Volvo letos uvede poslední generaci naftových motorů. Dalších už se nedočkáme

Hlavní cestou je elektrifikace, éra dieselů prostě končí. Volvo nyní oznamuje, že letos uvede svou vůbec poslední generaci naftových motorů.

Menší benzinové turbomotory, hybridní ústrojí a plnohodnotná elektrifikace. Přestože jsou naftové motory stále důležitou součástí nabídky mnoha modelů švédského Volva, v budoucnosti už pro nafťáky prostě místo není. Automobilka tento scénář prohlašovala již dříve a nyní svou cestu dále potvrzuje. V červnu přivítáme novou generaci naftových motorů Volvo, která bude rovněž tou úplně poslední.

„Další generaci naftových motorů uvedeme v červnu. V nabídce přitom normálně vydrží na tři až čtyři roky, tudíž výhledově za pět, možná šest let už diesely nabízet vůbec nebudeme,“ uvedl britskému Autocaru Lex Kerssemakers, vedoucí Volva pro evropský trh.  

Volvo XC90 má po modernizaci. Dostalo 6 sedadel a řízené dobíjení

Volvo XC90 má po modernizaci. Dostalo 6 sedadel a řízené dobíjení

S naftou tedy Volvo počítá jenom v krátkodobém hledisku. Tím by se rovněž potvrdily zvěsti, že zbrusu nová generace SUV XC90 by již naftové motory pod kapotu nedostala a spolehla by se pouze na hybridní či plně elektrickou techniku. Nedávná modernizace současné generace XC90 se nových dieselů dočká zřejmě během letošního léta. Příjezd nástupce se však očekává právě do tří až čtyř let, kdy už bude Volvo naftě mávat na rozloučenou.

„Musíme si stanovit priority – nelze se věnovat všemu,“ okomentoval vývoj naftových motorů už minulý rok generální ředitel Volva Hakan Samuelsson. „Jestli chceme být rychlí na poli elektrifikace, nesmíme se zbytečně zatěžovat jinými formami pohonu. Proto už také S60 nedostala možnost naftového motoru a tímto směrem chceme pokračovat dále u všech nových aut. XC90 nevyjímaje.“

Omezíme rychlost na 180 km/h, i kdyby to mělo zachránit jediný život, říká Volvo

Omezíme rychlost na 180 km/h, i kdyby to mělo zachránit jediný život, říká Volvo

Volvo si prostě s razantními plány hlavu nedělá a nechce být první v řadě pouze na poli elektrifikace. Posedlost bezpečností je u Volva známá věc, nedávno ovšem švédská automobilka zdvihla vlnu kontroverze, když oznámila plán celoplošného omezení maximální rychlosti u svých modelů na 180 km/h. Více jsme psali zde.

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 46 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 13 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků