Volvo: nový šestiválec s brutálním výkonem

Jak jsme psali už dříve, Volvo pracuje na zcela novém řadovém šestiválci, který se představí v novém Volvu S80 v létě 2006 a bude nabízen také v jaguarech a ve vrcholných modelech Fordu. Jednotka S16 s hlinikovým blokem bude nabízena buď s podélným uložením, nebo uložením napříč. Navzdory válci navíc je motor menší než stávající pětiválec nabízený Volvem.

Šestiválec bude nabízen ve třech verzích. Atmosférický R6 3.2 l (175 kW, 320 Nm) a dva přeplňované šestiválce o obsahu 3.0 l, výkonem 210 resp. 257 kW (285 k, 350 k) a kroutícím momentem 400 resp. 450 Nm. Motor 3.2 R6 je vybaven variabilním časováním sacích ventilů a motory 3.0 R6 časováním ventilů jak sacích, tak výfukových.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

včera | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků