Volvo má nový bezpečnostní systém proti kolizím

Švédská automobilka Volvo představila svou novinku v oblasti bezpečnostních technologií. Tou se snaží dále utvrzovat svou pozici automobilky maximálně dbající o bezpečnost a své vozy udržet v této oblasti mezi nejlepšími.

Ze statistik dopravních nehod vyplývá, že většina (až 75 procent) kolizí mezi automobily se odehrává při rychlostech nižších, než je 30 km/h. Typické „ťukance” ve městech a v popojíždějících kolonách jsou denním chlebem dopravních policistů.

Přestože v dnešní době existuje řada systémů, které přechází dopravním nehodám, žádný z nich není určen přímo pro použití v nízkých rychlostech a hustém provozu. Většina z nich se soustředí na rychlosti nad 50 km/h.

Nový systém City Safety, neboli „městská bezpečnost” je aktivní právě do rychlosti 30 km/h. Systém sleduje, pomocí optického radaru, který je umístěn v horní části čelního skla, situaci před vozem až do vzdálenosti 6 metrů.

Pokud automobil před vámi náhle zastaví, nebo začne silně brzdit, systém automaticky připraví vůz k brzdění, tím že aktivuje brzdový asistent a pak již stačí jen jemně zmáčknout brzdový pedál a vůz brzdí na maximum. Pokud ovšem systém vyhodnotí, že řidič na situaci před vozem nereaguje, začne sám, nezávisle na řidiči, brzdit.

Systém monitoruje situaci před vozem až 50krát za sekundu a na základě vzdálenosti od vozidla před vámi, polohou brzdového pedálu a dalších informací vyhodnocuje, zda je řidič schopen při této brzdné síle zabrzdit. Pokud ne, tak sám zvýší brzdný účinek a ubere plyn.

Systém má však i pár nevýhod. Jednou z nich je omezená funkce optického radaru. Zde je nutné, aby bylo sklo před radarem stále čisté, jinak může dojít k chybným vyhodnocením. Protože se nejedná o klasický mikrovlnný radar, ale optický snižuje se jeho účinnost při mlze, sněžení nebo dešti, naopak noční tma systému nevadí.

Další nevýhodou je pak fakt, že systém nemonitoruje situaci za vozem, tedy zajímá ho jen to, co se děje před ním. Pokud tedy vyvolá maximální brzdný účinek, se kterým řidič za vámi nepočítá, může dojít k jiné kolizi. Zde se ovšem (trochu naivně...) předpokládá, že řidič za vámi dodržuje bezpečnou vzdálenost.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Volvo City Safety
TEST Mercedes-Benz A 180 d: Opravdu potřebujete naftu?

Mercedes-Benz A 180 d

Nová generace Mercedesu třídy A dostala svěží vnější tvary a doslova revoluční interiér. Otestovali jsme jedinou vznětovou verzi nabídky a příjemně překvapila nejenom reálnou spotřebou.

včera | Jan Mička | 16 příspěvků
Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

13.  12.  2018 | Miro Mihálik | 21 příspěvků
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků