Volvo DRIVe: severská cesta k úspornosti

V Paříži letos jen stěží najdeme automobilku bez svého vlastního „ekologického programu”. Ani Volvo nechce být výjimkou.

Švédská automobilka Volvo se po vzoru ostatních konkurentů rozhodla zavést svůj vlastní název pro úsporné a ekologické vozy, které potěší každého, komu není spotřeba a osud naší planety lhostejný. V „zeleném kabátku“ a se společným přívlastkem DRIVe v Paříži představí skupina tří modelů – počínajíc nejmenším C30, přes sedan S40 až po kombi V50. A jaké změny nás v jejich případě čekají? V porovnání s koncernovými Econetic, Greenline nebo BlueMotion nic neobvyklého, pojďme ale pěkně po pořádku.

Pod kapotami všech výše zmiňovaných modelů nalezneme tu samou úspornou verzi 1,6 litrového turbodieselu, s nímž dosahují vskutku zajímavé spotřeby. Zatímco S40 a V50 si na 100 km v kombinovaném provozu poptá o 4,5 litrů, menší C30 bude stačit už 4,4 litrů. S touto spotřebou vyprodukují 120-125 gramů emisí CO2 na kilometr, což sice není nejnižší hodnota, ale i tak je velmi slušná. Změny potřebné pro dosáhnutí těchto údajů jsou viditelné hned na první pohled, nelze totiž přehlédnou poněkud zvláštní puklice, přední spoiler, boční deflektory a mírně upravený nárazník.
K těm méně viditelným úpravám patří třeba snížení světlé výšky o zhruba 10 mm, nebo použití pneumatik s nižším valivým odporem z dílny výrobce Michelin, použití oleje v převodovce s upravenými vlastnostmi nebo úsporného posilovače řízení. Další nezbytnou součástí cesty k úspornosti byla úprava řídicí jednotky a třetího až pátého převodového stupně, což se v konečném důsledku podepsalo pod snížení spotřeby o zhruba 1,5 procenta.
Nová řada automobilů Volvo DRIVe se přidává k početné a velmi rychle se rozrůstající skupině úsporných vozidel. Zda je tato cesta správná, nebo jde pouze o násilný marketing a ohlupování zákazníků, necháme už na zvážení každého jednoho z vás…

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek  
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Volvo DRIVe

bazar

Volvo XC90 2,4
Rok výroby: 2011
Stav: 118 740 km
Cena: 540 000 Kč
Volvo S80 2,4
Rok výroby: 2012
Stav: 117 530 km
Cena: 380 000 Kč
Volvo XC90 2,4
Rok výroby: 2010
Stav: 199 811 km
Cena: 390 000 Kč
Volvo V40 1,9
Rok výroby: 2004
Stav: 242 247 km
Cena: 60 000 Kč
Volvo V60 2
Rok výroby: 2012
Stav: 156 631 km
Cena: 320 000 Kč
Volvo XC60 2,4
Rok výroby: 2008
Stav: 193 679 km
Cena: 300 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

včera | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků