Volvo má nový čtyřválec, ze dvou litrů objemu dává 450 koní

Volvo má nový čtyřválec, ze dvou litrů objemu dává 450 koní

Zpráva, že nové Volvo XC90 bude k dostání výhradně se čtyřválcovými motory, se u části veřejnosti nesetkala s úplně nadšeným přijetím. Nejde (jen) o parametry, ty jsou v nejsilnější verzi úctyhodné, ale spíš o pocit, že velké luxusní SUV a navíc vlajková loď značky potřebuje víceválcový motor. 

Volvo však nyní škarohlídům předložilo další pádný argument na obhajobu své čtyřválcové strategie: Nový motor High Performance Drive-E s nezvyklou konfigurací přeplňovací soustavy. Tvoří ji dvojice paralelních turbodmychadel a elektricky poháněný kompresor, který pomáhá ona dvě turba roztáčet.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Zatím nejvýkonnější motor řady Drive-E je osazen hned trojicí dmychadel, z nichž ale pouze dvě slouží přímo k plnění válců; elektrický kompresor roztáčí obě turba

Výsledkem je podle automobilky absence jakékoliv prodlevy na sešlápnutí plynu a úctyhodný výkon 450 koní. 

Motor bohužel zatím není určen k sériové aplikaci. Jedná se o koncept, který má demonstrovat výhody „downsizingu“. Na jeho vývoji se podílely také firmy AVL, Denso a Volvo Polestar Racing.

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 11 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků