Volvo FH16: konečně pořádný kus auta

Na AutoRevue se na "náklaďáky" zrovna nespecializujeme, vlastně o nich nepíšeme vůbec. Ale i v tomto případě platí, že mimořádná událost si žádá mimořádné činy a představení nejsilnějšího tahače na světě je tou pravou šancí situaci změnit. Výkon Lamborghini a prostor autobusu, že by konečně konkurence pro Octavii RS?
Volvo FH16: konečně pořádný kus auta

Ak sa zrovna poobhliadate po niečom s výkonom superšportu a zároveň s miestom na prespanie, Volvo má pre Vás riešenie. Len včera predstavilo svoju vlajkovú loď FH16, najvýkonnejší sériový ťahač na trhu. Vývoj tohto kolosu stál 300 miliónov švédskych korún, takže výsledok by mal stáť za to.

FH16tku poháňa len šesť valcov usporiadaných v rade, avšak s objemom celých 16 litrov. Motor s označením D16E disponuje technológiou priameho vstrekovania paliva a podľa naladenia dosahuje 580, alebo 660 konských síl. Krútiaci moment dosahuje hodnôt 2800 a 3100 Nm. Dieselový D16E je dopovaný turboprepĺňaním a podporovaný medzichladičom stlačeného vzduchu. Kompresný pomer vo valcoch je 17.3:1.  Motor spĺňa emisné normy Euro 4 a zároveň je pripravený po úpravách spĺňať normy Euro 5, ktoré majú vstúpiť do platnosti v roku 2009.

Vodičovi má za úlohu pomáhať automatizovaná prevodovka I-Shift, ktorú je možné použiť pri ťahaní nákladov až do 60 ton. Vďaka I-shiftu a jej „inteligentnému“ radeniu Volvo dokázalo nielen uľahčiť život šoférom, ale zároveň znížiť spotrebu paliva. Prevodovka v kombinácii s touto pohonnou jednotkou zvyšuje brzdnú silu motora o 15 %.  V ponuke sú však na výber aj dve manuálne prevodovky, obe so štrnástimi prevodovými stupňami.

Podvozok je osadený bežnými listovými, prípadne parabolickými pružinami, pre náročnejších je potom k dispozícii systém vzduchového pruženia ECS (Electronicly Controlled Suspension). K zastaveniu napomáha brzdový asistent EBS, ktorý pôsobí v kombinácii s diskovými brzdami vyrobenými z teplu odolného materiálu. Celý brzdový systém patrí k špičke na trhu.

V kabíne nájdete všetko potrebné pre zaistenie pohodlia na dlhých cestách naprieč Európou. Od kávovaru, mikrovlnky, chladničky, až po dve lôžka. Na výber sú tri druhy kabín pod označením „Sleeper“, „Globetrotter“ a najväčší priestor poskytuje prevedenie „Globetrotter XL“

Po vzore Švédska a Fínska zvažujú niektoré krajiny povolenie prevádzky ťažších a dlhších kamiónov. Očakávajú že vďaka tomuto kroku sa zredukuje počet automobilov na európskych cestách a zároveň tak chcú znížiť emisie produkované stále rastúcim počtom motorových vozidiel. Volvo FH16 sa chce uberať práve týmto smerom, má za úlohu prepravovať čo najväčšie návesy a prispieť tak k väčšej efektivite. Otázkou ostáva čo na to povedia naše už aj tak zničené dopravné komunikácie...

    

   

 
 
Volvo FH16
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský | 36 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků