Volvo končí se spalovacími motory. Novinky od roku 2019 už jen s elektromotory

18 komentářů

LibiSeMiVolvo
23. března • 21:41

Je to bud a nebo. Se zajicem tempo drzet asi nedokaze, ale treba ho muze predehnat. Kdo vi, jestli tohle, mozna kratkozrake rozhreseni dnesni situace, neni vnimano jako vyhledove rozhodnuti. Je totiz otazkou, co umoznuje soucasna a v blizke budoucnosti technicka vyspelost v oblasti teto pohonne koncepce a jak moc je tato technicka uroven dilem tlaku ze strany politiku. Pokud drive pohonne koncepty urcoval technickej pokrok sam o sobe, plati, ze dnes podobu technickych reseni urcuji myslenkove smerovani lidi mene spjatych obecne s automobilizmem nez tomu bylo drive? Je to mozne, jakoby soucasna elektromobilita byla synonymem probemu, obvykle spjatych s predcasnym porodem. Nadseni z dob minulych, vystridala nutnost z neustaleho snizovani normy CO2, se kterou se treba soucasna uroven elektromobility jeste nenaucila drzet krok. I kdyz vlastne, to co pisi muze byt jen domenkou, pokud by momentalne nejlepsi elektromobil byla Tesla a ne treba auto od znacky, ktera by mela hlavni odbytiste na trzich, kde je kladen daleko vetsi duraz na ustup stavajicich druhu pohonu.
Je zrejme, ze elektromotory nejsou, zadnym pokrokem v ramci dopravy tak jak tomu byvalo u dieselu, nebo treba lokomotiv, ale to co je v tomto pripade jen alternativou vedle uz zavedenych a casem vypilovanych druhu pohonu, nemusi znamenat, ze ji nebude, a to s jistotou patrit budoucnost. Tezko rici, jestli potencial motoru na klasicka paliva, dan jejich x letym vyvojem, je vetsi nez ten jaky skyta elektromobilita, v podobe vyvoje s ni souvisejicich technologii.
Doufam, ze Volvo je Volvem, ze jde o svedskou znacku, jiz jako takovou jeji cinsky (spolu)vlastnik (nevim jak to je) i tak respektuje, ale c pripade, ze by Geely predstavovalo stabilni ekonomicke zazemi, pak si Volvo muze o to vice jit vlastni cestou, respektive nemusi se tak ohlizet na to se pretahovat o zakaznictvo v konvencnich jistych vodach (i kdyz co je v kontextu pusobeni napoli kde je soustreden nejvetsi zajem jisteho) a vyclenit se tak o soutezeni v segmentu, ktery je jednak mozna na ustupu s ne tak dlouhym trvanim a druhek, ktery opanovava uz dlouho nemecka trojice.
Ja Volvu fandim a trochu mi to pripomina reformu, skrty, kdy se muze mit clovek po urcite obdobi dobrovolne hure s ohledem na perspektivu takoveho, v horizontu soucasnosti jinak nelibeho, rozhodnuti. Mozna je lepsi soustredit zajmy na neco co je sice jen na pocatku teprve, ale za to s vetsim potencialem, nez se snazit "sesadit" dlouhodobe v urcitem segmentu dominujici konkurenci, ktery je navic na ustupu - nebo jak je pravdepodobne, ze v dobe, kdy "auta na baterky" uz budou mit dojezdnost treba 1500 km na jedno nabiti, ktere treba bude trvat cca 20 - 30 min. , tak ze auta na klasicka paliva budou predstavovat ekvivalentni uspornost jak ekologickou, tak i financni? Ale kdo vi, treba uz budou tou dobou jezdit auta na salek silneho espressa.
Stav mnozstvi surovych zdroju - ze kterych se vyrabi zdroje pro pohonne jednotky, u nichz jde zase o pomer jejich mnozstvi na "vykonovy rozsah" - a technicka uroven onech jednotek. Efektivita urcuje prakticnost. To co je ted okrajova lifestylova zalezitost spis pro efekt, "doplnek" k zivotnimu postoji. Bude stejne zcela sprosteno techto pridomku, kdy volit tohle auto pujde i v pripade, kdy se clovek rozhoduje rozumem - coz bude pro, v te dobe soucasneho cloveka, daleko snazsi a bez nadechu sentimentu ala "kral je mrtev at zije kral", ktery si treba starsi rocnik neodpusti.
Ale co je dle meho dulezite? Uz ted se tesim na S60 a pokud bude tak krasne jak verim, ze bude...at proste Volvo nedopusti, aby byl clovek pristizen inflagranti jako ten kdo ma hodne velkou slabost pro krasu, pokud by se pro S60 rozhodoval i v pripade, ze by jizdnimi vlastnostmi zaostavala...ne ani tak za konkurenci, ale zaslouzenosti ono auto chtit, protoze aby takovy design prisel vnivec... Pokud by se vyladil podvozek, pokud i prevodovka splnovala zaslouzene naroky, pak cert vem ctyr valec, vedle toho jak ona S60 (verim ze bude vypadat). A taky verim, ze s roky se doladuje i jeho multimedialni system a ze i interier bude kvalitni. Kultivovanost ctyrvalce v ramci ctyrvalcu a podvozek, nebudou tohle achilovy paty S60?
Ja ji preji at se vyvede.

Ota
8. července • 13:07

Volvo končí ...

milanekjablonečák
6. července • 22:54

Tak hodně štěstí s tým pertinaxem.

Marthys
6. července • 22:14

Na učmouděné diesely bez filtru z Česka žádné Volvo nikdy mít nebude :-).

Kuk Vykuk
6. července • 14:05

Ale prdlajz, se spalovákama nekončej, ale už budou dělat jen hybridy a elektropekáče. Jěšte prodaj spoustu spalováků. Té zase novinařina tady B-]

mpolan
6. července • 18:44

Bulvár, no. Jako všude.

Radek
7. července • 12:26

To je zase titulek... Zajímalo by mě, jestli funguje opatření, který měl zavíst FB:
"Titulky článků, které jsou zavádějící a lákají ke kliknutí neférově, začnou z vaší domovské stránky na Facebooku postupně mizet."
Zdroj: http://technet.idnes.cz/facebook-blokovani-clanku... ...
Tohle je přímo ukázkovej adept...

Mirek
8. července • 20:17

Tady se zase pohybují ukázkově nechápaví lidé, když si člověk evidentně utahuje z titulku článku a přesto se najdou nechápaví, pomalejší mínusáci. Na to by se také mělo udělat nějaké opatření.:-D

Neurotic
6. července • 10:23

Těch pár lidí co stojí o elektromobil je nevytrhne a ten zbytek půjde jinam. oni, ale stejně ještě 3x změní názor:-D

Peter
6. července • 11:11

Tak to by mne zajímalo ke komu. Stačí si přečíst prohlášení jednotlivých automobilek. Pokud to splní, tak bych rád věděl co budou rusové a OPEC dělat se vší tou ropou. Holt je tu další revoluce. Nejdříve pára, pak benzín a nafta, a teď elektřina.

sokar
6. července • 19:58

Nejdříve pára, pak benzín a nafta, a teď elektřina....... a pak zase koňský povoz....:-(

oh.c!
6. července • 13:44

Uhlovodíková paliva byla něčím už nahrazena? Myslím tím levnější a dostupnější zdroj energie? Půjčím si váš výrok: "Nejdříve pára, pak benzín a nafta, a teď elektřina" tak třeba v něm stále vidím pana "Uhlovodíka" přítomného. Od začátku do konce, jen přešel z podoby pevné do kapalné a zase zpět :-) (uhlí, ropa, uhlí). Omlouvám se Volvu, ale řešení "závislosti" se opět odkládá. Ale marketing už běží :-).

Neurotic
6. července • 12:17

Třeba k BMW, které taky chtělo spalováky ukončit, ale pak si to rozmysleli. Jenže nejdříve se vlastnosti aut zlepšovali což u toho posledního poněkud neplatí:-D

Phalanx
6. července • 11:20

Myslím, že výběr bude dostatečný, každá automobilka bude sice dělat modely na elektřinu, ale ponechají si i modely čistě na benzín/dízl. Takže já se minimálně na další desetiletku nebojím..

amen
6. července • 9:54

Tak hodně štěstí, budete to potřebovat

Aladin
6. července • 11:33

Tohle rozhodnutí Volvu spíše pomůže. Na Evropském trhu stejně paběrkuje, takže pro těch pár zákazníků se vývoj nafťáků + zázemí a školení servisů asi zas tak moc nerentuje. Čína je pro elektriku jasná. A zbytek světa vč. usa uvítá mild hybridy. Pojede to stejně jako benzín, ale bude to v celkovém průměru trošku úspornější. A velká produkce tyto pohony zlevní. Lexusů se jako hybridů též nikdo nebojí. Když se to nebude muset strkat do zásuvky, je to jedno.

Mirek
6. července • 22:06

Jen by mě zajímalo, jaká kombinace pohonu bude u hybridu, když tedy končí se spalovacími motory, že by plachetnice?

Kuk Vykuk
6. července • 23:21

Přejdou na reaktivní pohon. Vetkne se vejfuk do zadku a jedém. Konzervy s fazolemy budou k dostání na každe pumpě :-D

Doporučujeme

Články odjinud