Volvo číslem jedna na poli bezpečnosti

Společnost Volvo Car Corporation kráčí vpřed velmi rychle. Po uvedení tří nových modelů osobních automobilů na trh v roce 2000 nyní nadešel čas pro zásadní vykročení do budoucnosti.
Volvo číslem jedna na poli bezpečnosti
Společnost Volvo Car Corporation kráčí vpřed velmi rychle. Po uvedení tří nových modelů osobních automobilů na trh v roce 2000 nyní nadešel čas pro zásadní vykročení do budoucnosti.

Počátkem ledna budou na detroitském autosalonu představeny dva nové koncepty osobních automobilů. Jeden z nich, Volvo Safety Concept Car (SCC), posunuje bezpečnost do nové dimenze.

SCC rovněž demonstruje, že společnost Volvo Cars s podporou jejího vlastníka, společnosti Ford Motor Company, je bez jakýchkoliv pochyb na špičce co se týče aplikace vyspělých technologií v zájmu bezpečnější jízdy.

SCC je automobil konstruovaný pro oko. A to se netýká pouze toho, jak vypadá, ale také skutečnosti, že tento osobní automobil je navržen tak, aby poskytl řidiči perfektní vidění, a sice tím, že oči řidiče se nacházejí v ideální poloze. „Hlavním cílem při vývoji Safety Concept Car bylo vytvořit 'dokonalejší vidění'. Dalším cílem bylo implementovat moderní technologie v zájmu podpory řidiče a učinit tak jízdu bezpečnější. Toho bylo dosaženo kombinací tradiční techniky a vyspělé elektroniky,“ vysvětluje Hans Gustavsson, ředitel výzkumu, vývoje produktu a prodeje společnosti Volvo Cars. Jinými slovy – tento koncept osobního automobilu nestaví na odiv bezpečnost v tradičním pojetí, s novými airbagy a nově koncipovanými deformačními zónami. Namísto toho je SCC zaměřen na aktivní bezpečnost a na významné prvky, které budou poskytovat podporu nám všem, abychom se stali bezpečnějšími řidiči.

Volvo SCC je výsledkem úzké spolupráce mezi firmou Volvo Cars a její mateřskou společností, Ford Motor Company – vynikající demonstrace špičkových znalostí a zdrojů, které jsou k dispozici v rámci skupiny.

Ford Motor Company se rozhodla umístit svoje Středisko pro zdokonalování bezpečnosti (Center of Excellence for Safety) do ústředí společnosti Volvo Cars ve švédském Gothenburgu. Velké množství nejzajímavějších výzkumných a vývojových projektů na poli bezpečnosti, zpracovávaných v rámci skupiny, bylo nyní zapracováno do automobilu Volvo Safety Concept Car, který byl navržen v Monitorovacím a koncepčním středisku (Monitoring and Concept Center) Volvo v Kalifornii.

„Volvo SCC demonstruje, že disponujeme znalostmi a schopnostmi, abychom zůstali číslem 1 ve světě na poli bezpečnosti automobilů. Tento automobil obsahuje celou řadu technologických systémů a prvků, které jsou přímo spojeny s bezpečností jízdy a vzájemným působením mezi člověkem a strojem,“ říká Helen Petrauskas, vedoucí Environmental and Safety Engineering společnosti Ford Motor Company.

Bez jakýchkoliv pochyb lze říci, že řidiči automobilů hrají rozhodující roli při hledání způsobů, jak učinit dopravu bezpečnější. Volvo SCC proto dělá z řidiče ústřední bod, poskytující mu zvýšenou kontrolu a tím i větší šanci činit správná rozhodnutí v obtížných dopravních situacích.

„Řidiči získávají více než 90 % nejkritičtějších informací z okolního prostředí. Jestliže dokážeme zdokonalit kvalitu vizuální informace, tak můžeme také dát řidičům větší šanci pro zamezení kolize. To je nejvyšší prioritou ve Volvu SCC,“ říká Hans Gustavsson.

SCC je vybaven senzorem, který automaticky vyhodnotí polohu očí řidiče. Pak seřídí polohu sedadla tak, aby se oči nacházely v poloze, která poskytuje nejlepší vidění jak na silnici, tak i na přístrojovou desku.

Volvo SCC také řeší problém, který představují A-sloupky a B-sloupky karoserie, které v určitém úhlu tvoří překážku pro výhled vpřed a vzad. V SCC může řidič vidět skrze A-sloupky, díky rámové struktuře vyrobené z kovu v kombinaci s plexisklem. B-sloupek je zakřiven směrem dovnitř a sleduje tvar rámu sedadla, aby tak umožnil nerušený výhled dozadu.

Volvo SCC obsahuje také celou řadu nových prvků ke zdokonalení vzájemného působení mezi člověkem a strojem.

V SCC budou představeny dva druhy čtyřbodového bezpečnostního pásu, integrovaného do rámu sedadla: Criss Cross Belt (X4) a Centre Buckle Belt (V4). Bezpečnostní pás Criss Cross je konvenční tříbodový bezpečnostní pás doplněný diagonálním prsním pásem sahajícím od ramene ke kyčli. Bezpečnostní pás Centre Buckle Belt je podobný bezpečnostním pásům, které byly dříve používány v soutěžních automobilech a v automobilech pro silniční závody.

S cílem nalézt odpověď na otázku, který z těchto dvou typů bezpečnostních pásů je nejkomfortnější a uživatelsky nejpřátelštější, bude na detroitském mezinárodním autosalonu provedeno speciální vyhodnocení.

Dálkové ovládání hraje stále důležitější roli jako výsledek dvoucestné komunikace s automobilem. Automobil a dálkové ovládání komunikují automaticky, ať už se to řidiče týká nebo ne. Tomuto systému byl dán název Volvo Personal Communicator (VPC). Tento systém obsahuje senzor pro zjišťování tepu srdce, který registruje srdeční tep uvnitř zaparkovaného vozidla. Tento senzor informuje řidiče o tom, že se někdo vloupal do automobilu a je tam ukryt – nebo také funguje jako připomínka, jestliže v automobilu bylo zanecháno dítě nebo zvíře.

„Všechny tyto funkce, integrované do VPC, mají aspekty týkající se jak komfortu, tak i bezpečnosti. Základní ideou je to, že automobil by měl aktivně přispívat ke zvyšování pocitu bezpečnosti a pohody, i když je zaparkován,“ říká Hans Gustavsson.

Veřejnosti se tato studie přestaví na detroitském autosalonu v lednu příštího roku.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Volvo XC90 2,4
Rok výroby: 2011
Stav: 118 740 km
Cena: 560 000 Kč
Volvo S80 2,4
Rok výroby: 2012
Stav: 117 530 km
Cena: 380 000 Kč
Volvo XC90 2,4
Rok výroby: 2010
Stav: 199 811 km
Cena: 390 000 Kč
Volvo V40 1,9
Rok výroby: 2004
Stav: 242 247 km
Cena: 60 000 Kč
Volvo V60 2
Rok výroby: 2012
Stav: 156 631 km
Cena: 320 000 Kč
Volvo XC60 2,4
Rok výroby: 2008
Stav: 193 679 km
Cena: 300 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků