Volvo končí se spalovacími motory. Novinky od roku 2019 už jen s elektromotory

Volvo končí se spalovacími motory. Novinky od roku 2019 už jen s elektromotory

Volvo končí s vývojem nejen dieselových, ale všech čistě spalovacích motorů. Od roku 2019 bude každý nový model vybaven elektromotorem. Půjde tak buď o hybridní pohon nebo o elektromobil.

Toto rozhodnutí čínského vlastníka, společnosti Geely, působí v Evropě možná překvapivěji, než právě v Číně. Tam je tlak na elektromobilitu daleko vyšší. Tamní vláda dokonce uvažuje i o kvótách, díky kterým by měli mít elektromobily už příští rok osmiprocentní podíl na trhu. Automobilky, které tak pružné nebudou, se musí připravit na pokuty.

Polestar se oddělí od Volva. Samostatná značka nabídne elektrické sportovní modely

Polestar se oddělí od Volva. Samostatná značka nabídne elektrické sportovní modely

"Je to konec vozů vyráběných výhradně se spalovacím motorem", uvedl ve svém prohlášení výkonný ředitel společnosti Volvo Cars Hakan Samuelsson. Švédsko-čínská značka čistě spalovací pohonné ústrojí vyrábět sice nepřestane, žádný nový model se však už bez elektromotoru neobejde. Včetně značky Polestar, která se nedávno osamostatnila.

bazar

Volvo XC60 2,4
Rok výroby: 2008
Stav: 193 679 km
Cena: 300 000 Kč
Volvo S40 2
Rok výroby: 2007
Stav: 150 985 km
Cena: 140 000 Kč
Volvo V50 2
Rok výroby: 2007
Stav: 189 517 km
Cena: 120 000 Kč
Volvo XC60 2,4
Rok výroby: 2010
Stav: 57 819 km
Cena: 530 000 Kč
Volvo C30 2
Rok výroby: 2009
Stav: 212 489 km
Cena: 100 000 Kč
Volvo V70 2,4
Rok výroby: 2006
Stav: 211 054 km
Cena: 126 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 22 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků