Volvo má tři nové zajímavé koncepty pro zlepšení bezpečnosti

Volvo patřilo odjakživa k lídrům ve vývoji aktivní i pasivní bezpečnosti. V současnosti automobilka pracuje na třech zajímavých konceptech, které jistě stojí za krátké představení. První ze systémů je varování před kolizí s chodcem a samočinné brždění v krizových situacích při střetech s chodcem. Druhým je systém automatického vyhnutí se kolizi a třetím pak komunikační systém mezi automobily.

Systém varování před kolizí spolu s automatickým brzděním využívá ke své činnosti radarovou technologii se širokým úhlem pokrytí. Ta dokáže identifikovat překážky před vozidlem a v případě nouze vyšle signál k nouzovému brždění. Stane se tak ovšem až po varování řidiče akustickým signálem a v případě, že ten nereaguje.

Systém automatického vyhnutí se kolizi používá soustavu kamer umístěných po stranách a na přídí vozu. Ty dokážou kontrolovat aktuální pozici vozu v jízdních pruzích. Pokud automobil přejde do jiného jízdního pruhu bez použití směrových světel, řidič je opět varován akustickým signálem. Při přejezdu do protisměru dokáže tuto situaci systém rozpoznat a automaticky zásahem do řízení vrátí vůz zpět do původního jízdního pruhu.

Poslední lahůdkou je komunikace mezi automobily, které by si navzájem odevzdávaly informace o jízdě a dokázaly se tak navzájem včas informovat třeba před potkáním v slepé zatáčce nebo při rychlé jízdě na dálnici. Je ale třeba říct, že kým se podobný systém mezi automobily rozšíří, potrvá to zřejmě ještě pěkně dlouho.

Nyní se ale naskýtá otázka, kam až technologie půjdou. Je dost možné, že zanedlouho povolenou rychlost nepřekročíte nikde ani o kilometer za hodinu, vůz to jednoduše nedovolí. Na druhou stranu, s masivním rozšířením podobných systémů se v blízké době rozhodně nepočítá.

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků