Volvo definitivně končí s ostrými „R” modely

Švédská automobilka Volvo oznámila, že definitivně končí se svými ostrými modely, které značí písmenem R. Potvrdily se tak původní informace, které jsme vám nedávno přinesli.

Hlavním důvodem ukončení vývoje, výroby a prodeje těchto modelů je malý zájem zákazníků. Prodeje v posledních letech neplní ani polovinu plánu, a tak budou podobné vozy z nabídky stáženy.

Volvo plánovalo prodat minulý rok 3 800 R modelů, ale výsledek byl nakonec jen 1 098 pro model S60 R a 538 kusů pro model V70 R. To jsou také poslední vozy, které v nabídce zůstaly.

I když „eRka” nabízí opravdu výkon a dynamiku, pro dobré prodeje to nestačí. Oba motory jsou poháněny pětiválcem 2,5 l, který je dopován turbodmychadlem a nabízí výkon 220 kW (300 k) a točivý moment 400 Nm. S nim S60 R zrychluje na stovku za 5,7 s a V70 R za 5,9 s.

Každopádně od uvedení ostrých "R" modelů v polovině devadesátých let minulého století jsou tyto vozy velmi kritizovány na nesladěnost výkonu a podvozku. Jednoduše řečeno: podvozek nestačí výkonu a to se projevuje na jízdních vlastnostech a výkonech. Ve finále se tak jedná o vozy, které svůj potenciál využijí maximálně na dálnici, ovšem tam prozněnu nedopřejí dostatečný komfort díky svému naladění.

Vedení Volva zároveň oznámilo, že výkonné modely budou v nabídce i nadále. Nepůjde však o R modely a nepůjde ani o žádné ostré vozy. Vše bude sladěno pro komfortní, ale dynamickou jízdu a první vlaštovkou tohoto záměru je i nová generace Volva S80 s osmiválcovým motorem.

Tip: Přečtěte si náš test Volva S80 V8 AWD.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků