Volvo má nový dieselový pětiválec 2,0 a vylepšené šestiválce

V modelovém roce 2011 se pod kapotami vozů Volvo napříč celou modelovou škálou objeví nový vznětový pětiválec s přeplňováním. Ve svém principu se jedná o starší motor s objemem 2,4 l zredukovaným na rovné dva litry, dodávat by se měl ve třech výkonových odladěních. Základní nastavení D3 s výkonem 163 koní (119 kW) a točivým momentem 400 Nm bude možno objednávat v typech S80, V70, XC60 a XC70. Pro menší řady C30, S40, V50 a C70 jsou určeny verze D3 a D4. První má výkon snížený na 150 koní (110 kW) a točivý moment na 350 Nm, ta silnější však dává 177 koní (130 kW) a 400 Nm. Ve všech případech bude na tento pětiválec navazovat šestistupňová převodovka, a to buď s manuálním, nebo automatickým řazením.

Kromě toho byly modifikovány i zážehové šestiválce. Přeplňovaný „třílitr“ T6 nyní dává 304 koní (223 kW) a jeho točivý moment vrcholí hodnotou 440 Nm. Atmosféricky plněná jednotka s objemem 3,2 l dostala nový klikový hřídel a nyní dosahuje výkonu 243 koní (178 kW) a točivého momentu 320 Nm. Pro plnění požadavků americké emisní normy PZEV (Partial Zero Emission Vehicle) se bude posledně jmenovaný motor dodávat i ve verzi s výkonem sníženým na 231 koní (169 kW) a točivým momentem 300 Nm. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Volvo C30 / Volvo S60 / Volvo S80
TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků