Volvo má nový čtyřválec, ze dvou litrů objemu dává 450 koní

Volvo má nový čtyřválec, ze dvou litrů objemu dává 450 koní

Zpráva, že nové Volvo XC90 bude k dostání výhradně se čtyřválcovými motory, se u části veřejnosti nesetkala s úplně nadšeným přijetím. Nejde (jen) o parametry, ty jsou v nejsilnější verzi úctyhodné, ale spíš o pocit, že velké luxusní SUV a navíc vlajková loď značky potřebuje víceválcový motor. 

Volvo však nyní škarohlídům předložilo další pádný argument na obhajobu své čtyřválcové strategie: Nový motor High Performance Drive-E s nezvyklou konfigurací přeplňovací soustavy. Tvoří ji dvojice paralelních turbodmychadel a elektricky poháněný kompresor, který pomáhá ona dvě turba roztáčet.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Zatím nejvýkonnější motor řady Drive-E je osazen hned trojicí dmychadel, z nichž ale pouze dvě slouží přímo k plnění válců; elektrický kompresor roztáčí obě turba

Výsledkem je podle automobilky absence jakékoliv prodlevy na sešlápnutí plynu a úctyhodný výkon 450 koní. 

Motor bohužel zatím není určen k sériové aplikaci. Jedná se o koncept, který má demonstrovat výhody „downsizingu“. Na jeho vývoji se podílely také firmy AVL, Denso a Volvo Polestar Racing.

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

dnes | Michal Žďárský
Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

včera | Daniel Havlina | 12 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků