Volvo končí se spalovacími motory. Novinky od roku 2019 už jen s elektromotory

Volvo končí se spalovacími motory. Novinky od roku 2019 už jen s elektromotory

Volvo končí s vývojem nejen dieselových, ale všech čistě spalovacích motorů. Od roku 2019 bude každý nový model vybaven elektromotorem. Půjde tak buď o hybridní pohon nebo o elektromobil.

Toto rozhodnutí čínského vlastníka, společnosti Geely, působí v Evropě možná překvapivěji, než právě v Číně. Tam je tlak na elektromobilitu daleko vyšší. Tamní vláda dokonce uvažuje i o kvótách, díky kterým by měli mít elektromobily už příští rok osmiprocentní podíl na trhu. Automobilky, které tak pružné nebudou, se musí připravit na pokuty.

Polestar se oddělí od Volva. Samostatná značka nabídne elektrické sportovní modely

Polestar se oddělí od Volva. Samostatná značka nabídne elektrické sportovní modely

"Je to konec vozů vyráběných výhradně se spalovacím motorem", uvedl ve svém prohlášení výkonný ředitel společnosti Volvo Cars Hakan Samuelsson. Švédsko-čínská značka čistě spalovací pohonné ústrojí vyrábět sice nepřestane, žádný nový model se však už bez elektromotoru neobejde. Včetně značky Polestar, která se nedávno osamostatnila.

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků