Volvo odhalilo české ceny modelu XC60. Pod milion korun se zájemci nevejdou

Volvo na autosalonu v Ženevě oficiálně odhalilo nový model XC60. Ten nyní konečně dostal také český ceník, který startuje lehce nad jedním milionem korun.

Volvo odhalilo tuzemský ceník XC60, nejnovějšího přírůstku do rodiny švédského výrobce. Startuje na 1 047 900 českých korunách, za které dostanete dvoulitrový turbodiesel D3 spárovaný se šestistupňovým manuálem a pohonem předních kol. To vše v základní výbavě Kinetic. V případě volby motorizace D4 je k mání i automat a to za příplatek 60 tisíc Kč.

Nové Volvo XC60 nabídne hybridní verzi i vylepšeného autopilota

Nové Volvo XC60 nabídne hybridní verzi i vylepšeného autopilota

Volvo podrobnosti o košatosti základní výbavy zatím neprozradilo. Více tak víme až o vyšším stupni Momentum, který nabízí automatickou klimatizaci, 9" displej infotainmentu, elektricky ovládaná okénka, multifunkční kožený volant či systém brzdění s detekcí chodců i zvířat.

Volvo XC60: Naše fotogalerie z premiéry v Ženevě

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

​Na výběr jsou pochopitelně také zážehové jednotky, které se označují písmenem T. Startují na 1 329 900 korunách (za čtyřválec s výkonem 254 koní). Vyšplhat se ale můžete až na 1 607 200 Kč za silnější variantu s 320 koňskými silami ve výbavě Inscription. Ta navíc nabízí větší obrazovku a kola, kvalitnější zpracování interiéru či volbu jízdních režimů.

Volvo XC60 ve variantě Polestar? Takto by prý mohlo vypadat

Volvo XC60 ve variantě Polestar? Takto by prý mohlo vypadat

V nabídce je také hybridní pohon, jehož cena začíná na 1 847 700 korunách, za nejdražší výbavu Inscription pak zaplatíte 1 957 700 Kč. První kusy druhé generace modelu dorazí na český trh v září tohoto roku.

Volvo XC60: Oficiální fotogalerie

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Technická data a ceny výbav

Motorizace T5 T6 T8 (Twin-Engine) D3 D4 D5
Pohon 4x4 4x4 4x4 4x2 4x4 4x4
Zdvihový objem (cm3) 1969 1969 1969 1969 1969 1969
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4 4/4 4/4 4/4
Max. výkon (kW) 187 235 235+65 110 140 173
Točivý moment (Nm) 350 400 400+240 320 400 480
Převodovka 8A 8A 8A 6M 6M/8A 8A
Výbava Kinetic (Kč) - - - 1 047 900 1 169 900 -
Výbava Momentum (Kč) 1 329 900 1 484 900 1 847 700 1 133 900 1 255 900 1 420 900
Výbava Inscription (Kč) 1 452 200 1 607 200 1 957 700 1 256 200 1 378 200 1 543 200
Výbava R-Design (Kč) 1 409 300 1 564 300 1 915 600 1 213 300 1 335 300 1 500 300
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků