Volvo Concept Estate: zaměřeno na interiér, tradice a mytologii

Nejnovější z řady konceptů Volvo se svými tvary vrací do sedmdesátých let k modelu 1800ES. Ale hlavně hledí do blízké budoucnosti…

Jak jsme už psali dříve, nová studie Volvo Concept Estate odkazuje na historii Volva, ale především navazuje na dvě předchozí studie. Na rozdíl od nich ale představuje důkladně propracovaný interiér, který si i bez přehnané dávky fantazie jistě dokážete představit v sériovém autě. Co je ovšem v tomto případě důležité, to je multimediální systém, jenž se na novém konceptu ukazuje vůbec poprvé a který velmi pravděpodobně najdeme také později v nové XC90.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Volvo Concept Estate čerpá inspiraci ze sedmdesátých let, ale také z nedávných studií Volvo

Jak je v dnešní době zvykem, inspirace při přípravě palubní desky se brala u tabletů, takže velkým displejem jsou nahrazena klasická tlačítka a na středovém panelu zůstaly prakticky jen základní ovladače audiosoustavy. Volvo navrhlo systém jakýchsi základních dlaždic, po kliknutí na některou z nich se objeví nabídka týkající se konkrétní funkce. Interiér má připomínat tradice švédského životního stylu ve formě kombinace kvalitní kůže, pravého dřeva nebo mědi.

Volvo Concept Coupé na autosalonovém videu: Ještě hezčí než na fotkách

Volvo Concept Coupé na autosalonovém videu: Ještě hezčí než na fotkách

Třídveřové Volvo Concept Estate stojí na pomezí konvenčního kombi, sportovního vozu a kategorie shooting brake, čímž přímo odkazuje do sedmdesátých let k modelu Volvo 1800 ES. Tímto vozem se tvůrci novinky nechali inspirovat také v interiéru, zejména při tvarování přístrojového štítu a volantu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Interiér působí velmi hodnotným dojmem a představuje nový multimediální systém Volvo

Přední část karoserie už známe z dřívějšího kupé nebo nedávného crossoveru, stejně jako nejsou novinkou diody denního svícení uspořádané do tvaru písmene T. Mimochodem tohle „T“ má symbolizovat thorovo kladivo a celé vnější osvětlení pro tento koncept dodala společnost Valeo. Za zmínku stojí také 21" ráfky od společnosti Uniwheels obuté do pneumatik Pirelli.

Po zhlédnutí našeho videa z Ženevy vás čekají hned dvě rozsáhlé fotogalerie. V první najdete naše živé snímky z premiéry, v té druhé pak oficiální snímky Volvo.

Předchozí KAPITOLY Následující

bazar

Volvo XC60 2,4
Rok výroby: 2009
Stav: 175 886 km
Cena: 380 000 Kč
Volvo S80 2,4
Rok výroby: 2007
Stav: 282 174 km
Cena: 166 000 Kč
Volvo C30 2
Rok výroby: 2007
Stav: 87 116 km
Cena: 130 000 Kč
Volvo S40 2
Rok výroby: 2007
Stav: 150 985 km
Cena: 150 000 Kč
Volvo V50 2
Rok výroby: 2007
Stav: 189 517 km
Cena: 126 000 Kč
Volvo XC60 2,4
Rok výroby: 2010
Stav: 123 591 km
Cena: 430 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků