Volvo DRIVe: severská cesta k úspornosti

V Paříži letos jen stěží najdeme automobilku bez svého vlastního „ekologického programu”. Ani Volvo nechce být výjimkou.

Švédská automobilka Volvo se po vzoru ostatních konkurentů rozhodla zavést svůj vlastní název pro úsporné a ekologické vozy, které potěší každého, komu není spotřeba a osud naší planety lhostejný. V „zeleném kabátku“ a se společným přívlastkem DRIVe v Paříži představí skupina tří modelů – počínajíc nejmenším C30, přes sedan S40 až po kombi V50. A jaké změny nás v jejich případě čekají? V porovnání s koncernovými Econetic, Greenline nebo BlueMotion nic neobvyklého, pojďme ale pěkně po pořádku.

Pod kapotami všech výše zmiňovaných modelů nalezneme tu samou úspornou verzi 1,6 litrového turbodieselu, s nímž dosahují vskutku zajímavé spotřeby. Zatímco S40 a V50 si na 100 km v kombinovaném provozu poptá o 4,5 litrů, menší C30 bude stačit už 4,4 litrů. S touto spotřebou vyprodukují 120-125 gramů emisí CO2 na kilometr, což sice není nejnižší hodnota, ale i tak je velmi slušná. Změny potřebné pro dosáhnutí těchto údajů jsou viditelné hned na první pohled, nelze totiž přehlédnou poněkud zvláštní puklice, přední spoiler, boční deflektory a mírně upravený nárazník.
K těm méně viditelným úpravám patří třeba snížení světlé výšky o zhruba 10 mm, nebo použití pneumatik s nižším valivým odporem z dílny výrobce Michelin, použití oleje v převodovce s upravenými vlastnostmi nebo úsporného posilovače řízení. Další nezbytnou součástí cesty k úspornosti byla úprava řídicí jednotky a třetího až pátého převodového stupně, což se v konečném důsledku podepsalo pod snížení spotřeby o zhruba 1,5 procenta.
Nová řada automobilů Volvo DRIVe se přidává k početné a velmi rychle se rozrůstající skupině úsporných vozidel. Zda je tato cesta správná, nebo jde pouze o násilný marketing a ohlupování zákazníků, necháme už na zvážení každého jednoho z vás…

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek  
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Volvo DRIVe
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků