Volvo Concept Estate: zaměřeno na interiér, tradice a mytologii

Nejnovější z řady konceptů Volvo se svými tvary vrací do sedmdesátých let k modelu 1800ES. Ale hlavně hledí do blízké budoucnosti…

Jak jsme už psali dříve, nová studie Volvo Concept Estate odkazuje na historii Volva, ale především navazuje na dvě předchozí studie. Na rozdíl od nich ale představuje důkladně propracovaný interiér, který si i bez přehnané dávky fantazie jistě dokážete představit v sériovém autě. Co je ovšem v tomto případě důležité, to je multimediální systém, jenž se na novém konceptu ukazuje vůbec poprvé a který velmi pravděpodobně najdeme také později v nové XC90.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Volvo Concept Estate čerpá inspiraci ze sedmdesátých let, ale také z nedávných studií Volvo

Jak je v dnešní době zvykem, inspirace při přípravě palubní desky se brala u tabletů, takže velkým displejem jsou nahrazena klasická tlačítka a na středovém panelu zůstaly prakticky jen základní ovladače audiosoustavy. Volvo navrhlo systém jakýchsi základních dlaždic, po kliknutí na některou z nich se objeví nabídka týkající se konkrétní funkce. Interiér má připomínat tradice švédského životního stylu ve formě kombinace kvalitní kůže, pravého dřeva nebo mědi.

Volvo Concept Coupé na autosalonovém videu: Ještě hezčí než na fotkách

Volvo Concept Coupé na autosalonovém videu: Ještě hezčí než na fotkách

Třídveřové Volvo Concept Estate stojí na pomezí konvenčního kombi, sportovního vozu a kategorie shooting brake, čímž přímo odkazuje do sedmdesátých let k modelu Volvo 1800 ES. Tímto vozem se tvůrci novinky nechali inspirovat také v interiéru, zejména při tvarování přístrojového štítu a volantu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Interiér působí velmi hodnotným dojmem a představuje nový multimediální systém Volvo

Přední část karoserie už známe z dřívějšího kupé nebo nedávného crossoveru, stejně jako nejsou novinkou diody denního svícení uspořádané do tvaru písmene T. Mimochodem tohle „T“ má symbolizovat thorovo kladivo a celé vnější osvětlení pro tento koncept dodala společnost Valeo. Za zmínku stojí také 21" ráfky od společnosti Uniwheels obuté do pneumatik Pirelli.

Po zhlédnutí našeho videa z Ženevy vás čekají hned dvě rozsáhlé fotogalerie. V první najdete naše živé snímky z premiéry, v té druhé pak oficiální snímky Volvo.

Předchozí KAPITOLY Následující
TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

21.  11.  2017 | Milan Lažanský | 11 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků