Volvo má nový čtyřválec, ze dvou litrů objemu dává 450 koní

Volvo má nový čtyřválec, ze dvou litrů objemu dává 450 koní

Zpráva, že nové Volvo XC90 bude k dostání výhradně se čtyřválcovými motory, se u části veřejnosti nesetkala s úplně nadšeným přijetím. Nejde (jen) o parametry, ty jsou v nejsilnější verzi úctyhodné, ale spíš o pocit, že velké luxusní SUV a navíc vlajková loď značky potřebuje víceválcový motor. 

Volvo však nyní škarohlídům předložilo další pádný argument na obhajobu své čtyřválcové strategie: Nový motor High Performance Drive-E s nezvyklou konfigurací přeplňovací soustavy. Tvoří ji dvojice paralelních turbodmychadel a elektricky poháněný kompresor, který pomáhá ona dvě turba roztáčet.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Zatím nejvýkonnější motor řady Drive-E je osazen hned trojicí dmychadel, z nichž ale pouze dvě slouží přímo k plnění válců; elektrický kompresor roztáčí obě turba

Výsledkem je podle automobilky absence jakékoliv prodlevy na sešlápnutí plynu a úctyhodný výkon 450 koní. 

Motor bohužel zatím není určen k sériové aplikaci. Jedná se o koncept, který má demonstrovat výhody „downsizingu“. Na jeho vývoji se podílely také firmy AVL, Denso a Volvo Polestar Racing.

TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

včera | Milan Lažanský | 9 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků