Volvo má nový dieselový pětiválec 2,0 a vylepšené šestiválce

V modelovém roce 2011 se pod kapotami vozů Volvo napříč celou modelovou škálou objeví nový vznětový pětiválec s přeplňováním. Ve svém principu se jedná o starší motor s objemem 2,4 l zredukovaným na rovné dva litry, dodávat by se měl ve třech výkonových odladěních. Základní nastavení D3 s výkonem 163 koní (119 kW) a točivým momentem 400 Nm bude možno objednávat v typech S80, V70, XC60 a XC70. Pro menší řady C30, S40, V50 a C70 jsou určeny verze D3 a D4. První má výkon snížený na 150 koní (110 kW) a točivý moment na 350 Nm, ta silnější však dává 177 koní (130 kW) a 400 Nm. Ve všech případech bude na tento pětiválec navazovat šestistupňová převodovka, a to buď s manuálním, nebo automatickým řazením.

Kromě toho byly modifikovány i zážehové šestiválce. Přeplňovaný „třílitr“ T6 nyní dává 304 koní (223 kW) a jeho točivý moment vrcholí hodnotou 440 Nm. Atmosféricky plněná jednotka s objemem 3,2 l dostala nový klikový hřídel a nyní dosahuje výkonu 243 koní (178 kW) a točivého momentu 320 Nm. Pro plnění požadavků americké emisní normy PZEV (Partial Zero Emission Vehicle) se bude posledně jmenovaný motor dodávat i ve verzi s výkonem sníženým na 231 koní (169 kW) a točivým momentem 300 Nm. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Volvo C30 / Volvo S60 / Volvo S80
TEST Renault Mégane Grandtour GT dCi: Ekonomická nerovnice

Renault Mégane Grandtour GT dCi

Úsporných vozů s vizáží ostrých verzí se na českém trhu najde spousta. Zkoušený Mégane GT dCi je jedním z nich, jedna věc nám na něm ale nesedí. A motor to není.

včera | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

21.  11.  2017 | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků