Volvo má tři nové zajímavé koncepty pro zlepšení bezpečnosti

Volvo patřilo odjakživa k lídrům ve vývoji aktivní i pasivní bezpečnosti. V současnosti automobilka pracuje na třech zajímavých konceptech, které jistě stojí za krátké představení. První ze systémů je varování před kolizí s chodcem a samočinné brždění v krizových situacích při střetech s chodcem. Druhým je systém automatického vyhnutí se kolizi a třetím pak komunikační systém mezi automobily.

Systém varování před kolizí spolu s automatickým brzděním využívá ke své činnosti radarovou technologii se širokým úhlem pokrytí. Ta dokáže identifikovat překážky před vozidlem a v případě nouze vyšle signál k nouzovému brždění. Stane se tak ovšem až po varování řidiče akustickým signálem a v případě, že ten nereaguje.

Systém automatického vyhnutí se kolizi používá soustavu kamer umístěných po stranách a na přídí vozu. Ty dokážou kontrolovat aktuální pozici vozu v jízdních pruzích. Pokud automobil přejde do jiného jízdního pruhu bez použití směrových světel, řidič je opět varován akustickým signálem. Při přejezdu do protisměru dokáže tuto situaci systém rozpoznat a automaticky zásahem do řízení vrátí vůz zpět do původního jízdního pruhu.

Poslední lahůdkou je komunikace mezi automobily, které by si navzájem odevzdávaly informace o jízdě a dokázaly se tak navzájem včas informovat třeba před potkáním v slepé zatáčce nebo při rychlé jízdě na dálnici. Je ale třeba říct, že kým se podobný systém mezi automobily rozšíří, potrvá to zřejmě ještě pěkně dlouho.

Nyní se ale naskýtá otázka, kam až technologie půjdou. Je dost možné, že zanedlouho povolenou rychlost nepřekročíte nikde ani o kilometer za hodinu, vůz to jednoduše nedovolí. Na druhou stranu, s masivním rozšířením podobných systémů se v blízké době rozhodně nepočítá.

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 20 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků