Volvo má nový dieselový pětiválec 2,0 a vylepšené šestiválce

V modelovém roce 2011 se pod kapotami vozů Volvo napříč celou modelovou škálou objeví nový vznětový pětiválec s přeplňováním. Ve svém principu se jedná o starší motor s objemem 2,4 l zredukovaným na rovné dva litry, dodávat by se měl ve třech výkonových odladěních. Základní nastavení D3 s výkonem 163 koní (119 kW) a točivým momentem 400 Nm bude možno objednávat v typech S80, V70, XC60 a XC70. Pro menší řady C30, S40, V50 a C70 jsou určeny verze D3 a D4. První má výkon snížený na 150 koní (110 kW) a točivý moment na 350 Nm, ta silnější však dává 177 koní (130 kW) a 400 Nm. Ve všech případech bude na tento pětiválec navazovat šestistupňová převodovka, a to buď s manuálním, nebo automatickým řazením.

Kromě toho byly modifikovány i zážehové šestiválce. Přeplňovaný „třílitr“ T6 nyní dává 304 koní (223 kW) a jeho točivý moment vrcholí hodnotou 440 Nm. Atmosféricky plněná jednotka s objemem 3,2 l dostala nový klikový hřídel a nyní dosahuje výkonu 243 koní (178 kW) a točivého momentu 320 Nm. Pro plnění požadavků americké emisní normy PZEV (Partial Zero Emission Vehicle) se bude posledně jmenovaný motor dodávat i ve verzi s výkonem sníženým na 231 koní (169 kW) a točivým momentem 300 Nm. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Volvo C30 / Volvo S60 / Volvo S80
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

včera | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků