Volvo má nový bezpečnostní systém proti kolizím

Švédská automobilka Volvo představila svou novinku v oblasti bezpečnostních technologií. Tou se snaží dále utvrzovat svou pozici automobilky maximálně dbající o bezpečnost a své vozy udržet v této oblasti mezi nejlepšími.

Ze statistik dopravních nehod vyplývá, že většina (až 75 procent) kolizí mezi automobily se odehrává při rychlostech nižších, než je 30 km/h. Typické „ťukance” ve městech a v popojíždějících kolonách jsou denním chlebem dopravních policistů.

Přestože v dnešní době existuje řada systémů, které přechází dopravním nehodám, žádný z nich není určen přímo pro použití v nízkých rychlostech a hustém provozu. Většina z nich se soustředí na rychlosti nad 50 km/h.

Nový systém City Safety, neboli „městská bezpečnost” je aktivní právě do rychlosti 30 km/h. Systém sleduje, pomocí optického radaru, který je umístěn v horní části čelního skla, situaci před vozem až do vzdálenosti 6 metrů.

Pokud automobil před vámi náhle zastaví, nebo začne silně brzdit, systém automaticky připraví vůz k brzdění, tím že aktivuje brzdový asistent a pak již stačí jen jemně zmáčknout brzdový pedál a vůz brzdí na maximum. Pokud ovšem systém vyhodnotí, že řidič na situaci před vozem nereaguje, začne sám, nezávisle na řidiči, brzdit.

Systém monitoruje situaci před vozem až 50krát za sekundu a na základě vzdálenosti od vozidla před vámi, polohou brzdového pedálu a dalších informací vyhodnocuje, zda je řidič schopen při této brzdné síle zabrzdit. Pokud ne, tak sám zvýší brzdný účinek a ubere plyn.

Systém má však i pár nevýhod. Jednou z nich je omezená funkce optického radaru. Zde je nutné, aby bylo sklo před radarem stále čisté, jinak může dojít k chybným vyhodnocením. Protože se nejedná o klasický mikrovlnný radar, ale optický snižuje se jeho účinnost při mlze, sněžení nebo dešti, naopak noční tma systému nevadí.

Další nevýhodou je pak fakt, že systém nemonitoruje situaci za vozem, tedy zajímá ho jen to, co se děje před ním. Pokud tedy vyvolá maximální brzdný účinek, se kterým řidič za vámi nepočítá, může dojít k jiné kolizi. Zde se ovšem (trochu naivně...) předpokládá, že řidič za vámi dodržuje bezpečnou vzdálenost.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Volvo City Safety
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 28 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 12 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků