Jeho design není revoluční, ale vkus mu nechybí. A zřejmě dostane i pohon všech kol, ale spalovací motor nečekejte.
Švédská automobilka se nás snaží nalákat na svou novinku krátkým videem s náznaky designu a upoutávkou na premiéru své nové EX30, která má proběhnout 7. června. Všimnout si můžeme světlometů s typickým designem Thorova kladiva, zadních světel v protažených na sloupky s motivem písmene C ve spodní části a také látkových sedadel, která jistě budou z nějakého eko recyklovaného materiálu. Ale tajemství jeho podoby padlo předčasně díky patentovým snímkům, které získal server Cochespias.
Na nich vidíme přední nárazník bez velkých vstupů vzduchu a s radarem ve spodní části – zdá se nepravděpodobné, že by tento nejmenší model dostal LIDAR tak, jako velké elektrické EX90. Světlomety se směrem k ose vozu zužují, na bocích je patrný prolis a také oplastování prahů. Linie bočních oken u zadních dveří stoupá směrem vzhůru, na zádi je pak vidět, že světla jsou dělená v rámci zadního sloupku.
Z hlediska techniky se nejpravděpodobněji jeví nasazení platformy SEA od čínského Geely, kterou ve velikostní kategorii 2 využívá již nový Smart #1. Zřejmě tak dostane baterii o kapacitě 66 kWh s možností nabíjet až 150 kW a dojezdem přes 400 km. Spekulace zatím hovoří o základní verzi s jedním elektromotorem vzadu a lepším dvoumotorovém provedení – pokud by technika odpovídala Smartu, půjde o 200 kW (272 k) u zadokolky a 315 kW (428 k) u čtyřkolky. Objednávky budou spuštěny hned po premiéře začátkem června.
Volvo je švédský výrobce osobních a nákladních automobilů, autobusů a stavebních strojů. Vznikl v roce 1915, od 1944 používá současný název.
V roce 1999 Volvo prodalo svoji divizi osobních automobilů Fordu. Ten ji v roce 2010 postoupil čínské společnosti Geely Automobile.
Volvo S90 • Volvo S60 • Volvo V60 • Volvo XC90 • Volvo XC60 • Volvo XC40