Nová kapitola legendárního švédského SUV dorazila oficiálně na český trh s vyčerpávající základní výbavou.
Dlouho očekávaný severský elektromobil oficiálně vstupuje na český trh. K dostání bude v jednom jediném stupni výbavy Ultra a dvou výkonových variantách, vždy s pohonem všech kol. Baterie je pro obě shodná, má nominální kapacitu 111 kWh, z nichž je využitelných 107 kWh.
Specifikace Twin nabídne výkon 300 kW (408 k) a točivý moment 770 Nm, spotřeba se pohybuje mezi 20,4 a 20,9 kWh/100 km a dojezd činí 585 až 600 kilometrů. Verze Twin Performance disponuje 380 kW (517 k) a 910 Nm, ujede 580 až 590 km. Na 250kW stejnosměrné nabíječce se dostanete z 10 na 80 procent kapacity akumulátoru do půl hodiny, 50kW stanice to samé zvládne za 97 minut. Z wallboxu s 16 A dojde ke kompletnímu nabití za 11 hodin.
Volvo EX90: České ceny a specifikace |
Provedení |
Twin |
Twin Performance |
Výkon [kW] |
300 |
380 |
Točivý moment [Nm] |
770 |
910 |
Max. rychlost [km{h] |
180 |
180 |
0-100 km/h [s] |
5,9 |
4,9 |
Kapacita baterie [kWh] |
107 |
107 |
Spotřeba [kWh/100 km] |
20,4-20,9 |
20,7-21,1 |
Dojezd [km] |
585-600 |
580-590 |
Nabíjení AC/DC [kW] |
11/250 |
11/250 |
Cena [Kč] |
2.669.900 |
2.799.900 |
Výbava je skutečně bohatá. Hlavním lákadlem Volva EX90 je LIDAR, tedy laserový senzor uložený na střeše. Automobilce jej dodává společnost Luminar, je schopen detekovat předměty v naprosté tmě až na vzdálenost 250 metrů, včetně velmi malých objektů. Palubním systémům dodává informace společně s pěti klasickými radary, osmi kamerami a 16 ultrazvukovými senzory.
Díky tomuto rozhledu do všech stran EX90 disponuje mnoha bezpečnostními asistenty – kromě detekce překážek a zmírňování následků kolizí se zásahem do řízení se umí vypořádat také se srážkou s vozem v protijedoucím pruhu nebo na křižovatce, nechtěným sjetím z vozovky a zvládá i samostatnou změnu jízdního pruhu. Umí samo brzdit při couvání v nízkých rychlostech před překážkou nebo přijíždějícím autem, které jste přehlédli, varuje před kolizí zezadu a disponuje také inteligentním tempomatem, který přizpůsobí rychlost nejen dle značek, ale také v závislosti na zatáčkách a dalších prvcích v provozu.
Z další výbavy stojí za zmínku automatická čtyřzónová klimatizace s čističkou vzduchu, detekce cestujících na palubě, 8“ přístrojový štít a 14,5“ obrazovka infotainmentu na platformě Google Android Automotive nebo audiosystém Bose. Při vytápění EX90 šetří energii standardně montovaným tepelným čerpadlem.
Výbava Ultra zahrnuje 21“ kola, 360stupňové kamery s 3D náhledem, panoramatickou střechu i vzduchové odpružení. Připlatit si můžete za parkovacího asistenta s funkcí dálkového ovládání (62.900 Kč nebo levněji s méně funkcemi), HiFi systém Bowers & Wilkins s prostorovým zvukem a Dolby Atmos (80.400 Kč), 22“ kola (25.200 Kč) nebo 26.500 Kč za jeden z šesti odstínů metalízy, v základu je vůz metalicky šedý. Barevná paleta je bohužel dost omezená – černá, šedá, tmavě modrá, stříbřitá nebo krémová… Na sytě rudé CX90 můžeme už jen vzpomínat.
Volvo je švédský výrobce osobních a nákladních automobilů, autobusů a stavebních strojů. Vznikl v roce 1915, od 1944 používá současný název.
V roce 1999 Volvo prodalo svoji divizi osobních automobilů Fordu. Ten ji v roce 2010 postoupil čínské společnosti Geely Automobile.
Volvo S90 • Volvo S60 • Volvo V60 • Volvo XC90 • Volvo XC60 • Volvo XC40