Volvo má tři nové zajímavé koncepty pro zlepšení bezpečnosti

Volvo patřilo odjakživa k lídrům ve vývoji aktivní i pasivní bezpečnosti. V současnosti automobilka pracuje na třech zajímavých konceptech, které jistě stojí za krátké představení. První ze systémů je varování před kolizí s chodcem a samočinné brždění v krizových situacích při střetech s chodcem. Druhým je systém automatického vyhnutí se kolizi a třetím pak komunikační systém mezi automobily.

Systém varování před kolizí spolu s automatickým brzděním využívá ke své činnosti radarovou technologii se širokým úhlem pokrytí. Ta dokáže identifikovat překážky před vozidlem a v případě nouze vyšle signál k nouzovému brždění. Stane se tak ovšem až po varování řidiče akustickým signálem a v případě, že ten nereaguje.

Systém automatického vyhnutí se kolizi používá soustavu kamer umístěných po stranách a na přídí vozu. Ty dokážou kontrolovat aktuální pozici vozu v jízdních pruzích. Pokud automobil přejde do jiného jízdního pruhu bez použití směrových světel, řidič je opět varován akustickým signálem. Při přejezdu do protisměru dokáže tuto situaci systém rozpoznat a automaticky zásahem do řízení vrátí vůz zpět do původního jízdního pruhu.

Poslední lahůdkou je komunikace mezi automobily, které by si navzájem odevzdávaly informace o jízdě a dokázaly se tak navzájem včas informovat třeba před potkáním v slepé zatáčce nebo při rychlé jízdě na dálnici. Je ale třeba říct, že kým se podobný systém mezi automobily rozšíří, potrvá to zřejmě ještě pěkně dlouho.

Nyní se ale naskýtá otázka, kam až technologie půjdou. Je dost možné, že zanedlouho povolenou rychlost nepřekročíte nikde ani o kilometer za hodinu, vůz to jednoduše nedovolí. Na druhou stranu, s masivním rozšířením podobných systémů se v blízké době rozhodně nepočítá.

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

včera | Jan Mička | 58 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků