Volvo má ambiciózní plán. Auta chce vyrábět z recyklovaných plastů

Švédská automobilka chce minimalizovat globální ekologickou stopu. Zaměřit se proto chce na větší využívání plastových dílů z recyklovaných materiálů.

Společnost Volvo Cars oznámila veřejnosti ambiciózní cíl. Zaměřit se chce na větší využití recyklovaných materiálů. Od roku 2025 má být až 25% plastových dílů v každém novém voze švédské značky vyrobeno z recyklovaných materiálů.

Automobilka chce, aby její kroky následovali také dodavatelé pro automobilový průmysl. Intenzivnější spolupráce s výrobci má přinést novou generaci součástek s maximálně udržitelným charakterem s důrazem na rozsáhlejší využívání recyklovaných plastů.

Pro skeptiky už stihla automobilka představit i speciální verzi vozu využívající plastové díly vyrobené z recyklovaných materiálů. Pro tento účel vybrala plug-in hybridní XC60 T8 Twin Engine. Na první pohled vypadá jako běžná verze, celá řada dílů je ale z recyklovaných materiálů. 

Volvo XC60 T8 předvedlo dynamiku. Ještě někomu hybrid nevoní?

Volvo XC60 T8 předvedlo dynamiku. Ještě někomu hybrid nevoní?

Unikátní kousek byl symbolicky představen na Ocean Summitu pořádaném v rámci göteborské zastávky závodu Volvo Ocean Race. Celý závod se v rámci partnerství s kampaní Clean Seas (Čistá moře) Organizace spojených národů zaměřuje na udržitelný rozvoj. 

A čím je vlastně vůz specifický? Středový tunel je například vyroben z recyklovaných vláken a plastů získaných z vyřazených rybářských sítí a námořních lan. Recyklované PET lahve a bavlna pocházející z odstřižků při výrobě oděvů zase slouží jako podlahové koberečky. Využití našla také sedadla starých vozů Volvo určených k likvidaci. Z nich automobilka vyrobila zvukovou izolaci pod kapotou vozu.

Volvo chystá novou generaci výkonných modelů. Tady je první ochutnávka

Volvo chystá novou generaci výkonných modelů. Tady je první ochutnávka

"Společnost Volvo Cars se zavázala minimalizovat svou globální ekologickou stopu. Péče o životní prostředí představuje jednu z klíčových hodnot, které automobilka Volvo vyznává, a my budeme i nadále pokračovat v hledání nových způsobů, jak dodat našemu podnikání udržitelnější rozměr. Uvedený vůz a naše ambice využívat recyklované plasty jsou jen dalšími doklady toho, že svůj závazek bereme vážně," řekl Håkan Samuelsson, prezident a generální ředitel společnosti Volvo Cars. 

 

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků