Volvo definitivně končí s ostrými „R” modely

Švédská automobilka Volvo oznámila, že definitivně končí se svými ostrými modely, které značí písmenem R. Potvrdily se tak původní informace, které jsme vám nedávno přinesli.

Hlavním důvodem ukončení vývoje, výroby a prodeje těchto modelů je malý zájem zákazníků. Prodeje v posledních letech neplní ani polovinu plánu, a tak budou podobné vozy z nabídky stáženy.

Volvo plánovalo prodat minulý rok 3 800 R modelů, ale výsledek byl nakonec jen 1 098 pro model S60 R a 538 kusů pro model V70 R. To jsou také poslední vozy, které v nabídce zůstaly.

I když „eRka” nabízí opravdu výkon a dynamiku, pro dobré prodeje to nestačí. Oba motory jsou poháněny pětiválcem 2,5 l, který je dopován turbodmychadlem a nabízí výkon 220 kW (300 k) a točivý moment 400 Nm. S nim S60 R zrychluje na stovku za 5,7 s a V70 R za 5,9 s.

Každopádně od uvedení ostrých "R" modelů v polovině devadesátých let minulého století jsou tyto vozy velmi kritizovány na nesladěnost výkonu a podvozku. Jednoduše řečeno: podvozek nestačí výkonu a to se projevuje na jízdních vlastnostech a výkonech. Ve finále se tak jedná o vozy, které svůj potenciál využijí maximálně na dálnici, ovšem tam prozněnu nedopřejí dostatečný komfort díky svému naladění.

Vedení Volva zároveň oznámilo, že výkonné modely budou v nabídce i nadále. Nepůjde však o R modely a nepůjde ani o žádné ostré vozy. Vše bude sladěno pro komfortní, ale dynamickou jízdu a první vlaštovkou tohoto záměru je i nová generace Volva S80 s osmiválcovým motorem.

Tip: Přečtěte si náš test Volva S80 V8 AWD.

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

včera | Milan Lažanský
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků