Volvo opět zvyšuje bezpečnostní standardy. Vozy si teď budou povídat

Nemůžete s nimi jezdit dvě stě, monitorují váš zdravotní stav a teď už si spolu budou i povídat. Volva ze své vize jen tak neustoupí.

Volvo a bezpečnost, to je nerozlučná dvojka. Automobilka, která se řadí ke špičce v ochraně posádky, se chce stále držet titulu pionýra bezpečnostních systémů. Svůj post se nyní snaží potvrdit dalším inovativním systémem, o kterém se dosud jen mluvilo.

Elektrické Volvo XC40 přijede ještě letos. Doplní novou dvojici hybridních variant

Elektrické Volvo XC40 přijede ještě letos. Doplní novou dvojici hybridních variant

Půjde o varování před kluzkým povrchem nebo jiná nebezpečí na silnici, která si budou švédské vozy mezi sebou posílat pomocí cloudové sítě. Systémem bude vybaveno každé nové Volvo a lze jej zpětně doinstalovat i do starších modelů. Již funguje ve Švédsku a Norsku, nyní bude pokrývat celou Evropu.

Systém bude prozatím fungovat pouze v bezpečné galaxii jménem Volvo. Sdílení dat s ostatními značkami je předmětem diskuze. Švédská automobilka ale nabádá ostatní výrobce, aby spolu tato data, která mají pomáhat bezpečnosti na silnici, sdíleli.

Volvo chce detekovat opilé řidiče za volantem. Použije k tomu kamery v interiéru

Volvo chce detekovat opilé řidiče za volantem. Použije k tomu kamery v interiéru

„Čím více vozidel bude v reálném čase sdílet bezpečnostní informace, tím vyšší bezpečnost bude na silnicích. Doufáme v navázání další spolupráce s partnery, kteří sdílejí náš závazek k bezpečnosti,“ řekla Malin Ekholm, ředitelka centra bezpečnosti automobilky Volvo Cars.

V předstihu varovat před nebezpečím na silnici bude určitě vítaným asistentem. Ať už půjde o ledovku na silnici nebo o odstavené vozidlo. Otázkou teď zůstává, kdy spolu začnou v této inovaci komunikovat i ostatní výrobci.

TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

1.  4.  2020 | Jan Mička | 59 příspěvků
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 147 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 25 příspěvků