komunikovat i ostatní výrobci.

TEST Opel Astra 1.4 Turbo CVT: Tříválec + CVT = Drahá poukázka na průšvih?

Opel Astra 1.4 Turbo CVT

Kompaktní Opel se při aktuálním faceliftu velmi výrazně změnil, jakkoli to tak na první pohled nevypadá. Všechny motory jsou nyní výhradně tříválcové a ten nejsilnější se pojí s převodovkou CVT. Zní to vám to jako zaručený recept na mizérii na kolech?

dnes | Petr Schnagl | 6 příspěvků
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik